شعار سال هوشمندانه تبیین شود
کد خبر: 4044954
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

شعار سال هوشمندانه تبیین شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: همانطور که رهبرمعظم انقلاب نیز تاکید کردند، نباید به نصب پوستر و تابلو در خصوص شعار سال اکتفا کنیم بلکه شعار سال باید با سیاست‌گذاری و برنامه ریزی تبیین شود.

شعار سال با برنامه ریزی و هوشمندانه تبیین شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، پنجم فروردین‌ماه، در خطبه‌های اولین نماز جمعه تبریز در سال جدید گفت: همانطور که رهبر انقلاب نیز تاکید کردند، نباید به نصب پوستر و تابلو در خصوص شعار سال اکتفا کنیم بلکه شعار سال باید با سیاست‌گذاری و برنامه ریزی تبیین شود.

وی در خصوص سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی نوروزی در خصوص سال‌های گذشته کلامی آمیخته از افتخار، در خصوص وضعیت کنونی سخنانی واقع‌بینانه و در خصوص آینده صحبت‌هایی امیدوارکننده‌ای بیان کرده و خطاب به همه‌ی صاحبان تریبون، منبر، قلم و نویسندگان تاکید کردند که نسبت‌به ایجاد امید در مردم تلاش کنند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۹۸ تاکنون همواره در انتخاب شعار سال بر روی بحث تولید تاکید داشته‌ و امسال نیز در کنار تولید دو موضوع مهم اشتغال‌آفرینی و اهمیت شرکت‌های دانش بنیان را نیز مطرح و تاکید کردند که از انجام کارهای ویترینی و صرف نصب تابلو و پوستر درخصوص شعار سال خودداری شود.

آل‌هاشم، با بیان اینکه شعار سال باید سیاست‌گذاری و تبیین شود، افزود: شرکت‌های دانش بنیان از منظر اعتقادی نیز یک اقدام و عملی دینی هستند؛ به‌طوری‌که پیامبر مکرم اسلام(ص) فرموده‌اند اگر انسان کار و عملی را بدون شناخت انجام دهد، کار را خراب می‌کند و امام صادق(ع) نیز فرموده‌اند که هرکس کاری را بدون بینش انجام دهد، بیراهه رفته و از مسیر دور می‌شود؛ لذا شرکت‌های دانش بنیان بسیار حائز اهمیت هستند.

خطیب جمعه تبریز، با تاکید بر ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و جوانان و نخبگانی که در این شرکت‌ها فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: من از نمایشگاه‌های شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه تبریز و همچنین پارک علمی فناوری بازدید کرده‌ام و از نزدیک شاهد بودم که جوانانی نخبه و مستعد کارهای بزرگی انجام دادند اما متأسفانه این کارها آن‌طورکه باید منعکس نشده‌است و ما باید قدردان تلاش‌های این جوانان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفتمین سال حمله‌ رژیم آل‌سعود به کشور یمن گفت: چهارم فروردین امسال هفتمین سال حمله عربستان‌سعودی به یمن بود و عدم موفقیت عربستان در شکست کشوری تحریم شده و محاصره شده‌ای چون یمن نشان داد که قدرت نظامی عربستان پوشالی است و مردم یمن در این هفت سال گذشته نشان دادند که می‌توان در سخت‌ترین شرایط نیز استقلال خود را حفظ کرد و مانع از اشغال کشور خود شد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که مردم یمن بهترین راهکار برای حفظ استقلال یک کشور را نشان دادند، متذکر شد: عربستان‌سعودی و امارات متحده عربی با باج دادن به آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی خیال می‌کردند می‌توانند امنیت خود را با هزینه و پول تامین کنند اما حملات مداوم انصارالله یمن به مواضع حساس سعودی و اماراتی این ایده را باطل کرد.

وی همچنین تاکید کرد: یکی دیگر از برکات جنگ یمن تقویت محور مقاومت بود؛ به‌طوری‌که انصارالله قبل‌ از وقوع این جنگ تنها در کشور یمن به‌عنوان قدرت سیاسی محسوب می‌شد اما بعد از تجاوز عربستان به این کشور به یک قدرت بزرگ تبدیل شد و خود را تداوم دهنده‌ محور مقاومت مطرح و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی را مهم‌ترین هدف خود بیان کرد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رئیس جمهوری سوریه به کشور امارات، در خصوص پیام این سفر گفت: سفر بشار اسد به امارات نشان‌دهنده‌ مشروعیت بشار اسد در ساختار قدرت سوریه است که این سفر موجب عصبانیت آمریکایی‌ها نیز شده‌است.

وی ادامه داد: شبکه‌ الجزیره به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نوشت که بعد از رای ممتنع امارات به قطعنامه آمریکا در خصوص محکومیت حمله روسیه به اوکراین، سفر وزیر خارجه امارات به مسکو و پاسخ سرد امارات به آمریکا در خصوص مدیریت بازار نفت، اکنون سفر بشار اسد به امارات نشان‌دهنده‌ شکاف عمیق بین امارات و آمریکا بود و انتقاد آمریکا از میزبانی امارات از بشار اسد نیز حاکی از این شکاف است.

آل‌هاشم اظهار کرد: بشار اسد هزینه‌ زیادی برای حفظ عزت کشورش پرداخت کرد و اکنون بعد از سال‌ها جنگ و فشار تفاوت حضور در جبهه‌ مقاومت و دل‌بستگی و وادادگی به آمریکا در این سفر به همگان اثبات شد که این‌موضوع باید مایه‌ عبرتی برای سایر کشورهای منطقه باشد چراکه سرنوشت بن‌علی، حسنی‌مبارک، قذافی و... پیش روی ما است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن سالروز عملیات فتح‌المبین نیز گفت: آزادسازی مناطق راهبردی در کشور در سایه این عملیات انجام شد و همچنین انسجام ارتش و سپاه استفاده از نیروهای جوان و فنی و جایگاه اشرافیت فرماندهی‌کل قوا همگی در این عملیات به‌خوبی خود را نشان داد.

آل هاشم، همچنین با اشاره به اهمیت و جایگاه بالای اردوهای راهیان‌نور در راستای تبیین و شناساندن فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان نور بهترین راه برای معرفی فرهنگ شهادت، ایثار و مقاومت برای جوانان و نوجوانانی است که دفاع مقدس را ندیده‌اند و حضور در مناطق عملیاتی و دیدن فضاهای معنوی این مناطق یکی از راه‌های انتقال این فرهنگ در بین جوانان و نوجوانان است.

وی در خصوص روز جهانی آب و اهمیت و ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب نیز گفت: آب عنصری بی‌بدیل و بی‌جایگزین طبیعت است که باید در مصرف خردمندانه‌ی آن و استفاده از راه‌های نوین در بخش کشاورزی مانند آبیاری قطره‌ای نسبت‌به صرفه‌جویی این مایه حیات دقت و توجه کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، در خاتمه گفت: ساخت سد در نقاط مختلف کشور و همچنین بهره‌مندی ۹۹ درصدی در مناطق شهری و ۹۵ درصدی در مناطق روستایی از نعمت آب نشان دهنده‌ی دستاوردهای انقلاب اسلامی در خصوص نعمت آب است و ما باید با صرفه‌جویی در مصرف این نعمت الهی، به سایر انسان‌ها نیز فرصت بهره مندی از آب را بدهیم چرا که حیات هیچ موجود زنده بدون آب معنا ندارد.

انتهای پیام
captcha