تشکیل ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4045330
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

تشکیل ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان ‌شرقی از تشکیل ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین به‌عنوان قرارگاه مرکزی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان خبر داد.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، هفتم فروردین‌ماه در جلسه بررسی راهکارهای تقویت تولید دانش‌بنیان گفت: ایجاد زیست‌بوم فناوری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، جزو اولویت‌های اصلی استانداری در دولت سیزدهم بود و با نام‌گذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب، تکلیف ما در این حوزه سنگین‌تر شده است.

وی اظهار کرد: طرح تشکیل ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، سال قبل تدوین شده بود و هدف از تشکیل آن، ترسیم نقشه راه استان در این حوزه و جبران عقب‌ماندگی‌ها با ارائه راهکارهای عملیاتی و به دور از شعارزدگی است.

وی تأکید کرد: جلسات این ستاد به صورت مرتب ماهانه تشکیل خواهد شد و کمیته اجرایی آن باید هر 15 روز یک بار عملکرد دستگاه‌ها و اعضای ستاد را رصد و گزارش کار اعلام کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تاکید رهبری بر لزوم توجه به تولید ملی به عنوان اولویت اول کشور و به وجود آوردن فضای دلگرمی و تزریق امید به جامعه، ادامه داد: اگر بخواهیم از چالش‌های اقتصادی دهه ۹۰ خلاص شویم به راهکارهایی از جنس فکر، عمل و تولید نیاز داریم.

خرّم، حرکت قاطع به سمت اقتصاد دانش‌بنیان را برای اصلاح رشد اقتصادی کشور ضروری دانست و افزود: ایجاد ارزش افزوده، رونق تولید و افزایش درآمد ملی درگرو حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تلاش برای تبدیل ایده‌های فناورانه و نوآورانه به محصول است.

وی تأکید کرد: این رویکرد از نخستین روزهای فعالیت دولت سیزدهم در آذربایجان‌شرقی مورد توجه بوده و صنایع بزرگ استان مکلف شده‌اند تا از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فعالیت خود حمایت کنند و این شرکت‌ها را به کار بگیرند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اقتصاد دانش‌بنیان و زیست‌بوم فناوری وارد گفتمان مدیریتی استان شده است، افزود: طی دیدارهای مفصل با نخبگان و بازدیدهایی که از مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان داشته‌ایم، مسائل و مشکلات را احصا کرده‌ایم.

وی با اشاره به فعالیت 208 شرکت دانش‌بنیان در آذربایجان‌شرقی، گفت: این شرکت‌ها باید روی پای خود بایستند و آورده مالی بالایی داشته باشند و تا زمانی که نتوانند از تولید و محصول خود به ثروت‌سازی برسند راه به جایی نخواهند برد.

انتهای پیام
captcha