تئاتر؛ هنری ارزنده برای دستیابی به قله‌های فرهنگی
کد خبر: 4045342
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی بیان کرد:

تئاتر؛ هنری ارزنده برای دستیابی به قله‌های فرهنگی

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی گفت: هنر تئاتر به دلیل جامعیت و دربرگیرندگی ساحت‌های مختلف ادبی، تاریخی، اجتماعی و حتی فنی و تکنولوژیک، امکانی ارزنده برای ظهور استعدادها و بروز خلاقیت‌ها برای دستیابی به قله‌های فرهنگی و هنری است.

سیدقاسم ناظمی، مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد استان، سیدقاسم ناظمی، مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، با صدور پیامی به مناسبت روز جهانی تئاتر آورده است: یکی از مهمترین شاخصه‌های توسعه فرهنگی هر جامعه‌ای، ایجاد ظرفیت‌های نو برای تداوم حیات هنری و زمینه‌سازی برای شکوفایی استعدادهای هنری آن جامعه است.

وی اظهار کرد: اقبال دوباره مردم به هنر مؤثر نمایش، توجه به ظرفیت‌های محتوایی این هنر را دوچندان ضروری می‌سازد و این مهم جز با حمایت نهاد حکومت و همراهی عموم مردم شدنی نیست.

ناظمی در این پیام آورده است: طی یکسال گذشته، در سلسله رویدادهایی که با عنوان «بهار فرهنگ و هنر آذربایجان» به راه افتاد و بخشی از آن نیز به هنر فاخر تئاتر اختصاص داشت، شاهد آشتی مردم آذربایجان‌شرقی با فضاهای فرهنگی و هنری و استقبال از این رویدادها بودیم.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، ادامه می دهد: به‌ طوری‌ که به رغم شیوع بیماری کرونا، میزان حضور در برنامه‌های شاخص فرهنگی و جشنواره‌های هنری از حدود انتظار فراتر رفت و این مهم، جز با ایجاد بسترهای لازم و احیای اماکنی چون مجموعه فرهنگی هنری تربیت و حمایت و همراهی هنرمندان میسر نمی‌شد.

وی یادآوری کرده است: ۱۴۰۰، سال زمینه‌سازی برای تداوم فعالیت‌های هنری، علی الخصوص در حوزه تئاتر بود و فعالیتهای هنرمندان استان، این هنر را از دایره‌ای محدود به حوزه عمومی گسترش داد و به استقبال مردمی رفت که تشنه دیدن عرصه‌های نو و آرزومند بازگشت به گذشته پرافتخار در عرصه ئتاتر استان بودند.

ناظمی اظهار امیدواری کرد؛ تبریز و آذربایجان‌شرقی با همت هنرمندان و همراهی مدیران فرهنگ‌دوست خود، به مانند حدود یک و نیم قرنی که از نضج و بالندگی تئاتر در آن می‌گذرد، بتواند پیشرو هنر تئاتر در ایران شود و بر فراز بماند.

انتهای پیام
captcha