اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه همزمان با هفته هنر انقلاب در آذربایجان شرقی
کد خبر: 4047447
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱

اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه همزمان با هفته هنر انقلاب در آذربایجان شرقی

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی و هنری همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در سطح استان اجرا می‌شود، گفت: از این تعداد، بیش از ۷۰ عنوان برنامه در شهرهای مختلف استان و ۳۰ برنامه نیز در تبریز اجرا می‌شود.

سیدمحمدحسین بلاغی، رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سید محمدحسین بلاغی، رئیس حوزه هنری استان، امروز، 18 فروردین ماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی و هنری همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در سطح استان اجرا می‌شود، گفت: از این تعداد، بیش از ۷۰ عنوان برنامه در شهرهای مختلف استان و ۳۰ برنامه نیز در سطح تبریز طراحی شده و اجرا می شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مردمی و مشارکت آنها در اجرای برنامه‌های این هفته از رویکردهای این حوزه هنری است، اظهار کرد: انتشار مجموعه تولیدات در حوزه فضای مجازی، پخش ویدیوکلیپ‌ها، مجموعه پوسترهای هفته هنر انقلاب و برگزاری جشن هنر انقلاب در پردیس سینمایی قدس تبریز و انتخاب و معرفی چهره هنر انقلاب سال استان و تجلیل از هنرمندان پیشکسوت در این جشن از جمله برنامه‌های این هفته در تبریز است.

بلاغی، با اشاره به اینکه در این هفته سلسله برنامه‌هایی با عنوان زنگ آوینی در سطح مدارس تبریز برگزار می شود، گفت: در این برنامه‌ها یک بسته ۱.۵ ساعته درباره ترویج هنر صحیح برای آشنایی دانش آموزان با این نوع هنر طراحی و اجرا می‌شود.

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، برگزاری نمایشگاه‌های آثار تجسمی، خوشنویسی، کارگاه‌های مختلف شعر انقلاب، داستان، تئاتر بچه‌های مسجد، عصر شعر بهار انقلاب و برگزاری بیش از ۱۰ عنوان نمایش در سطح شهر تبریز، معابر و مساجد را از دیگر برنامه‌های هفته انقلاب اعلام کرد.

وی یادآوری کرد: در دانشگاه‌های مختلف استان شامل تبریز، آزاد اسلامی، پیام نور و هنر اسلامی نیز سلسه برنامه های سینما گپ با هدف اکران، نقد و بررسی آثار سینمایی هنر انقلاب تدارک دیده شده که از روز شنبه بیستم فروردین‌ماه اجرا می شود.

بلاغی، همچنین اندیشه ورزی و مسئله محوری را رویکرد مهم این حوزه برشمرد و ادامه داد: مسایل اقتصادی، سیاسی اجتماعی و فرهنگی در این قالب ارائه و گفتمان سازی می‌شود.

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، گفت: مردم گرایی رویکرد بعدی است که ایجاد و تقویت هسته‌های هنری و مردمی کردن هنر انقلاب یک اصل است و باید به دست مردم و جریان‌های مردمی اتفاق بیفتد.

وی اظهار کرد: تقویت هسته‌های مردمی در مناطق مختلف استان در اولویت است، همچنین بیش از ۲۰۰ فیلم کوتاه تولید شده و در حوزه تجسمی بیش از ۲ هزار اثر تولید خواهد شد، در حوزه مخاطب نسل جوان و نوجوان و فضای مجازی به صورت جدی ورود می‌کنیم.

بلاغی گفت: اصلی‌ترین متولی بخش هنر انقلاب در کشور، حوزه هنری است که در تولید و نشر ارزش‌های انقلابی فعالیت‌های چشمگیری داشته است، علاوه بر این، اصلی‌ترین سرمایه این عرصه، نیروی انسانی و جامعه هنری هستند و ما هنرمندان بهنام و موفقی در این عرصه داریم.

رئیس حوز هنری آذربایجان‌شرقی، افزود: شهید آوینی یکی از پدیده‌های انقلاب اسلامی بود و در حوزه فرهنگ و هنر ظهور وی یک اتفاق ارزشمند است، مبانی هنر انقلاب پیام مشهور و کوتاه، اما غنی درباره هنر انقلاب است، امام راحل هم هنر را ترسیم کننده جنگ فقر و غنا، ترسیم نقاط کور و مبهم آسییب‌های اجتماعی و رسیدن به هویت و استقلال فکری بیان می‌کنند.

انتهای پیام
captcha