بهبود فضای فعلی تبریز نیازمند هم‌افزایی و وحدت است
کد خبر: 4047535
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
استاندار آذربایجان‌شرقی:

بهبود فضای فعلی تبریز نیازمند هم‌افزایی و وحدت است

استاندار آذربایجان شرقی، با بیان اینکه برای بهبود فضای فعلی تبریز، نیازمند هم‌افزایی و وحدت هستیم، گفت: چراکه پرداختن به حواشی توان و ظرفیت مدیریتی را تحلیل می‌برد و باید دقت داشته‌باشیم تغییری که ثبات مدیریتی را مخدوش کند، تغییر مثبتی نخواهد بود.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز ۱۸ فروردین‌ماه، در آئین تکریم و معارفه‌ سرپرست سابق و شهردار جدید کلان‌شهر تبریز اظهار کرد: سه رکن اساسی عدلیه، نظمیه و بلدیه همواره در حکمرانی اسلامی وجود داشته و تار و پود این حکمرانی را تشکیل می‌دهند که اگر ما نیز با این مبنا حرکت کرده و مدیریت کنیم، جایگاه شهرداری در خدمت مردم جایگاه رفیع و بلندی است.

وی ادامه داد: هیچ خدمتی در دین اسلام بالاتر از خدمت به مردم وجود ندارد و کسی که مسئولیتی دارد باید برای خدمت به مردم و حل مشکلات آن‌ها سر از پا نشناسد چرا که این کار بالاترین عبادت است.

خرم، با بیان اینکه تبریز شهر فرهیختگان، نخبگان، علما، بزرگان و اندیشمندانی است که آثار خدمت آن‌ها در کشور و دنیا ثبت‌شده است، افزود: جایگاه فرهنگ و تمدن تبریز بی‌نظیر است و همواره در بیانات رهبر معظم انقلاب می‌بینیم که می‌فرمایند اگر تاریخ تبریز از تاریخ ایران کنده شود هیچ تاریخ دیگری باقی نمی‌ماند.

استاندار آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه علی‌رغم تمامی این موضوعات، گله‌مندی‌های به‌حقی وجود دارد، گفت: ما دست تک‌تک مسئولین قبلی را می‌بوسیم اما مسئولین جدید باید در راستای بالا بردن جایگاه و منزلت تبریز تمام تلاش خود را انجام دهند و نباید اجازه دهیم سلایق حاکم باشند بلکه باید نقشه راه مدیریتی ثابت در نظر گرفته شود و دراین‌راستا اسناد بالادستی و الگوهای موفق در سایر کشورها و کشور خودمان نیز وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: علی‌رغم این‌که تمامی خیّرین بزرگوار، بازاریان و اصناف در امور خیریه مخصوصاً در ایام شیوع ویروس کرونا نقش ویژه‌ای ایفا کردند، اما برای بهبود و رشد اقتصاد تبریز نیازمند سرمایه‌گذاری و درآمد پایدار هستیم و متأسفانه تولید ناخالص استان در ۱۰ سال گذشته تنزل داشته‌است که باید این موضوع با استفاده از ظرفیت مردم و نخبگان تبریز که ظرفیت بسیار بالایی است، احیا شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان این‌که حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان و همچنین نمایندگان مجلس ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند، گفت: شناسایی جاذبه‌های سرمایه‌گذاری، تقویت زیرساخت‌های تبریز، افزایش سرانه‌ فضای سبز که اکنون در وضعیت پایینی قرار دارد، سامان‌دهی وضعیت خیابان‌ها و پارکینگ‌ها، بازسازی مبادی ورودی و خروجی تبریز که باید حامل پیام باشند، سامان‌دهی وضعیت حاشیه‌نشینی که نیازمند حرکت ملی است، مقاوم‌سازی بافت حاشیه نشین در برابر سوانح، تدوین نقشه‌های ملی و فراملی برای تبریز، تدوین نقشه‌ جامع فرهنگی تبریز و همچنین تکمیل زنجیره گردشگری و افزایش و تولید ثروت از این طریق، ازجمله اقدامات مهم مورد انتظارات ما از مجموعه مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: ما دست تک‌تک اصحاب رسانه را می‌بوسیم اما این عزیزان توجه داشته باشند که با ایراد گرفتن و انتقادهای مخرب کار پیش نخواهد رفت و می‌بایست در کنار ایرادات، زیبایی‌ها را نیز نشان دهیم و نباید با اطلاعات ناکافی قضاوت کنیم؛ این‌طور تلقی نشود که برای شهر خاصی ۱۰۰۰ میلیارد تومان و برای شهر دیگری ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه درنظرگرفته‌شده است و برای شهر دیگری اصلا بودجه‌ای اختصاص نیافته است؛ به‌طورکلی تمامی بودجه‌های دولتی معلوم و مشخص است و مطمئنا کمتر از بودجه‌ مشخص شده وارد شهرها نخواهد شد.

خرّم یادآور شد: امسال بعد از دو سال که مردم مجدداً راهی سفرهای نوروزی شدند، علی رغم هوای سردی که به لحاظ موقعیت جغرافیایی استان در اوایل تعطیلات به وجود آمده بود، حدود ۱۶۰ هزار نفر از موزه‌ها و مکان‌های گردشگری استان بازدید کردند و از عالم انصاف دور است که تنها ایرادات را بازگو کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای بهبود فضای فعلی تبریز، نیازمند هم‌افزایی و وحدت هستیم چراکه پرداختن به حواشی توان و ظرفیت مدیریتی را تحلیل می‌برد و باید دقت داشته‌باشیم تغییری که ثبات مدیریتی را مخدوش کند، تغییر مثبتی نخواهد بود.

خرم، با تاکید بر ضرورت ورود تفکر و روحیه‌ مدیریت جهادی در عرصه‌ مدیریتی، اظهار کرد: حرکت جهادی یعنی به‌صورت شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر برای حل مشکلات شهر و مردم اقدام کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و حمایت از آن‌ها تاکید کرد و متذکر شد: درطول ۵۰ سال گذشته سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کارهای شایسته‌ای در تبریز انجام داده‌اند و اکنون نیز باید فرش قرمزی زیر پاهای بخش خصوصی پهن کنیم تا آن‌ها برای سرمایه‌گذاری در این شهر راغب و تشویق شوند.

خرّم در خاتمه خطاب به شهردار جدید کلان‌شهر تبریز گفت: شفافیت مهم‌ترین موضوع مورد انتظار ما از شعر بدنه شهرداری است و هر چقدر در عملکرد خود شفاف باشیم، مردم قضاوت بهتری خواهند داشت.

در پایان این مراسم از خدمات مهدی یوسفی سرپرست شهرداری تبریز تقدیر و یعقوب هوشیار به‌عنوان شهردار جدید کلان‌شهر تبریز معرفی شد.

انتهای پیام
captcha