دست‌های پنهان پشت گرانی‌های اخیر برای تضعیف نظام هستند
کد خبر: 4049625
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰

دست‌های پنهان پشت گرانی‌های اخیر برای تضعیف نظام هستند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه دست‌های پنهانی در کار هستند تا با ایجاد گرانی‌های لجام گسیخته، دولت و نظام را تضعیف کنند، ادامه داد: مردم تبریز و آذربایجان از رئیس‌جمهور و مسئولان دولتی می‌خواهند برای برخورد با گران‌فروشی و نابسمانی‌های بازار اقدام جدی و عملی انجام دهند.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 26 فروردین‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با انتقاد از گرانی‌های اخیر از جمله در خودرو، برنج، گوشت و دارو در روز‌های گذشته گفت: چه کسی پاسخگوی گرانی افسارگسیخته اخیر است؟ آقایان وزارت صمت و وزارتخانه‌های ذیربط بیایید تلاش کنیم به مردم کمک کنیم.

وی با بیان اینکه دست‌های پنهانی در کار هستند تا با ایجاد گرانی‌های لجام گسیخته، دولت و نظام را تضعیف کنند، ادامه داد: مردم تبریز و آذربایجان از رئیس‌جمهور و مسئولان دولتی می‌خواهند برای برخورد با گران فروشی و نابسمانی‌های بازار اقدام جدی و عملی انجام دهند.

خطیب نماز جمعه تبریز اظهار کرد: دولتمردان باید به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیش از پیش توجه و حساسیت داشته باشند و برای حل مشکلات معیشتی به ویژه تورم و گرانی اقدام عملی کنند.

آل‌هاشم به قانون‌دان‌های قانون‌شکن هم هشدار داد و گفت: برخی افراد هستند که قانون را خوب می‌دانند و با سوء استفاده از اصل ۴۴ قانون اساسی کارخانه‌ای را خریداری و به بهانه‌های مختلف بعد کارخانه را تعطیل و کارگران را بیکار می‌کنند و صاحب زمین میلیاردی کارخانه و اموال آن می‌شوند.

وی یکی از مفاسد اقتصادی را سوء استفاده از اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری کارخانه‌ها به بخش خصوصی دانست و گفت: روند اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی از زمان ابلاغ آن توسط مقام معظم رهبری تا به حال مطلوب نبوده است و مصلحت کشور ایجاب می‌کند که اصل ۴۴ قانون اساسی به نحو شایسته اجرا شود.

امام جمعه تبریز یکی از ضرورت‌های رونق و جهش تولید را ضرورت توجه بر اهلیت افراد در واگذاری صنایع و کارخانه‌ها به بخش خصوصی دانست و افزود: بی‌توجهی به اهلیت افراد، امکان سوء استفاده را به برخی سود جویان خواهد داد و تعطیلی مجموعه‌های تولیدی و تغییر کاربری آن‌ها زیرپا گذاشته شدن حقوق کارگران را به دنبال خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به پیام تاریخی امام خمینی(ره) در فروردین سال ۱۳۵۸ درباره ارتش و نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش در تاریخ کشورمان گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با هدایت‌های فرمانده معظم کل قوا و با تکیه بر آخرین تجهیزات دفاعی و نظامی محبوب مردم است و این نیروی عظیم مسلح در حقیقت لباس عزت و شرف بر تن دارد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به شعار‌های دوران پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: شناخت امام راحل از مردم و بصیرت مردم در زمان انقلاب باعث شد ارتش خود را فدایی ملت بداند و مردم نیز در پاسخ آن‌ها، شعار ملت فدای ارتش را در خیابان‌ها طنین انداز کردند، چون ارتش مایه عزت و افتخار کشور بوده و هست.

وی از اینکه عده‌ای ناآگاه در ماه‌های ابتدایی انقلاب اسلامی سر ناسازگاری با ارتش داشته و در پی حذف آن بودند، ابراز تاسف کرد و ادامه داد: برای حقانیت ارتش همین بس که نخستین شهید ترور تاریخ انقلاب اسلامی امیر سپهبد قرنی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی است.

خطیب جمعه تبریز با یادآوری رشادت‌ها و فداکاری‌های ارتش در همه دوران‌ها به ویژه دفاع مقدس گفت: ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس به خوبی نشان داد که شایسته حمایت‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بوده است تا جایی که مقام معظم رهبری هم این ارتش را ارتش حزب الله و شجره طیبه نامگذاری کردند.

وی با بیان اینکه وحدت نیرو‌های مسلح رمز پیروزی است اضافه کرد: آنچه که امروز می‌بینیم و به آن می‌بالیم حضور نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی در تمام عرصه‌ها و در کنار هم است.

آل هاشم همچنین با اشاره به نام‌گذاری روز نوزدهم رمضان به‌ روز نهج‌البلاغه تاکید کرد: همان‌طور که دوشنبه‌های تفسیری و سه‌شنبه‌های مهدوی شکل‌گرفته است باید چهارشنبه‌های علوی را نیز با برگزاری جلسات تفسیر نهج‌البلاغه شکل دهیم چرا که اگر می‌خواهیم انقلاب با قدرت به کار خود ادامه دهد باید نهج‌البلاغه را به‌عنوان نموداری از اسلام مقابل خود قرار دهیم و ضروری است در مساجد حداقل یک جلسه در هفته جلسات تفسیر نهج‌البلاغه برگزار شود.

امام جمعه تبریز با انتقاد از کسانی که ایرادات بی‌جا و سختگیرانه‌ای به جوانان و نوجوانان می‌گیرند گفت: کسانی که معتقد هستند جوانان از دست رفته‌اند و دیگر نمی‌توان جوانانی مانند جوانان دوران انقلاب و جنگ تحمیلی پیدا کرد، بهتر است نگاهی به صفوف نماز جمعه و همچنین حضور جوانان و نوجوانان در شب‌های قدر بیندازند.

وی ادامه داد: ما باید از جوانان و نوجوانان حمایت و مراقبت کنیم و به‌جای ایراد گرفتن به وضع ظاهری آن‌ها در فکر حفظ آنان و مراقبت از آنان باشیم؛ چرا عده‌ای می‌خواهند به‌خاطر وضع ظاهری جوانان طوری با آنان رفتار کنند که گویی کفر کرده‌اند؟ همه‌ این جوانان افتخار کشور ما هستند و باید از آن‌ها مواظبت و آن‌ها را حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به موضوعات بین‌المللی و تحولات منطقه افزود: اکنون رژیم غاصب صهیونیستی در سخت‌ترین شرایط خود قرار دارد و در طول چند هفته‌ اخیر عملیات‌های مشابهی از سوی مقاومت فلسطین انجام‌شده و اکنون این رژیم در شرایطی قرار دارد که با فرار گسترده صهیونیست‌ها که از کشور‌های مختلف به فلسطین آمده بودند، مواجه خواهد شد.

آل‌هاشم یاداوری کرد: حکام سعودی و دولت آمریکا بدانند که خواب تجزیه‌ کشور یمن خوابی آشفته خواهد بود و هرگز محقق نخواهد شد.

انتهای پیام
captcha