مراسم شب‌های قدر در شهرهای لرستان برگزار می‏‌شود
کد خبر: 4050001
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹

مراسم شب‌های قدر در شهرهای لرستان برگزار می‏‌شود

استاندار لرستان با اشاره به قرار گرفتن خرم‎آباد در وضعیت قرمز کرونایی، گفت: با تصمیم ستاد مقابله با کرونا، مراسم شب‌های قدر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به تناسب رنگ‌بندی شهرهای استان برگزار می‌شود.

فرهاد زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا که روز گذشته، ۲۷ فروردين برگزار شد، گفت: با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص رنگ‌بندی استان، خرم‌آباد در وضعیت قرمز، شهرستان‌های بروجرد، پلدختر، سلسله و دلفان در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

وی افزود: اطلاع‌رسانی خوب و فرهنگ‌سازی که در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه صورت گرفته موجب شده آمار ابتلا، بستری و فوت نسبت به گذشته کاهش داشته باشد.

زیویار با اشاره به پوشش مطلوب واکسیناسیون در استان لرستان، ادامه داد: تاکنون در نوبت اول حدود ۹۰ درصد، نوبت دوم ۸۰ درصد و در نوبت سوم نزدیک به ۳۵ درصد واکسن تزریق شده که سهم بالایی از افزایش ایمنی اجتماعی متوجه موضوع تزریق واکسن می‌شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه اجرای دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا به‌گونه‌ای خواهد بود که کمترین اختلال و مشکل در زندگی مردم به‌وجود آید، اضافه کرد: عمده موارد فوتی گزارش شده در استان لرستان در رابطه با افرادی است که دارای بیماری‌های زمینه‌ای بوده و از سطح ایمنی پایین‌‎تری برخوردار هستند، از این‌رو ضرورت دارد این افراد نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق واکسن اهتمام بیشتری باشند.

زیویار گفت: در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در خصوص برگزاری مراسم شب‌های قدر تصمیم بر آن شد که در شهرهای دارای وضعیت قرمز اجرای مراسم با ۳۰ درصد ظرفیت، در شهرهای نارنجی با ۵۰ درصد و در شهرهای وضعیت زرد برگزاری مراسم با ۷۰ درصد ظرفیت و رعایت فاصله‌گذاری و دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.

وی تصریح کرد: در شهرهای دارای وضعیت آبی و اماکن روباز نیز برگزاری مراسم شب‌های قدر با رعایت فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی هیچ‌گونه ممنوعیتی ندارد.

استاندار لرستان در خصوص وضعیت مدارس نیز اظهار کرد: فعالیت مدارس و سایر مراکز آموزشی مانند سابق به قوت خود باقی خواهد بود و در صورت مشاهده دانش‌آموزان دارای علامت، مدیران مدارس مسئول به رسیدگی به موضوع خواهند بود.

انتهای پیام
captcha