بازگشایی مدارس موجب نشاط اجتماعی شده است
کد خبر: 4051548
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۳
استاندار آذربایجان‌شرقی:

بازگشایی مدارس موجب نشاط اجتماعی شده است

استاندار آذربایجان ‌شرقی با قدردانی از تلاش‌های صرف‌ شده برای بازگشایی مدارس و حضوری شدن آموزش‌ها در استان، گفت: بازگشایی مدارس موجب نشاط اجتماعی شده است که جلوه جاری و ساری بودن زندگی پس از ایمن‌سازی شهروندان با واکسیناسیون است.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، عابدین خرم، استاندار آذربایجان‌شرقی پنج‌شنبه، اول اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش این استان، اظهار کرد: موفقیت استان در حضوری شدن آموزش‌ها در صددرصد مدارس، حاصل زحمات تمام معلمان و مدیرانی است که دغدغه جبران خسارات آموزشی و تربیتی ۲۵ ماهه کرونا را دارند و از این پس نیز تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور را با روحیه جهادی پیش خواهند برد.

وی با اشاره به آمار ۹۰ درصدی دو مرحله واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال، خواستار اقناع‌سازی برای رسیدن امار واکسیناسیون دانش‌آموزان ۵ تا ۱۲ سال به حد قابل قبول شد.

خرم با بیان اینکه رویکرد دولت در واکسیناسیون، اقناع‌سازی است نه اجبار، افزود: رئیس‌جمهور آغاز واکسیناسیون رده سنی زیر ۱۲ سال را به بررسی‌های علمی منوط کرده بودند و با اثبات اثربخشی و عدم عوارض واکسن‌های مورد استفاده، این کار آغاز شده و جای نگرانی برای خانواده‌ها وجود ندارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین خواستار پیگیری آموزش پرورش برای تزریق دُز سوم واکسن از سوی معلمان و دانش‌آموزان استان شد و از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت برای تسهیل و تسریع در این امر خبر داد و اظهار امیدواری کرد با رعایت دستورالعمل‌های مربوطه مشکلی در ادامه سال تحصیلی پیش نیاید.

وی در خصوص برخی نواقص مربوط به تأمین سرویس ایاب و ذهاب مدارس، دستور همکاری بیشتر فرمانداران، شهرداران، شرکت‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی و اتحادیه تعاونی‌های حمل و نقل طی دو ماه آینده را صادر کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین از شورای آموزش و پرورش خواست طرح‌های پیشنهادی برای جبران عقب‌ماندگی آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان استان در فرصت تابستان را تدوین و بررسی کند.

خرم در ادامه با بیان اینکه هرچه در جهت تکریم معلمان انجام دهیم کم است، خواستار ابتکار و نوآوری در طراحی ویژه‌برنامه‌های کیفی هفته بزرگداشت مقام معلم شد و گفت: از نشست صمیمی و چهره به چهره با معلمان برای شنیدن مطالبات و پیشنهادهای ایشان استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: دولت توقعات و دغدغه‌های معلمان برای ارتقای سطح معیشتی را قبول کرده و اجرای قانون رتبه‌بندی فرهنگیان را دنبال می‌کند؛ در سطح بالاتر نیز برنامه دولت معنابخشی دوباره به دستگاه تعلیم و تربیت است.

خرم با اشاره به اینکه نظام تعلیم و تربیت یکی از کانون‌هایی است که دشمن با هجمه رسانه‌ای به دنبال تحریف واقعیت‌ها و مسئله‌سازی است، گفت: جهاد تبیین در این حوزه ضرورتی ویژه دارد و باید قدم‌های بیشتری برای افزایش سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان و خانواده‌ها برداشته شود.

انتهای پیام
captcha