به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجانشرقی، عابدین خرم، استاندار آذربایجانشرقی پنجشنبه، اول اردیبهشتماه در جلسه شورای آموزش و پرورش این استان، اظهار کرد: موفقیت استان در حضوری شدن آموزشها در صددرصد مدارس، حاصل زحمات تمام معلمان و مدیرانی است که دغدغه جبران خسارات آموزشی و تربیتی ۲۵ ماهه کرونا را دارند و از این پس نیز تعلیم و تربیت آیندهسازان کشور را با روحیه جهادی پیش خواهند برد.
وی با اشاره به آمار ۹۰ درصدی دو مرحله واکسیناسیون معلمان و دانشآموزان بالای ۱۲ سال، خواستار اقناعسازی برای رسیدن امار واکسیناسیون دانشآموزان ۵ تا ۱۲ سال به حد قابل قبول شد.
خرم با بیان اینکه رویکرد دولت در واکسیناسیون، اقناعسازی است نه اجبار، افزود: رئیسجمهور آغاز واکسیناسیون رده سنی زیر ۱۲ سال را به بررسیهای علمی منوط کرده بودند و با اثبات اثربخشی و عدم عوارض واکسنهای مورد استفاده، این کار آغاز شده و جای نگرانی برای خانوادهها وجود ندارد.
استاندار آذربایجانشرقی همچنین خواستار پیگیری آموزش پرورش برای تزریق دُز سوم واکسن از سوی معلمان و دانشآموزان استان شد و از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت برای تسهیل و تسریع در این امر خبر داد و اظهار امیدواری کرد با رعایت دستورالعملهای مربوطه مشکلی در ادامه سال تحصیلی پیش نیاید.
وی در خصوص برخی نواقص مربوط به تأمین سرویس ایاب و ذهاب مدارس، دستور همکاری بیشتر فرمانداران، شهرداران، شرکتهای اتوبوسرانی و تاکسیرانی و اتحادیه تعاونیهای حمل و نقل طی دو ماه آینده را صادر کرد.
استاندار آذربایجانشرقی همچنین از شورای آموزش و پرورش خواست طرحهای پیشنهادی برای جبران عقبماندگی آموزشی و تربیتی دانشآموزان استان در فرصت تابستان را تدوین و بررسی کند.
خرم در ادامه با بیان اینکه هرچه در جهت تکریم معلمان انجام دهیم کم است، خواستار ابتکار و نوآوری در طراحی ویژهبرنامههای کیفی هفته بزرگداشت مقام معلم شد و گفت: از نشست صمیمی و چهره به چهره با معلمان برای شنیدن مطالبات و پیشنهادهای ایشان استقبال میکنیم.
وی ادامه داد: دولت توقعات و دغدغههای معلمان برای ارتقای سطح معیشتی را قبول کرده و اجرای قانون رتبهبندی فرهنگیان را دنبال میکند؛ در سطح بالاتر نیز برنامه دولت معنابخشی دوباره به دستگاه تعلیم و تربیت است.
خرم با اشاره به اینکه نظام تعلیم و تربیت یکی از کانونهایی است که دشمن با هجمه رسانهای به دنبال تحریف واقعیتها و مسئلهسازی است، گفت: جهاد تبیین در این حوزه ضرورتی ویژه دارد و باید قدمهای بیشتری برای افزایش سواد رسانهای دانشآموزان و خانوادهها برداشته شود.
انتهای پیام