پرداخت 120 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در پلدشت در سال 1400
کد خبر: 4052228
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

پرداخت 120 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در پلدشت در سال 1400

رئیس کمیته امداد امام خمینی( ره) پلدشت گفت: در سال گذشته 120 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای 242 نفر توسط این نهاد در شهرستان پرداخت شده است.

جلسه کارگروه اشتغال شهرستان پلدشت به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، محمد اکبرزاده کهریزی، فرماندار پلدشت 4 اردیبهشت در جلسه کارگروه اشتغال پلدشت اظهار کرد: شعار سال و دغدغه مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر پیرامون تولید و اشتغال در کشور بوده و بر این اساس لازم است دستگاه‌های متولی با جدیت تمام در این امر کوشا باشند و دستگاه‌های اجرایی در این راستا گزارشات و عملکرد خود را به صورت مرتب به این فرمانداری برای تسهیل در امر اشتغال‌آفرینی ارائه کنند.

وی افزود: با توجه به اهمیت صنایع کوچک و خرد در اقتصاد جهانی و به تبع آن در کشور ایران، لازم است دستگاه‌های ذیریط در راستای حمایت از طرح‌های دانش بنیان و بنگاه‌های تولیدی خرد و کوچک در شهرستان برنامه‌ریزی داشته باشند.

ستار رحیم‌زاده، رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی پلدشت هم در این جلسه گفت: آمار بیکاری شهرستان 1.7 درصد است و براساس سرشماری سال 1395 از 13 هزار و 401 نفر جمیعت فعال شهرستان 12 هزار و 450 نفر شاغل و 951 نفر بیکار هستند.

وی ادامه داد: در حوزه توسعه اشتغال شهرستان، 149 طرح اشتغال پایدار روستایی با 86 میلیارد ریال طی سال گذشته در پلدشت اجرا شده که بر این اساس برای 282 نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی شده است.

رحیم‌زاده بیان کرد: همچنین اشتغال در حوزه خانگی در سال 1400 در پلدشت 11 نفر با پرداخت تسهیلات 2 میلیاردو 200 میلیون ریال اعلام بود.

بهمن رضایی، رئیس کمیته امداد امام خمینی( ره) پلدشت نیز در ادامه جلسه عنوان کرد: طی سال گذشته 120 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای 242 نفر توسط این نهاد در شهرستان پرداخت شده است.

وی افزود: تسهیلات اشتغال کمیته امداد در سال 1400 برابر با یک میلیارد ریال بود که این رقم برای سال جاری به 2 میلیارد ریال افزایش یافته است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته برای 60 نفر در سال 1401 اشتغال‌زایی از طریق کمیته امداد پلدشت انجام خواهد گرفت.

علی آفتابی، تسهیل‌گر بنیاد برکت در پلدشت گفت: 227 فقره تسهیلات به مبلغ بالغ بر 90 میلیارد ریال برای متقاضیان واجد شرایط در سال گذشته پرداخت شده و در این راستا برای 350 نفر به صورت مستقیم و برای نزدیک به 700 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: تسهیلات پرداختی بنیاد در حوزه پرورش دام و آبزیان، کشاورزی و صنایع وابسته، قالی‌بافی، تولید پوشاک و مشاغل فنی و خدماتی بود.

انتهای پیام
captcha