تسریع در اتمام عملیات بازسازی مقبرةالشعرا
کد خبر: 4053035
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
استاندار آذربایجان‌شرقی تأکید کرد:

تسریع در اتمام عملیات بازسازی مقبرةالشعرا

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اتمام عملیات بازسازی و نوسازی مجموعه تاریخی فرهنگی «مقبرة‌الشعرا» در زمان‌بندی مشخص، گفت: تکمیل طرح بازسازی «مقبرة‌الشعرا» با توجه به قدمت تاریخی، فرهنگی و دینی این مجموعه و نقش آن در رونق گردشگری شهر تبریز، جزو پروژه‌های پیشنهادی برای تخصیص اعتبار ویژه در سفر استانی رئیس‌جمهور خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی، مقبره الشعرابه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، هفتم اردیبهشت ماه، در بازدید از مجموعه تاریخی فرهنگی «مقبرة‌الشعرا»، اظهار کرد: کار بازسازی و نوسازی این مجموعه از چندین سال قبل آغاز شده، اما همچنان بلاتکلیف مانده است که این وضعیت شایسته این اثر تاریخی و شهر تبریز نیست.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته تصمیمی در سطح کلان استان در جهت ادامه عملیات بازسازی و تکمیل این مجموعه گرفته شده است که امروز برای بررسی وضعیت فعلی مجموعه و روند کار بازسازی در محل حضور یافتیم .

خرّم گفت: ضروری است شهرداری تبریز و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف استان به عنوان متولیان مقبرة‌الشعرا با هماهنگی و همکاری یکدیگر و با یک انسجام مدیریتی برای اتمام بازسازی این مجموعه در زمان‌بندی مشخص و طبق تصمیمات کارشناسی‌شده و اهداف از قبل پیش‌بینی شده، اهتمام جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: باید با استفاده بهینه از اعتبارات شهرداری تبریز و دستگاه‌های مسئول، یک اقدام اساسی برای اتمام این پروژه انجام شود.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: در کنار بازسازی و نوسازی، ضروری است قدمت، هنر و اصالت مجموعه تاریخی فرهنگی «مقبرة‌الشعرا» حفظ شود که در این راستا نیز تدابیری اندیشیده شده است.

انتهای پیام
captcha