وادی سخن و عمل‌مان زمین تا آسمان فاصله است
کد خبر: 4053273
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
حجت‌الاسلام آذری:

وادی سخن و عمل‌مان زمین تا آسمان فاصله است

استاد حوزه‌علمیه قم گفت: به عنوان مخلوقات ضعیف الهی، در وادی سخن به گونه‌ای سخن می‌گوییم که گویا فقط ما خدا را می‌شناسیم؛ حال آن که در وادی عمل به گونه‌ای عمل می‌کنیم که گویا اصلا خدایی وجود ندارد، لذا سخن و عمل‌مان زمین تا آسمان فاصله دارد.

حجت الاسلام آذری، استاد حوزه‌علمیه قم

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل آذری، استاد حوزه‌ علمیه قم، ظهر امروز هشتم اردیبهشت در جمع نمازگزاران نمازخانه جامعةالمصطفی(ص) العالمیه با بیان اینکه به باید سیره علمی و عملی امیرالمؤمنین(ع) را الگو قرار دهیم، افزود: حضرت در فراز‌هایی از خطبه ۲۲۳ نهج‌البلاغه می‌فرمایند «همه ما روزی مرگ را خواهیم چشید و از این دنیا رخت بر خواهیم بست، چرا که همه ما فنا و نیستی‌پذیر هستیم».

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: ما به عنوان مخلوقات ضعیف الهی، در وادی سخن به گونه‌ای سخن می‌گوییم که گویا فقط ما خدا را می‌شناسیم؛ حال آن که در وادی عمل به گونه‌ای عمل می‌کنیم که گویا اصلا خدایی وجود ندارد!.

وی با تاکید بر این که متاسفانه بشر امروزی در اجتماع عادت کرده تا درباره دیگران سخن‌ورزی و خود را فراموش کند، اظهار کرد: اهل‌بیت(ع) با خوبی کردن به دیگران و تجلی آن در رفتار، کردار و اعمال خویش، به دنبال تربیت و خوب شدن دیگران بودند.

آذری به ابعاد دیگری از سیره عملی مولای متقیان امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: اگر در گام نخست و بسیار مهم خودمان عامل به احکام و اخلاقیات الهی باشیم، قطعاً در هدایت و رهنمون‌سازی دیگران اثربخش‌تر ظاهر خواهیم شد.

وی با بیان این که یکی از سخت‌ترین سوالات در روز جزا در رابطه به غرور و تکبر آدمی است، خاطرنشان کرد: از انسان سوال خواهد شد که چه چیز به تو جرئت می‌دهد تا در محضر الهی، پرده‌دری کرده، مغرور به خود کند و تو را به هلاکت نفس وا دارد؟، هیچ جوابی از انسان نزد خداوند متعال پذیرفته نخواهد شد.

آذری با اشاره به فضای مسموم حاکم بر فضای مجازی که انسان را به غیبت، تهمت و قضاوت‌های پی‌در‌پی دیگران واداشته و او را به تباهی سوق می‌دهد، اشاره کرد و افزود: همواره باید عامل به فرمایشات نورانی قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام باشیم.

انتهای پیام
captcha