مسئولان مشکلات معیشتی مردم را حل کنند
کد خبر: 4053639
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹

مسئولان مشکلات معیشتی مردم را حل کنند

نماینده ولی‌قیه در آذربایجان ‌شرقی، گفت: مردم به وظیفه خود عمل کردند، حالا نوبت مسئولان است که مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را حل کنند.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، نهم اردیبهشت‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه تبریز این هفته تبریز، گفت: مردم با حضور باشکوه و بانشاط در راهپیمایی روز جهانی قدس و در مقابل دشمنان به وظیفه خود عمل کردند و اکنون نوبت مسئولان است که به وظیفه خود در قبال مردم عمل کنند.

وی ادامه داد: تاکنون اقدامات مختلفی برای رفع تحریم‌ها از سوی ایران پیش گرفته شده است و اولین رویکردی که سال‌ها مورد آزمایش قرار گرفته است مذاکرات حقوقی و سیاسی در قالب‌های مختلف بود که متاسفانه هنوز به سرانجام مشخصی نرسیده است، اما تا آنجایی که امکان برای توافق عزتمندانه باشد این مذاکرات ادامه خواهد یافت.

آل‌هاشم، اضافه کرد: دومین رویکرد توانمندسازی درونی با عنوان خنثی سازی تحریم‌ها بوده است که مورد آزمون قرار گرفته و کارآمدی خود را به اثبات رسانده است از جمله مدیریت دفاع مقدس، دستیابی به فناوری‌های بزرگ و پیشرفته هسته‌ای، نانو، هسته‌ای و هزاران رویکرد خرد و کلان که تاکنون جمهوری اسلامی ایران با اتکا به آن سرافرازانه تدام داشته است.

امام جمعه تبریز، تصریح کرد: خنثی سازی حداکثری و مقابله با تحریم‌ها منوط به اتخاذ رویکرد فعالانه، ابتکاری و تحولی با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌ها و فرصت‌ای موجود مانند تقویت تولید ملی، بهبود معیشت، اصلاحات کلان اقتصادی و فعال سازی حداکثری ظرفیت‌های فعلی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین المللی است.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری ۱۰ اردیبهشت به نام روز خلیج فارس گفت: دشمن در راهبرد خودش استقلال ملی ملت ایران را هدف قرار داده و تحریف نام خلیج فارس را در دستور کار خودش گذاشته است و به همین علت برای تقابل با این توطئه شیطانی همه باید مقابله کنیم.

وی تاکید کرد: ملت ایران ستیزه‌گر نیست، اما اهل حفظ هویت و استقلال خود است و هرکسی که بخواهد عزت ملت ایران را پایمال کند یا ملت ایران را تحقیر و دست سلطه‌گری خود را به ملت ایران دراز کند ملت ایران با غیرت و ایمان خود این دست را قطع خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مطهری و روز معلم و با بازخوانی اصلی‌ترین ویژگی‌های شهید مطهری اظهار کرد: شهید مطهری قهرمان مبارزه با التقاط، روحانی متناسب با زمان، مصداق بارز مجاهد فی‌سبیل الله، نابغه زمان، معلم بزرگ دیروز، امروز و فردای کشور و متفکر دین شناس مومن با اخلاص بود.

وی ادامه داد: آیت الله شهید مطهری وظیفه پاسخ دادن به نیاز‌های جامعه زمان خود براساس طرح کلی اندیشه‌های اسلامی، تقابل با نسخه‌های التقاطی با اسلام یا افکار وارداتی غربی و شرح و بسط تفکر صحیح اسلامی را در جامعه را بر عهده داشت و آنچه باعث می‌شود وی در عرصه جهاد تبیین به خوبی میدانداری کند اسلام شناسی، زمان شناسی و جریان شناسی و دشمن شناسی این شهید بود.

انتهای پیام
captcha