مشارکت بنیاد نخبگان و جهاددانشگاهی لرستان در اجرای طرح «توفا»
کد خبر: 4055899
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵

مشارکت بنیاد نخبگان و جهاددانشگاهی لرستان در اجرای طرح «توفا»

رئیس بنیاد نخبگان لرستان از اجرای طرح «توفا» با هدف توانمندسازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با مشارکت این بنیاد و جهاددانشگاهی واحد لرستان خبر داد.

حمزه امیری، رئیس بنیاد نخبگان لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد لرستان، حمزه امیری، رئیس بنیاد نخبگان لرستان عصر دوشنبه، 19 اردیبهشت در سخنانی از اجرای طرح «توفا» با همکاری این بنیاد و جهاددانشگاهی استان لرستان خبر داد و گفت: اجرای طرح توفا (توانمندسازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی) یکی از اولویت‌های بنیاد نخبگان است.

وی افزود: با توجه به اینکه خیل عظیمی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از مقاطع کارشناسی تا دکتری در استان وجود دارند که متأسفانه در جاهایی همچون کسب و کارهای نوین ممکن است اطلاعاتی نداشته باشند این طرح را با جهاددانشگاهی به‌عنوان مجری انجام خواهیم داد.

امیری اضافه کرد: به‌عنوان نمونه فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی ممکن است در حوزه کسب و کارهای جدید کشاورزی نوین اطلاعات کافی را نداشته باشد که با شرکت در طرح توفا این مهارت‌ها را کسب می‌کند.

رئیس بنیاد نخبگان لرستان با بیان اینکه خروجی طرح توفا این است که افرادی که سرگردان هستند و ایده‌ای دارند جذب مراکز رشد شده و ایده خود را در این مراکز ارائه می‌دهند، افزود: با توجه به شناختی که از جامعه دانشگاهی استان داریم قطعاً استقبال خوبی از طرح توفا خواهد شد.

وی گفت: برای ثبت‌نام از افراد فراخوان عمومی روی سامانه‌ای که اعلام خواهد شد بارگزاری خواهیم کرد تا براساس آن فارغ‌التحصیلان ثبت‌نام و آنان براساس رشته‌های مختلف دسته‌بندی خواهند شد.

رئیس بنیاد نخبگان لرستان یادآور شد: در طرح توفا دوره‌های آموزشی کارگاهی متناسب با رشته و نظام جدید فناوری و بازار کار در استان طراحی شده که افراد پس از گذراندن دوره‌های کارگاهی، کارورزی در شرکت‌های دانش‌بنیان در یک دوره 9 ماهه را انجام می‌دهند و پس از به توانمندی رسیدن متقاضیان آنها در مراکز رشد مستقر خواهند شد.

انتهای پیام
captcha