تلاش مسلمانان ویرجینیا برای مقابله با اسلام‌هراسی فزاینده
کد خبر: 4056843
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷

تلاش مسلمانان ویرجینیا برای مقابله با اسلام‌هراسی فزاینده

افزایش جرایم ناشی از اسلام‌هراسی در ایالت ویرجینیا مسلمانان این ایالت را نگران کرده است. آنها خواستار حمایت نهادهای قانونی ملی و محلی برای جلوگیری از تکرار این جرایم هستند.

تلاش مسلمانان ویرجینیا برای مقابله با اسلام‌هراسی فزایندهبه گزارش ایکنا؛ به نقل از وی پی ام، اسلام‌هراسی یک مشکل رو به رشد در سراسر ایالات متحده و جهان است و کارشناسان می‌گویند رویدادهای اخیر در ویرجینیا نشان می‌دهد که مسلمانان هنوز برای رسیدگی به این نوع تبعیض تلاش می‌کنند.

در ماه رمضان ماه گذشته، خرابکاران مرکز اسلامی West End را در Short Pump هتک حرمت کردند. این دومین بار در شش ماه گذشته است که این مرکز هدف حملات اسلام‌هراسی قرار می‌گیرد.افرادی مانند کاشف پرویز که به عنوان خزانه‌دار در این مرکز خدمت می‌کند می‌گویند که به طور فزاینده‌ای نگران امنیت جامعه خود هستند.

پرویز می‌گوید: من فکر نمی‌کنم این حملات در حال کاهش باشند. اینجا مکان عبادت است، بنابراین همه باید احساس امنیت کنند. آخرین چیزی که باید نگران آن باشید ایمنی در چنین مکانی است. 

کارشناسان با پرویز موافقند که میزان جرایم ناشی از نفرت اسلام هراسی در طول سال گذشته افزایش یافته است. حذیفه شهباز محقق ارشد و مدافع شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR)‌، بزرگترین سازمان حقوق مدنی مسلمانان در سراسر کشور است. او همچنین نویسنده گزارش «هنوز مظنون: تأثیر اسلام‌هراسی ساختاری» است که هر سال شکایات مربوط به موارد اسلام‌هراسی را دنبال می‌کند.

بر اساس گزارش امسال، سال گذشته 6720 شکایت از رویدادهای اسلام هراسی در ایالات متحده وجود داشت که 9 درصد بیشتر از سال 2020 بود. در دو ایالت واشنگتن و مریلند  1408 شکایت در سال گذشته وجود داشت که اندکی نسبت به سال قبل کاهش داشت.

شهباز می‌گوید: ما به طور فزاینده‌ای شاهد شکایت از تبعیض ضد مسلمانان و شکایات حقوق شهروندی هستیم. از این شکایات، متوجه شدیم که 116 شکایت شامل موارد مربوط به آزار و اذیت و جرایم نفرت است.

شهباز افزود: ما از زمان تأسیس این سازمان در سال 1995، شکایات حقوق شهروندی را ثبت کرده‌ایم. در طول سال‌ها، این امر بسته به شرایط سیاسی زمان در نوسان بوده است.

وی افزود: با این حال، اگر به گزارش‌های دولت درباره جنایات ناشی از نفرت در ویرجینیا و سراسر کشور نگاه کنید، ممکن است فکر کنید که اسلام‌هراسی یک موضوع جزئی است. به عنوان مثال، در سال 2020 گزارش جنایات ویرجینیا تنها دو مورد از جنایات نفرت ضد مسلمانان را ثبت کرد. شهباز گفت که گزارش ناکافی یک مشکل دائمی در سراسر کشور است که ریشه در بی اعتمادی بین جامعه مسلمانان و مجریان قانون دارد.

حذیفه شهباز تصریح کرد: فقدان اعتماد جوامع مسلمان به اجرای قانون وجود دارد و این به این دلیل است که جوامع مسلمان آمریکایی در طول تاریخ تحت نظارت گسترده، اخراج، بازجویی غیرقانونی و آزار و اذیت توسط مجریان قانون محلی و فدرال بوده‌اند. 

کاشف پرویز نیز بیان کرد تصاویری که خرابکاران روی مرکز او کشیده بودند حاوی نقاشی‌های زشت و ناپسند بود. ساختمان نیز تخریب شد و اموال داخل آن آسیب دید. هم او و هم شهباز گفتند که به نظر می‌رسد خرابکاری و ​​دزدی از مکانی که مسلمانان هر هفته در آن نماز می‌خوانند، انگیزه اسلام‌هراسی داشته است.

متیو پکا، سخنگوی بخش پلیس منطقه هنریکو کانتی در این ایالت، گفت که این اداره این پرونده را به عنوان جنایت نفرت طبقه بندی نکرده است. وی افزود جرایمی که در حال بررسی هستند ممکن است شامل سرقت و خرابکاری باشد. وی ادامه داد این موضوع در حال حاضر به عنوان یک جنایت ناشی از نفرت مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

به دنبال خرابکاری اخیر، فرماندار ویرجینیا، گلن یانگکین، از این مرکز در هنریکو بازدید و آنچه را که حمله به آزادی دینی خواند، محکوم کرد.

وی گفت: ما به عنوان یک جامعه در برابر هرگونه خشونت، به ویژه هنگامی که علیه عبادتگاه و افراد مؤمن باشد کنار هم می‌ایستیم و به همین دلیل است که این لحظه بسیار مهمی برای ماست تا مطمئن شویم در برابر آن همبستگی داریم.

انتهای پیام
captcha