امامزادگان آذربایجان‌شرقی به محافل قرآنی تبدیل می‌شوند
کد خبر: 4057918
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳

امامزادگان آذربایجان‌شرقی به محافل قرآنی تبدیل می‌شوند

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که مسابقات قرآنی سازمان اوقاف با محوریت بقاع متبرکه و امامزاده برگزار می‌شود، اظهار کرد: ضرورت دارد امامزادگان استان به محافل و مجالس قرآنی تبدیل شوند.

حجت الاسلام حسینی، مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقیحجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف استان، در حاشیه افتتاحیه جلسات هفتگی تلاوت قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که مسابقات قرآنی سازمان اوقاف با محوریت بقاع متبرکه و امامزاده برگزار می‌شود، اظهار کرد: امامزادگان استان باید به محافل و مجالس قرآنی تبدیل شوند.

وی با اشاره به گسترش محافل قرآنی در امامزادگان، افزود: مسابقات قرآن کریم را از سالن‌ها خارج کرده و در فضای امامزادگان برگزار می‌کنیم.

حسینی ادامه داد: ضرورت دارد از فضای معنوی امامزادگان در راستای نشر قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) استفاده کنیم و امیدواریم برگزاری مسابقات قرآنی در امامزادگان بتواند به رشد فرهنگی استان و بالندگی مباحث قرآنی کمک کند.

مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی، با اشاره به دوره رکود استان در حوزه تلاوت قرآن کریم، اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی محل زادگاه بزرگ مفسر قرآن کریم، علامه طباطبایی بوده و شخصیت‌های بزرگ قرآنی و اساتید قرآنی از این خطه رشد یافته‌اند.

وی با بیان این‌که مسابقات قرآنی بهانه‌ای برای شکوفایی استعدادهای نهفته است، افزود: آذربایجان شرقی تاکنون سومین استان کشور در تعداد ثبت نام کنندگان مسابقات قرآنی بوده و جوانان بالای ۱۸ سال با شور و شوق در مسابقات شرکت خواهند کرد.

حسینی، با اشاره به گسترش حوزه مسابقات در سالجاری، اظهار کرد: بخش ترجمه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه که به عنوان دو کتاب تکمیلی قرآن که به تفسیر و معارف این کتاب الهی کمک می‌کنند، در دوره جدید این مسابقات اضافه شده و بخش مدیحه سرایی و همخوانی نیز بازگشته است تا کیفیت مسابقات افزایش یابد.

مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی افزود: برنامه ریزی کردیم تا روزانه در امامزادگان استان یک کرسی تلاوت با حضور اساتید قرآنی برگزار شود تا به ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی استان کمک کند.

انتهای پیام
captcha