روابط عمومی‌های برتر واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی تقدیر شدند
کد خبر: 4059202
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹
با حضور رئیس جهاددانشگاهی؛

روابط عمومی‌های برتر واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی تقدیر شدند

مراسم پاسداشت فعالیت روابط عمومی جهاددانشگاهی و تقدیر از روابط عمومی‌های برتر این نهاد با حضور رئیس جهاددانشگاهی و معاونان این نهاد برگزار شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، مراسم پاسداشت فعالیت روابط عمومی جهاددانشگاهی و تقدیر از روابط عمومی‌های برتر این نهاد، عصر امروز، دوم خردادماه با حضور دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی و معاونان این نهاد برگزار شد.

دکتر حمیدرضا طیبی در این مراسم اظهار کرد: در دوره مسئولیت دکتر ابوالقاسم رئیسی به عنوان مدیر کل روابط عمومی جهاددانشگاهی و همکارانشان در این اداره کل جایگاه و اهمیت روابط عمومی به خوبی نشان داده شد.

رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه روابط عمومی این نهاد با فعالیت‌های خوب خود نشان داد که اقدامات ارزشمندی می تواند انجام دهد، گفت: روابط عمومی تلاش بسیار خوبی برای معرفی تخصصی دستاوردهای جهاددانشگاهی، استانداردسازی فعالیت‌ها، برندسازی سازمان و تدوین هویت بصری و اطلاع‌رسانی درست انجام داده است که جای تشکر دارد.

وی به استفاده خوب روابط عمومی از تمامی ظرفیت‌های موجود در این نهاد اشاره کرد و ادامه داد: روابط عمومی جهاددانشگاهی همواره مشاور خوبی برای رئیس و معاونان این نهاد در امور تخصصی است و از این جهت در کشور جزو سازمان‌هایی به شمار می‌رویم که روابط عمومی خوبی دارد و کارهایی خوبی در این بخش انجام شده است.

ارتقای جایگاه روابط جهاددانشگاهی در چند سال های اخیر

در ادامه دکتر محمدرضا پورعابدی، معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در ادامه بیان کرد: چندسالی است که روابط عمومی تلاش کرده و توانسته در تراز جهاددانشگاهی که یک نهاد دانش بنیان است، فعالیت کند و از یک بخش سنتی به عنوان نیاز اساسی سازمان جایگاه خود را پیدا کند.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه در حال حاضر روابط عمومی هم در ستاد و هم در واحدها به ارزش و جایگاه خود رسیده است، بیان کرد: در نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی که دی ماه سال گذشته برگزار شد، این موضوع بیشتر خود را به منصه ظهور گذاشت و مشخص شد همان گونه که کار فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و ... یک کار تخصصی است، اگر به روابط عمومی هم درست پرداخته شود می‌تواند تأثیرات خود را داشته باشد.

تلاش برای توسعه ارتباطات رسانه‌ای فراتر از رسانه‌های جریان اصلی

همچنین دکتر ابوالقاسم رئیسی، مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی نیز در رابطه با انتخاب روابط عمومی‌های برتر این نهاد اظهار کرد: طی سال و بر اساس ارزیابی‌هایی که در حوزه‌های مختلف در زمینه ارتباطات رسانه‌ای، ارتباطات با مخاطبان، تبلیغات و انتشارات و فضای مجازی انجام می‌شود و همچنین درنظر گرفتن شاخص‌های مشخص شده، براساس امتیازی که واحدها کسب می‌کنند، روابط عمومی‌های برتر انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر سعی کردیم برگزاری این مراسم تدوام داشته باشد و روابط عمومی‌ای برتر را معرفی کنیم، گفت: در سال 1400 کار سنگینی بر عهده روابط عمومی‌ها در جهاددانشگاهی بود و اقدامات مشترک زیادی داشتیم که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی اشاره کرد که در آن دستاوردهای 40 ساله این نهاد توسط روابط عمومی در کنار دیگر حوزه‌ها به خوبی به نمایش گذاشته شد.

رئیسی با بیان اینکه سال 1400 در حوزه های مختلف آموزش و کارآفرینی، پژوهش و فرهنگی، فرهنگی و ... شاهد انجام تفاهم نامه، برنامه ها و رویدادهای زیادی بودیم که اجرای بخش زیادی از آن بر عهده روابط عمومی قرار داشت، اظهار کرد: علی رغم بحث کرونا با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در معاونت‌های مختلف سال پر خبری داشتیم که با رصد این فعالیت، شش روابط عمومی به عنوان برتر انتخاب و معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه در سال 1400 توسعه ارتباطات رسانه‌ای فراتر از رسانه‌های جریان اصلی و تعامل با سایت‌های خبری و صفحات تأثیرگذار در صفحات مجازی جزو اهداف اصلی قرار گرفت، اظهار کرد: با تعامل همکاران در واحدهای سازمانی و راهبری همکاران در اداره کل روابط عمومی جهاددانشگاهی به بخش عمده‌ای از این هدف رسیدیم.

مدیر کل روابط عمومی جهاددانشگاهی اظهار کرد: افزایش روایت‌های تصویری و تولیدات بصری از فعالیت‌ها و دستاوردها و رویدادها یکی از هدف‌گذاری‌های این اداره کل بود که با مراجعه به صفحات آپارات و سایر بخش‌ها در صفحات مجازی، سایت و ... قابل مشاهده است.

رئیسی با اشاره به اینکه گسترش ارتباطات درون سازمانی و همکاری و کمک به حوزه‌های مختلف، دیگر هدف روابط عمومی جهاددانشگاهی بود که سعی شد تمام کمک خود را به معاونت‌های این نهاد داشته باشیم، گفت: برگزاری نشست امروز با حضور رئیس و معاونان جهاددانشگاهی، اعتمادی است که دوستان ایجاد کرده‌اند و در حال حاضر همکاران روابط عمومی در تمامی واحدها به عنوان یک مشاور به دیگر بخش‌ها کمک می‌کنند که  از این اعتماد دو طرفه و کمک دوستان خوشحال و خرسند هستیم.

وی با اشاره به اینکه رصد مستمر فضای مجازی و رسانه‌ای، تحلیل و تولید محتوا به موقع پس از هر رویداد و انتشار آن کار بسیار مهمی بود که به خوبی شکل گرفت، افزود: همچنین توانستیم با کمک رئیس جهاددانشگاهی امکانات سخت‌افزاری در حوزه تجهیزات سمعی و بصری را بهبود بخشیم.

رئیسی با بیان اینکه مساعدت لازم برای ارتقای تحصیلات آکادمیک اعضا اداره کل روابط عمومی را داشته‌ایم، اظهار کرد: امروز در جایگاهی هستیم که در کل کشور بیش از 70 درصد از همکاران در حوزه‌های ارتباطی و رشته‌های مرتبط، دارای تحصیلات تکمیلی هستند و در کل روابط عمومی بیش از 90 درصد همکاران در حوزه‌های کاری خود تحصیلات عالیه دارند.

مدیر کل روابط عمومی جهاددانشگاهی با اشاره به دیگر تلاش‌های این اداره کل، گفت: زمان انتظار برای پاسخگویی به سؤالات، ابهامات، انتقادات مخاطبان از کانال‌های مختلفی که در این چند سال ایجاد شد (سایت، کانال و پیامک) کاهش یافت و مطالب به بخش مربوطه ارجاع داده شده و پیگیری لازم در کمترین زمان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه با تلاش همکاران، تثبیت فرایند ارزیابی روابط عمومی در واحدهای سازمانی شکل گرفت، افزود: تثبیت هویت بصری در امور تبلیغی و در ادامه آن آرایش و آراسته شدن فضا برای اجرای برنامه‌ها، دیگر کاری است که انجام شده است.

تهیه اپلیکیشن «59» برای ارائه خدمات جامع جهاددانشگاهی

رئیسی با اشاره به تهیه اپلیکیشنی با نام «59»، اظهار کرد: این اپلیکیشن بناست خدمات جامع جهاددانشگاهی را ارائه کند که کارهای فنی آن در حال انجام است و بخشی از داده‌های آموزشی، پژوهشی و ... دریافت شده و در حال آماده‌سازی است.  

مدیر کل روابط عمومی جهادانشگاهی با تأکید بر ضمن خدمت‌بودن آموزش‌ها، اظهار کرد: باید در  مراسم ها و رویدادها و در همان فضای مجازی تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات انجام شده و آموزش‌های لازم ارائه شود، زیرا این روند بهتر از آموزش‌های رسمی است.

وی با بیان اینکه مستندسازی‌های خوبی با همکاری معاونت پژوهش و فناوری در بخش پروژه‌های فناروانه انجام شد که مستندسازی  حدود 40 پروژه به سرانجام رسیده  است، اظهار کرد: مجله تصویری، پیام جهاد الکترونیکی و یکدست شدن بسیاری از کارها در حوزه سایت و راه‌اندازی سایت بین‌الملل از دیگر کارهای انجام شده توسط روابط عمومی است.

روابط عمومی‌های برتر جهاددانشگاهی سراسر کشور معرفی شدند

گفتنی است، در این مراسم که در سالن دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد، از مرتضی توکلی (پژوهشکده گیاهان دارویی)، عباسعلی سلطانی (دانشگاه علم و هنر یزد)، صفورا سلیمانی فخر (پژوهشگاه ابن‌سینا)، لیلا قرنفلی (معاونت آموزش و کارآفرینی )، مسعود محقق ( واحد سمنان) و سید مهران مهدوی (پارک علم و فناوری البرز – مجتمع تحقیقاتی) تقدیر و تشکر شد.

سال کاری روابط عمومی منتهی به 27 اردیبهشت امسال یک ویژگی مهم داشت و آن عبارت بود از برگزاری نمایشگاه بزرگ دستاوردهای این نهاد در دی‌ماه 1400 که ایجاب می‌کرد در ارزیابی روابط عمومی‌ها این مورد نیز مدنظر قرار گیرد.

تولید محتوای مناسب و با کیفیت، انعکاس منظم و به‌موقع اخبار دستاوردها و فعالیت‌ها، اقدام موثر ارتباطی در جریان برگزاری نمایشگاه دی‌ماه، تولید محصولات سمعی بصری مناسب، برگزاری رویدادهای موردنیاز، حضور موثر در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و تعامل مناسب با ستاد برای تحقق اهداف طرح‌های ارتباطی مشترک و اقدامات هماهنگ رسانه‌ای از شاخص‌های مهم در ارزیابی فعالیت‌های روابط عمومی است.

انتهای پیام
captcha