قانون جدید جهش دانش بنیان تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند
کد خبر: 4061047
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

قانون جدید جهش دانش بنیان تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، گفت: قانون جهش دانش بنیان بسیاری از تهدیدها را به فرصت پیشرفت تبدیل کرده است و این نوید را می‌دهم که پیشرفت‌های چشمگیری در این حوزه شاهد خواهیم بود.

روح الله متفکر آزاد ، نماینده مردم تبریز در مجلسبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، روح الله متفکر آزاد، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورا اسلامی، امروز، ۱۰ خردادماه در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید و سابق دانشگاه تبریز،گفت: تعارض بین علم و دین متصور نیست و وقتی که خداوند عالم را آفرید، آن را به قلم علم نهاده است.

وی اظهار کرد: از بزرگترین افتخارات جمهوری اسلامی ایران که در دعواهای سیاسی لگدمال نشده است، بحث پیشرفت‌های علمی است که به برکت نظام اسلامی به‌وجود آمده است و این موفقیت قابل کتمان نیست.

وی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی در بحث دانشگاه‌ها و آموزش عالی چه در کمیسیون آموزش و چه در کلیات مجلس درحال تدبیر برای کمک به دولت و تقویت آموزش عالی کشور هستیم.

متفکر آزاد همچنین خاطرنشان کرد: قانونی که اخیراً مجلس در حوزه جهش دانش بنیان‌ها تصویب کرد و به دولت جهت اجرا ابلاغ کرد، از شاهکارهای مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: قانون جهش دانش بنیان بسیاری از تهدیدها را به فرصت پیشرفت تبدیل کرده است و این نوید را می‌دهم که پیشرفت‌های چشمگیری در این حوزه شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: ربع رشیدی از افتخارات تبریز و آذربایجان است که حدود 700 سال پیش مقاله به چاپ رسانده و نزدیک شش هزار دانشجو داشته، امروز اقتصاد علم را تولید کرده و این درحالی است که ما امروزه در حکمرانی علم دچار عقب ماندگی هستیم.

در پایان این مراسم از زحمات میر رضا مجیدی قدردانی و صفر نصرالله زاده به عنوان رئیس جدید دانشگاه تبریز معرفی شد.

انتهای پیام
captcha