اسلامی شدن دانشگاه‌ها نیازمند تلاش است
کد خبر: 4061083
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

اسلامی شدن دانشگاه‌ها نیازمند تلاش است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بحث سند دانشگاه اسلامی ابعاد مختلفی دارد، گفت: برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها باید تلاش کنیم.

حجت الاسلام خدیوی،  رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام محمد انوری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، امروز، 10 خردادماه، در مراسم معارفه رئیس دانشگاه تبریز، با بیان اینکه زمان بسیار زود می‌گذرد و فرصت بسیاری برای خدمت نداریم، اظهار کرد: باید در زمان کوتاه کارهای اساسی انجام داد که یکی از مهم‌ترین کارها، اسلامی شدن دانشگاه است و باید برای پیاده کردن آن تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه بحث سند دانشگاه اسلامی، ابعاد مختلفی دارد، تصریح کرد: امیدواریم در فرصت پیش رو بتوانیم برای پیاده شدن این سند تمامی تلاش خود را به کار بگیریم.اسلامی شدن دانشگاه‌ها به معنای بنرزدن نیست.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی با اشاره به جایگاه معنوی دانشگاه تبریز، گفت: دانشگاه تبریز مشهدالشهدای دانشگاه‌های کشور بوده و ۲۲ شهید را فدای اسلام، انقلاب و ایران کرده و فضای آن معطر به پنج شهید گمنام است.

وی افزود: دانشگاه تبریز به عنوان قطب علمی دانشگاه‌های منطقه، چهره‌های برتر و شاخص علمی را نیز در خود جای داده است.

انوری از خدمات شایسته رئیس سابق دانشگاه تبریز قدردانی کرد و گفت: بنده شاهد بودم که چگونه در تصمیم گیری‌ها اخلاق را رعایت می‌کرد و دقت کامل به پاکدستی داشت و سعی می‌کرد تمامی توان مجموعه دانشگاه را به‌کار گیرد تا یک قدم به اهداف عالیه دانشگاه نزدیک شود.

وی اظهار کرد: نصراله زاده در طول ۱۰ سالی که در دانشگاه حضور داشتم، یکی از افرادی بود که همواره همراه ما بوده و یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌تواند به شایستگی کارها را پیش ببرد.

گفتنی است، در این آیین از خدمات میررضا مجیدی، قدردانی و صفر نصراله زاده به‌عنوان رئیس جدید دانشگاه تبریز معرفی شد.

انتهای پیام
captcha