۴۱ هزار میلیارد تومان اعتبار رهاورد سفر هیئت دولت به آذربایجان‌شرقی است
کد خبر: 4062702
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
استاندار آذربایجان‌شرقی:

۴۱ هزار میلیارد تومان اعتبار رهاورد سفر هیئت دولت به آذربایجان‌شرقی است

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ده‌ها طرح توسعه‌ای و عمرانی با تخصیص ۴۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر استانی رئیس‌جمهور به استان تکمیل می‌شود.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌ شرقی، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌‌شرقی، شامگاه، 17 خردادماه، در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح دستاوردهای سفر رئیس‌جمهوری و هیئت دولت به آذربایجان شرقی اظهار کرد: بیش‌از سه ماه قبل از انجام این سفر تمامی تمهیدات لازم توسط مسئولان ارشد استان در سطوح مختلف برنامه‌ریزی و کارهای دقیق و کارشناسی‌ شده در سطوح مختلف انجام شد.

وی با بیان اینکه ده‌ها طرح توسعه‌ای و عمرانی با تخصیص ۴۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر استانی رئیس‌جمهور به استان تکمیل می‌شود، اظهار کرد: ۲۳ هزار میلیارد تومان از اعتبار یاد شده به صورت نقدی و از اعتبارهای سازمان برنامه و بودجه بوده ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۶ هزار میلیارد تومان قرض‌الحسنه در حوزه جمعیت و مسایل اجتماعی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: دستور استقلال مس آذربایجان، تأمین زمین برای ۴۰ هزار واحد مسکونی در هر سال، ۶ خطه کردن آزاد راه شهید کسایی تبریز، تکمیل آزاد راه زنجان ـ تبریز و روکشی که این آزادراه نیاز دارد، تفویض اختیار برای تعیین تکلیف منطقه کجاباد تبریز که کالاهای قابل صادرات تولید می‌کند از جمله دستاوردهای بیست و سومین سفر استانی رئیس‌جمهور است.

خرم افزود: اختصاص اعتبار برای همکاری شانگ‌های چین و تبریز به‌عنوان شهرک دانش بنیان استان به‌عنوان نماینده ایران در قالب برنامه ۲۵ ساله، فروش اراضی علوم پزشکی که مجوز فروش تا سه هزار میلیارد ریال آن داده شده، تأمین بسته‌های سرمایشی برای سه هزار خانوار مددجو، تأمین بسته‌های گرمایشی برای هشت هزار خانوار، ۶ هزار سری جهیزیه برای مددجویان و سرپرستان خانوار، خوابگاه متأهلین علوم پزشکی، اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای تهیه نردبان بلند مرتبه در تبریز از جمله مصوبات دیگر سفر  رئیسی به آذربایجان‌شرقی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در این سفر برای طرح‌های فاضلاب سهند، ورزقان، بناب،کلیبر و هادی شهر و آبرسانی به کلیبر، بستان‌آباد، سد ایثار اهر تبصره ۲۳ اخذ شد، پوشش اینترنتی ۳۰۰ روستا، توسعه بی تی اس‌های مرزی، تبدیل مدارس سنگی و کانکسی در استان که ۴۰۰ واحد داشتیم، تأمین ۱۵۰۰ دستگاه ویلچر و حمایت از مبتلایان صعب العلاج، کمک به ساخت ۲۵۰۰ واحد مددجوی بنیاد مسکن را از دیگر مصوبات هیئت دولت در آذربایجان‌شرقی برشمرد.

وی تصریح کرد: تکمیل مجموعه مقبره الشعرا، تالار تبریز، تملک خانه باقرخان و تکمیل ورزشگاه یادگار امام تبریز طرح‌هایی بوده که مورد تصویب قرار گرفت.

خرم یادآور شد: برای تکمیل طرح توسعه مقبره الشعرای تبریز با ۱۲۰ میلیارد تومان و تملک خانه باقرخان با ۳۰ میلیارد تومان اعتباراتی است که اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه معدن رئیس‌جمهور شخصاً از معادن مس و طلا ورزقان بازدید کرد و دستورات لازم را نیز در خصوص این معادن صادر کرد، گفت: موضوع استقلال مس آذربایجان و مس سونگون که از مطالبات عمومی بود از دستاوردهای این بازدید و سفر به آذربایجان‌شرقی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه سفر رئیس‌جمهوری به آذربایجان‌شرقی کوتاه ولی کاربردی و دارای تصمیم‌های راهبردی بوده است، گفت: توسعه مس سونگون و افزایش ظرفیت مس کاتد از ۲۰۰ هزار تن به ۴۰۰ هزار تن، ایجاد فاز چهار تغلیظ و افزایش ۲۰۰ هزار تن در سال به یک میلیون تن کنسانتره مس برای کارخانه ذوب مس و تکمیل زنجیره مس از برکات سفر دولت سیزدهم به استان است.

وی یادآور شد: هدف ما از تکمیل زنجیره مس ایجاد شهرک مس بوده چون در اهر، ورزقان و مرند معادن مس داریم و امکان افزایش ارزش افزوده وجود دارد.

خرم تصریح کرد: سفر رئیسی به آذربایجان‌شرقی یکی از مهم‌ترین سفرهای هیئت دولت حتی نسبت به دولت‌های قبل به استان بوده و در کشور نیز جزو سفرهایی بوده است که بالاترین مصوبات و اعتبارات را داشته است.

استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به انتقال آب ارس به تبریز یادآور شد: این طرح قبل از سفر هیئت دولت به آذربایجان‌شرقی به آن پرداخت شده بود و جزو اولویت طرح‌های هیئت دولت به شمار می‌آمد اما اعتبارات آن خارج از اعتبارات سفر به آذربایجان‌شرقی بوده و اکنون نیز با ترک تشریفات، قرارگاه خاتم الانبیا اجرای آن را آغاز کرده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین با تجلیل و تقدیر از رسانه‌های استان گفت: رسانه‌ها در سفر و قبل از سفر هیئت دولت به استان درخشان عمل کرده و مطالبات مردمی و مسئولان را کارشناسی شده ارائه کردند بر این اساس بعد از این نیز پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس‌جمهوری از مسئولان استان باشند.

وی همچنین تأکید کرد: دولت سیزدهم به طور قطعی و حتمی در کنار مردم بوده و یکی از مهمترین اهداف آن همین است، بزرگترین شعار دولت صادق بودن در وعده‌ها با مردم بوده و به این موضوع وفادار است.

خرم همچنین یادآور شد: انتظار ما این است که پیگیری مدیران و سازمان مدیریت برای تحقق اعتبارات و مصوبات به موقع و به سرعت انجام شود که اگر این اتفاق بیفتد جهش اقتصادی و توسعه‌ای در آذربایجان‌شرقی را شاهد خواهیم بود و با همدلی که در استان سراغ دارم امیدوارم این اتفاق  بیافتد.

انتهای پیام
captcha