شش پدر و مادر شهید و دو جانباز آسمانی شدند
کد خبر: 4063162
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
در سومین هفته خرداد

شش پدر و مادر شهید و دو جانباز آسمانی شدند

در هفته‌ای که گذشت شش پدر و مادر شهید و دو جانباز 70 درصد آسمانی شدند و به فرزندان و یاران خود پیوستند.

به گزارش ایکنا، در هفته‌ای که گذشت؛ عصمت صاحب نظر؛ مادر شهید محمد علیپور اصطهباناتی از شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس که بعد از ۳۴ سال چشم انتظاری موفق به دیدار فرزند شهیدش شده بود، پس از بازگشت پیکر مطهر این شهید گرانقدر به دیدار حق شتافت.

شهید محمد علیپور اصطهباناتی ۲۳ خرداد سال ۱۳۶۷ در تک دشمن در منطقه عمومی شلمچه به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از ۳۴ سال به خاک وطن بازگشت و پس از شناسایی از طریق آزمایش DNA پنجم خرداد امسال همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) در شیراز تشییع و به خاک سپرده شد.

مادر شهیدان بوربور

خوش قدم بوربور، مادر شهیدان والامقام عباس و محمدرضا بوربور از شهدای دوران دفاع مقدس در سن 88 سالگی و در یکی از بیمارستان های شهرری دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید محمدرضا بوربوريكم خرداد ۱۳۴۴، در شهرستان ورامين به دنيا آمد و نوزدهم بهمن 1366 در رشيديه خوزستان بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسيد. شهید عباس بوربور در تیرماه سال 1335 متولد شد و در سالروز تولدش در عملیات کربلای یک در منطقه قلاویزان به شهادت رسید. مزار این دو برادر شهید در بهشت زهرا(س) تهران واقع شده است.

مادر شهیدان لشگریان

خدیجه جعفری مادر شهیدان «عبدالرضا و مجید لشگریان» به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید مجید لشگریان متولد 1343 در 20 مرداد 1365 منطقه کردستان عملیات کربلای 5 و شهید عبدالرضا لشگریان متولد 1342 در 10 مهرماه 1360 منطقه آبادان به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکرشان در قطعه 24 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران آرام گرفته است.

مادر شهیدان میری

کوکب ظهرابی مادر شهیدان والامقام احمد و اسماعیل میری پس از تحمل سال‌ها دوری و رنج فراق، بر اثر بیماری و کهولت سن در 93 سالگی به فرزندان شهیدش پیوست و در جوار گلزار مطهر شهدای روستای مزرعه امام از توابع شهرستان نایین به خاک سپرده شد.

شهیدان اسماعیل و احمد میری در سال‌های 1342 و 1343 در روستای مزرعه امام از توابع شهرستان نایین چشم به جهان گشودند و با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند و عاقبت هر دو شهید، 23 تیرماه 1361 در عملیات رمضان در منطقه شلمچه به درجهه رفیع شهادت نائل و در گلزار مطهر شهدای روستای مزرعه امام به خاک سپرده شدند.

مادر و همسر شهید

اختر رشیدی همسر شهید معزز محمد یوسفی و مادر شهید والامقام محمدصدیق سیفی از شهدای دوران دفاع مقدس در سن ۸۷ سالگی و به دلیل کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به همسر و فرزند شهیدش پیوست.

شهید محمدصدیق سیفی در سال ۱۳۳۰ در روستای «یوژنان» از توابع شهرستان سروآباد متولد شد. با شروع جنگ تحمیلی به قصد خدمت به نظام جمهوری اسلامی در سخت‌ترین شرایط و در روزهای که گروهک‌های ضد انقلاب با حضور نامشروع خود امنیت را از منطقه گرفته بودند به عضویت سپاه درآمد و به عنوان پیشمرگ مسلمان کُرد لباس رزم به تن کرد و سرانجام پس از قریب به دو سال خدمت صادقانه نوزدهم بهمن سال ۱۳۶۱ در درگیری با عناصر ضدانقلاب در روستای «ناوگران» از توابع شهر سنندج به شهادت رسید و پیکر پاکش در گلزار شهدای بهشت محمدی به خاک سپرده شد. از این فرزند دلاور سپاه اسلام یک فرزند پسر و یک دختر به یادگار مانده است.

پدر شهیدان یزدان پناه جهرمی

محمدحسین یزدان پناه جهرمی؛ پدر شهیدان منصور و عباس یزدان پناه جهرمی از شهدای شهرستان شیراز به دلیل کهولت سن و ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

شهیدان منصور و عباس یزدان پناه جهرمی ۲۰ آبان سال ۱۳۶۱ در منطقه عین خوش به شهادت رسیدند.

جانباز 70 درصد

جانباز گرانقدر 70 درصد روزعلی استکی اورگانی پس از تحمل سال‌ها درد و رنج ناشی از جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به همرزمان شهیدش پیوست. شهید روزعلی استکی بر روی دستان مردم شهیدپرور شهرستان چادگان تشییع و در زادگاهش روستای اورگان به خاک سپرده شد.

جانباز 70 درصد

جانباز گرانقدر 70 درصد محسن سرابی که در سن 22 سالگی و در عملیات والفجر 8 در منطقه فاو به درجه رفیع جانبازی نائل آمده بود پس از سال‌ها تحمل رنج جراحات جانبازی به برادران شهید خود ناصر و رمضان سرابی پیوست.

انتهای پیام
captcha