سینما در عرصه جهاد تبیین نقش مهمی دارد
کد خبر: 4064522
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
رئیس سازمان امور سینمایی:

سینما در عرصه جهاد تبیین نقش مهمی دارد

رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری از تولید آثار جدی در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت، صهیونیسم ستیزی، ترویج گفتمان انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: اعتقاد دارم سینماست که می‌تواند ملهم از رهنمودهای رهبری در عرصه جهاد تبیین نقشی اثرگذار داشته باشد، کارکرد سینما در عرصه فرهنگ سازی غیرقابل انکار است.

محمدخزایی، رئیس سازمان امور سینماییبه گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد استان، محمد خزاعی، معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز، 25 خردادماه، در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: تولید آثار فرهنگی و فاخر و مطابق با فرهنگ، تمدن و باورهای دینی و ملی مورد نظر سازمان سینمایی است.

وی تولید انبوه فیلم‌های سینمایی در دوره‌های قبل را یکی از معضلات فعلی سینمای کشور دانست و بیان کرد: به خاطر شرایط کرونا و تعطیلی سینماها در سال‌های گذشته حتی، برای دو سال آینده فیلم برای اکران در سینماهای کشور وجود دارد. در حالیکه خیلی از این آثار تولیدی با انتظارات مردم و دغدغه‌های آنها ممکن است همگرا نباشند.

خزاعی ادامه داد: اصلاح آیین‌نامه و ابلاغ قوانین شفاف مطابق با انتظارات روز جامعه اقدامی در راستای تسهیل کار فعالان سینمای کشور بود که در این دوره صورت گرفته است.

رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری در بخش دیگری از سخنان خود از تولید آثار جدی در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت، صهیونیسم ستیزی، ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و... خبر داد و گفت: اعتقاد دارم سینماست که می‌تواند ملهم از رهنمودهای رهبری در عرصه جهاد تبیین نقشی اثرگذار داشته باشد، کارکرد سینما در عرصه فرهنگ سازی غیرقابل انکار است.

وی با تأکید بر اینکه به دنبال توسعه باورهای اصیل دینی و انقلابی با بهره‌مندی از ظرفیت سینما هستیم، تصریح کرد: عدالت محوری شعار و رویکرد اصلی دولت در توسعه فرهنگی کشور است.

خزاعی، ضمن استقبال از پیشنهاد امام جمعه تبریز، نسبت به تولید فیلم مستند سینمایی با محوریت شخصیت شهید شفیع زاده قول مساعد داد و گفت: در تجهیز سینماهای مراغه، مرند و سراب نیز همراه با دستگاه‌های اجرایی استان مساعدت های جدی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha