فعالیت ۱۰ مسجد در تبریز شبانه‌روزی می‌شود
کد خبر: 4064754
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷

فعالیت ۱۰ مسجد در تبریز شبانه‌روزی می‌شود

شهردار تبریز از فعالیت شبانه‌روزی ۱۰ مسجد در سطح شهر خبر داد و گفت: برنامه ما مسجدمحوری است که مقرر کرده‌ایم حوزه‌های بسیج و مساجد را فعال کنیم و خدمات شهرداری را از طریق مساجد انجام داده و پیشنهادات خود را از این طریق پیش ببریم.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار، شهردار تبریز، عصر روز پنجشنبه، 26 خردادماه، در دیدار با خانواده‌ شهدا، ائمه جماعت و فرماندهان بسیج نواحی و نخبگان منطقه یک تبریز، اظهار کرد: امیدوارم در آینده نزدیک شاهد کاهش مشکلات شهر در سایه برگزاری چنین جلساتی باشیم.

‎وی افزود: برنامه ما مسجدمحوری است که مقرر کرده‌ایم حوزه‌های بسیج و مساجد را فعال کنیم و خدمات شهرداری را از طریق مساجد انجام داده و پیشنهادات خود را از این طریق پیش ببریم.

شهردار تبریز همچنین تصریح کرد: سال آینده بودجه‌بندی شهرداری براساس ناحیه محوری است. تبریز را به ۳۵ ناحیه تقسیم کرده‌ایم و حتی بودجه‌ای اختصاصی برای پروژه‌های نقطه‌ای تعیین می‌کنیم.

وی بیان کرد: ما منتظر فرارسیدن سال بعد نبودیم و خدمات خود را افزایش دادیم و تولید آسفالت را به پنج برابر رساندیم. حتی برای پروژه‌های نیمه‌تمام که سال‌های سال باقی مانده بود، روزشمار نصب کردیم تا در اسرع وقت به اتمام برسد.

هوشیار در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: هر هفته هم بنده و هم شهرداران مناطق میهمان خانواده‌های شهدا هستیم. این دیدارها بیشتر برای خاطر خودمان است که برای خدمت صادقانه به مردم نیاز به دعای خیر آنها داریم. خانواده‌های شهدا ولی‌نعمت ما هستند.

شهردار تبریز با بیان اینکه موضوع فعالیت مساجد شبانه‌روزی را پیگیری می‌کنیم و حداقل ۱۰ مسجد به عنوان مساجد شبانه‌روزی انتخاب می‌شود در ادامه خطاب به حاضران این جلسه گفت: شما پیشران و بزرگان این جامعه هستید و باید به موضوعات منتقد باشید چراکه مطالبه‌گری شما بهتر از غرض‌ورزی مغرضان است.

وی از نخبگان جامعه خواست تا به‌عنوان مطالبه‌گرانی فعال در عرصه مدیریت شهری تأثیرگذار باشند، اظهار کرد: در این دیدارها می‌خواهیم استعداد مناطق را درک کنیم. حتما فراخوانی در این عرصه خواهیم داد که نخبگان مناطق جمع شده و هم آنها به ما کمک کنند و هم ما به آنها کمک کنیم و هر دو هفته یکبار جلساتی برگزار شده و با همدیگر آشنا شوند. حتی در برنامه تلویزیونی تبریزیم نیز این افراد حضور خواهند یافت تا در بحث الگوشناسی که جامعه نیاز دارد، حرکت کنیم.

هوشیار ادامه داد: در گذشته تعاملات افراد، کودکان و خانواده‌ها قوی بود و ارتباطات زیادی وجود داشت و کودکان می‌توانستند الگوبرداری کنند ولی اکنون این تعامل وجود ندارد و زندگی آپارتمان‌نشینی اجازه تحقق این امر را نمی‌دهد.

شهردار تبریز گفت: نخبگان ستون‌های قابل اعتماد جامعه برای الگوگیری هستند که باید معرفی شوند. امروز یک فوتبالیست می‌تواند بخش عمده‌ای از شهر را معطوف به خود کند. یک سری وظایف عمده در مناطق وجود دارد که مهمترین آن احصای ظرفیت‌های نخبگی است. این حوزه نباید محدود شود.

هوشیار با بیان اینکه شهرداری تنها به ارائه پروانه، جمع‌آوری پسماند و... محدود نمی‌شود، افزود: وظیفه اصلی شهرداری توجه به خانواده‌ها، فرهنگ و مسائل اجتماعی است. باید بسترهای لازم برای ورود کودکان به عرصه‌های قرآنی، ورزشی، فرهنگی، هنری و... ایجاد شود. بستر اگر مناسب باشد، استعدادهای افراد نیز بروز می‌کند.

شهردار تبریز بسترسازی برای ایجاد دوره‌های مختلف علمی، ورزشی، هنری و فرهنگی را یکی از وظایف شهرداری‌های مناطق بیان کرد و گفت: در هر منطقه مطمئنن هستیم که 300، 400 نفر نخبه وجود دارد که معرفی نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نرخ نخبگی و ضریب هوشی تبریز سه تا چهار برابر دیگر شهرهاست، تأکید کرد: در بحث مدیریت کلانشهری حتما باید توجه ویژه به نظرات و پیشنهادات جامعه نخبگی داشته باشیم.

هوشیار در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: ایام، ایام گردشگری است و بسیاری از گردشگران تبریز را مکانی بی‌نظیر معرفی می‌کنند. انتقاد از مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری باید توسط جامعه نخبگی صورت بگیرد چون منطق و خلاقیت دارد. منطق باعث انتقاد سازنده خواهد شد و نخبگان با خلاقیت خود جایگزینی برای مسائل پیدا خواهند کرد.

شهردار تبریز تصریح کرد: باید در حوزه‌های اجتماعی زمان صرف کرده و مردم را نسبت به فرهنگ و آینده و مسائل اجتماعی حساس کنیم. برخی اختلالات جامعه ما تعمدی نیست و عمدتا ناشی از ناآگاهی است، به همین جهت باید نسبت به آگاه‌سازی مردم اقدام کنیم.

انتهای پیام
captcha