نسخه‌های اصلی مکاتب نگارگری به موزه هنر تبریز منتقل می‌شود
کد خبر: 4065429
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
رئیس موزه ملی ایران:

نسخه‌های اصلی مکاتب نگارگری به موزه هنر تبریز منتقل می‌شود

رئیس کل موزه ملی ایران از فهرست و انتقال نسخه‌های اصلی مکتب اول و دوم نگارگری به موزه هنر مکتب تبریز تا شهریورماه ۱۴۰۱ خبر داد.

مکاتب نگارگری، موزه هنر، تبریز به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان، جبرئیل نوکنده، رئیس کل موزه ملی ایران، امروز، سی‌ام خردادماه، در جریان بازدید از موزه هنر مکتب تبریز و آذربایجان، از فهرست و انتقال نسخه‌های اصلی مکتب اول و دوم نگارگری به موزه هنر مکتب تبریز تا شهریورماه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: با توجه به سفر اخیر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تبریز و دستور وی مبنی بر غنی سازی محتوای موزه هنر مکتب تبریز، امروز با حضور در این موزه براساس ارزیابی‌های انجام گرفته و همچنین انجام تعاملات با استان، در تلاشیم تا آثار را فهرست بندی کرده و متناسب با طرح محتوایی این موزه، فرآیند انتقال را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه طراح دو موزه ملی ایران و آذربایجان آندره گودار بود، اظهار کرد: به همین سبب نزدیکی بسیاری بین این دو موزه وجود دارد و در راستای غنی سازی این موزه و همچنین موزه هنر مکتب تبریز اقدامات ویژه‌ای انجام خواهد شد.

نوکنده ادامه داد: آثار فهرستی متعلق به دوره‌های ایلخانی، تیموری و صفوی مربوط به مکتب اول و دوم تبریز خواهند بود که پس از انجام این فرآیند تا شهریور ماه سال‌جاری به موزه هنر مکتب تبریز منتقل خواهند شد.

رئیس کل موزه ملی ایران اضافه کرد: از دیگر اقدامات مهم دیگر اتصال این موزه ارزشمند به شبکه مجازی موزه‌های کشور خواهد بود تا به‌ صورت آنلاین برخی از آثار نیز در این موزه به نمایش گذاشته شوند.

انتهای پیام
captcha