تبیین‌گری و مواجهه پیش‌گیرانه از ویژگی‌های معلم آینده است
کد خبر: 4065897
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
سرپرست دانشگاه فرهنگیان:

تبیین‌گری و مواجهه پیش‌گیرانه از ویژگی‌های معلم آینده است

رضامراد صحرایی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان، مواجه پیش‌گیرانه با مسائل و تبیین‌گری را از ویژگی‌های بارز معلم آینده عنوان و اظهار کرد: معلم آینده باید قدرت اقناع و تبیین داشته باشد، امروز بحث ما پیش بینی و مدیریت چالش‌ها و تبدیل کردن تهدید به فرصت است.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، رضامراد صحرایی در نشست «پویش راه روشن،  گامی به سوی حیات طیبه» با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مصطفی چمران به عنوان معلمی نمونه و تراز و بزرگداشت روز بسیج استادان، تبیین‌گری را از ویژگی‌های بارز معلم آینده دانست و گفت: معلم آینده باید قدرت اقناع و تبیین داشته باشد، امروز در تمام منازعات سیاسی آن کسی در ظاهر برنده است که قدرت تبیین و روایت سازی بالاتری دارد.
 
وی مواجهه پیش‌گیرانه با مسائل را از دیگر ویژگی‌های بارز معلم آینده برشمرد و اظهار کرد: امروز بحث ما پیش بینی و مدیریت چالش‌ها‌ و تبدیل کردن تهدید به فرصت است.
 
صحرایی با بیان اینکه برند معلم آینده باید برای دانشگاه فرهنگیان باشد، ادامه داد: معلم آینده معلمی فرصت‌ساز و انگیزه‌ساز است نه فرصت‌سوز و انگیزه‌سوز، این معلم چون در زمان حرکت کرده، پیش از وقوع می تواند پیش بینی و جهت دهی کند.
 
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر لزوم گفتمان‌سازی دانشگاه در وهله اول در راستای رسالت اصلی خود مبنی بر تعلیم و تربیت و تربیت معلم و سپس گفتمان‌سازی کار خوب برای سایر دانشگاه‌ها، تصریح کرد: دانشگاه باید برای تمدن‌سازی، تربیت نیروی انسانی تراز و تسلط بر چالش‌ها، گفتمان‌ساز باشد.
 
وی در ادامه با اشاره به اهمیت تربیت معلم، با بیان اینکه معلم ترازِ مطلوب می‌تواند کشور خود را آباد کند، تصریح کرد: معلم باید کودکی را تربیت کند که اهل گفتمان‌سازی تمدن نوین اسلامی،  دارای هویت دینی و ملی و مقاوم در درون و بیرون باشد. برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌تواند آن معلم را آماده کند.
 
صحرایی، با بیان اینکه ما باید در گفتار، روش، منش و کنش معلم بوده تا بتوانیم معلم تربیت کنیم، خاطر نشان کرد: نتیجه ماموریت دانشگاه در نهایت تربیت دانش‌آموز گفتمان ساز است و از این جهت دانشگاه فرهنگیان از هر نهادی ماموریت و فعالیتش مهم تر است.
 
وی اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی را سطحی بالاتر از ارائه خدمات فرهنگی عنوان کرد و با تاکید بر اولویت و ضرورت حمایت از این گونه فعالیت‌ها، پیشنهاد کرد: محتواهای غنی فرهنگی ومعنوی را به صورت‌های جدید درقالب‌های مختلف برای آموزش دانشجومعلمان بازتولید و منتشر کنیم.
 
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با ابراز امیدواری از اینکه چنین پویش‌هایی منجر به برندسازی معلم ترازِ مطلوب و معلم آینده شود، ادامه داد: رسالت دانشگاه فرهنگیان، که ما از آن به عنوان دانشگاه آینده یاد می‌کنیم، در تربیت معلم تراز و مطلوب، همسو و هم‌مایه با موضوع پویش راه روشن است که می‌خواهد برای آینده ای فعالیت کند،که شواهد نشان می‌دهد، مصداق بارز استیلای حکومت مستضعفان و صالحان خواهد بود.
انتهای پیام
captcha