فضای مجازی با کمبود تولید محتوای مناسب روبرو است
کد خبر: 4066117
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی:

فضای مجازی با کمبود تولید محتوای مناسب روبرو است

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: معیار ارزش گذاری ما، تولید محتوای مناسب است که امروزه در فضای مجازی شدیداً با قحطی تولید محتوا روبرو هستیم که باید برای تولید محتوا وقت بگذاریم.

جهاددانشگاهی، بسیج رسانهبه گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، امروز، دوم تیرماه، در بازدید مسئول بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی از ایکنا، گفت: معیار ارزش گذاری ما، تولید محتوای مناسب است که امروزه در فضای مجازی شدیداً با قحطی تولید محتوا روبرو هستیم که در مقابل آنها نمی‌توانیم کاری کرده و انعکاس دهیم؛ تولید محتوا نیاز به وقت دارد.

وی خدمت‌گزاری هرچه بیشتر به حوزه‌ رسانه از جمله مواردی است توجه بیشتری به این موضوع داریم چرا که رسانه خط مقدم ما است و قاعدتاً برای خدمتگزاری باید در آماده باش کامل باشیم که خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در آماده‌ باش هستند.

محسنی ادامه داد: ساختار دانشجویی خبرگزاری ایسنا و ایکنا سبب پویایی آن شده است و همه ساله دانشجویان ما در جشنواره‌های مختلف مقام می‌آورند که اسفندماه گذشته، ایکنای آذربایجان شرقی در کشور رتبه اول را به خود اختصاص داد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، یادآور شد: در زمینه‌ خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا موفق عمل کرده‌ایم و از این تجربه استفاده می‌کنیم تا در حوزه‌های دیگر نیز خود را نشان دهیم اما در حوزه‌ فرهنگی که بخشی از آن فضای مجازی و رسانه است، خلأ بسیاری وجود دارد که به راحتی رفع نمی‌شود؛ لذا تأکید داریم که با تمام توان ورود کنیم و اخبار امیدبخش را انعکاس دهیم.

وی بیان کرد: بازنشر کورکورانه اخبار نتایج نامناسبی دارد؛ لذا در کنار آن نشست تخصصی با نخبگان دانشگاهی و افرادی که سخنی برای گفتن دارند، انجام می‌دهیم.

محسنی گفت: باید دست به دست هم دهیم و هم افزایی کنیم که از این امر استقبال می‌کنیم چراکه ما باید زبان گویای مردم باشیم و تمامی کمی و کاستی‌ها را برطرف کنیم.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی بیان کرد: باید همگرایی در میان اصحاب رسانه ایجاد کنیم و تا جایی که در توان داریم در خدمت شما هستیم و درخصوص آموزش‌ها و کارگاه‌های تخصصی هم پای کار هستیم.

جواد بیرام زاده، مسئول سازمان بسیج رسانه آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: کارهای جزیره‌ای آفت بزرگ استان ما شده است و بهتر است همه باهم کار کنیم و همکاری داشته باشیم چراکه موفقیت بسیج رسانه در جشنواره ابوذر به این دلیل است که نگاه فراجناحی داریم و ما همه را بسیجی می‌دانیم.

وی ادامه داد: آمادگی همکاری با جهاددانشگاهی استان در سایر زمینه‌ها را هم داریم و ضرورت دارد در این زمینه تفاهم‌نامه همکاری امضا شود تا کارها پیش رود. بسیج رسانه در خدمت جهاددانشگاهی است و امیدواریم که بتوانیم در بحث مسائل فرهنگی کارهای خوبی را انجام دهیم.

مسئول بسیج رسانه آذربایجان شرقی اظهار کرد: در کارگروه مطالبه‌گری بسیج رسانه نیز سعی داریم که همه باهم باشیم و ایرادات را رفع کنیم چراکه بسیج رسانه تمام قد در اختیار رسانه‌های استان است.

احد حاجی بلند، معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: باید محتواهای فاخری در استان ما تولید شود اما علیرغم قابلیت‌های فراوان، تولید محتوای کمتری داریم.

وی ادامه داد: هم افزایی رسانه‌ها در استان کمتر شده است و ساختارهای موجود این وظیفه را به خوبی  بجا نمی‌آوردند و بسیج رسانه این خلأ را پر کرده است و ما هم در این زمینه همکاری می‌کنیم.

امروزه در فضای مجازی با کمبود تولید محتوای مناسب روبرو هستیمامروزه در فضای مجازی با کمبود تولید محتوای مناسب روبرو هستیمامروزه در فضای مجازی با کمبود تولید محتوای مناسب روبرو هستیمامروزه در فضای مجازی با کمبود تولید محتوای مناسب روبرو هستیمامروزه در فضای مجازی با کمبود تولید محتوای مناسب روبرو هستیم

انتهای پیام
captcha