آمریکایی‌ها به دنبال کسب منافع خود در منطقه هستند
کد خبر: 4066303
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

آمریکایی‌ها به دنبال کسب منافع خود در منطقه هستند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه رئیس جمهور امریکا برای کسب منافع، چشم بر وعده‌های حقوق بشری خود بسته است، گفت: جو بایدن به دنبال سفر به عربستان و دیدار با بن سلمان قاتل است، اما کور خوانده‌اند. به حول قوه الهی، توطئه‌های استبکار جهانی، صهیونیست و مثلث شوم واشنگتن، تلاویو و ریاض ریشه کن خواهد شد.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز سوم تیرماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با بیان اینکه رئیس جمهور امریکا برای کسب منافع، چشم بر وعده‌های حقوق بشری خود بسته است، گفت: جو بایدن به دنبال سفر به عربستان و دیدار با بن سلمان قاتل است، اما کور خوانده‌اند. به حول قوه الهی، توطئه‌های استبکار جهانی، صهیونیست و مثلث شوم واشنگتن، تلاویو و ریاض ریشه کن خواهد شد.

وی با اشاره به راز چرخش بایدن به عربستان اظهار کرد: شاید یکی از دلایل بایدن از سفر به عربستان، تلاش برای قانع کردن ریاض در جهت جبران کمبود نفت روسیه در بازار‌های چهانی باشد؛ همچنین تداوم توافق در رابطه با معامله قرن و یا اعلام عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی یکی از این عوامل است.

خطیب نمازجمعه تبریز ادامه داد: به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها علاقه زیادی دارند تا در چارچوب سفر بایدن به منطقه، این عادی سازی را انجام بدهند چرا که از دلایل مهم سفر بایدن به عربستان، جلوگیری از نفوذ ایران است.

آل هاشم تصریح کرد: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که رابطه‌ای بین واشنگتن، ریاض و تلاویو ایجاد کنند و همین عاملی برای مقابله با ایران باشد.

امام جمعه تبریز در ادامه خطبه‌ها با اشاره به سالروز ترور مقام معظم رهبری اظهار کرد: در ششم تیرماه ۱۳۶۰ آیت الله خامنه‌ای در مسجد ابوذر تهران ترور شدند چرا که دشمن می‌خواست این سلسله ترور‌ها را انجام دهد و نظام اسلامی را از بین ببرد، اما به لطف خداوند متعال ایشان ماندند و امروز بعد از امام خمینی (ره) با همان صلابت و اقتدار نظام اسلامی را رهبری می‌کنند.

وی در ادامه افزود: هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید بهشتی، این شخصیت اثرگذار است. در مسیر حق شاید گفتن آسان باشد، ولی عمل کردن دشوار و استقرار عمل به مراتب دشوار‌تر است. اثر فوری این شهادت در هفتم تیرماه این بود که نظام اسلامی در آن زمان، خلوص بیشتری پیدا کرد و حقانیت نظام و شهید بهشتی اثبات شد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: خاصیت این شهادت این بود که نقاب‌ها از چهره‌ها افتاد و منطق مستحکم جمهوری اسلامی و امام بزرگوار تثبیت شد و نظام نوپای جمهوری اسلامی آن روز استحکام بیشتری پیدا کرد و توانست حرکت کند. در حالی که دشمن متجاوز بخش مهمی از منطقه حساس خاک جمهوری اسلامی را اشغال کرده بود، این شهادت تاثیر بسیار سازنده و عظیمی بر پیشبرد جنگ تحمیلی گذاشت.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته قوه قضائیه خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دستگاه قضائی کشور در زمینه پیاده سازی موارد موردنظر نظام اسلامی و تحقق آرمان‌های انقلاب، مسیر خود را تعیین کرده و در این چارچوب نیز به حرکت خود به خوبی ادامه داده و در برخی از ادوار، موفقیت‌های بیشتر و برخی کمتر را در این دستگاه شاهد بودیم، اما چون تحقق عدالت، معیار اصلی دستگاه قضائی است، قوه قضائیه نسبتاً توانسته رسالت خود را در حیطه‌های مختلف انجام دهد.

امام جمعه تبریز عملکرد مثبت دستگاه قضائی کشور در تشخیص حقیقت از باطل در مقاطع حساس کشور، شناسایی مفسدان اقتصادی، برخورد با فساد، مقابله با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر، برخورد با برخی چهره‌های مطرح بدون مماشات، برخورد با مفسدان و دانه درشت‌های اقتصادی. را از جمله اقدامات مهم این نهاد انقلابی برشمرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با انتقاد از وضعیت بد مسیر ورزقان ـ خاروانا، از پیگیری استاندار آذربایجان شرقی تقدیر کرد و ادامه داد: آقای عابدین خرّم در این هفته، جلسه شورای تامین استان را در ورزقان تشکیل داد و از نزدیک از وضعیت منطقه بازدید کرد و از طرفی مدیرکل راهداری استان نیز طی تماسی اعلام کرد که اقداماتی در ارتباط با مسیر خارونا انجام داده‌اند.

آل‌هاشم در ادامه با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیر گفت: موضوع غدیر یک مسئله قرآنی، بینشی و اعتقادی است و در ظاهر یک مکان، اما در حقیقت بیانگر یک مسئله والا است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه غدیر از دو جنبه نصب جانشین و توجه به مسئله امامت اهمیت دارد، افزود: امیدواریم امسال نیز عید غدیر با حضور مسلمانان و شیعیان با شکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: باید تا روز مباهله به هیچ وجه عزاداری برای استقبال از محرم انجام نگیرد و جشن‌های عید غدیر را با شکوه برگزار کنیم و عزاداری را هم در جای خود انجام دهیم.

وی با اشاره به روز تبلیغات اسلامی اظهار کرد: روش تبلیغی پیامبر اکرم (ص) برترین، والاترین و موفق‌ترین روش تبلیغات دینی است چرا که رسالت ایشان در مدت کوتاه، مناطق مختلف را طی کرد. امیدواریم مبلغان ما با روش‌های صحیح و به کار گیری از روش‌های نوین فرهنگی و هنری در رسالت تبلیغ موفق شوند.

آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از اصلی‌ترین عوامل استحکام بنیان خانواده، انتخاب صحیح است و از این جهت یکی از اصلی‌ترین عوامل طلاق نیز انتخاب نادرست همسر می‌توان دانست. وقتی جوانان برای زندگی مشترک، کفو خودشان را انتخاب نکنند، به شکل طبیعی در زندگی دچار مشکل می‌شوند.

انتهای پیام
captcha