دومین جشنواره حدیث کودک و نوجوان ارتش برگزار می‌شود
کد خبر: 4066533
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴

دومین جشنواره حدیث کودک و نوجوان ارتش برگزار می‌شود

دومین جشنواره حدیث کودک و نوجوان ویژه گروه سنی زیر 15 سال در محورهای حدیث‌خوانی فردی(حفظ)، اجرای نمایشنامه، شعر و قصه‌گویی و نقاشی برگزار می‌شود.

 دومین جشنواره حدیث کودک و نوجوان سرهنگ مهدی میدانی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش (آجا) در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: امسال برای دومین سال است که جشنواره حدیث ویژه گروه سنی زیر 15 سال کودکان و نوجوانان دختر و پسر در محورهای حدیث‌خوانی فردی(حفظ)، اجرای نمایشنامه، شعر و قصه‌گویی، نقاشی از موضوعات منابع چون احترام به والدین، امانتداری و نماز و ... برگزار می‌شود.

وی با اشاره به منابع مطالعاتی جشنواره حدیث، اظهار کرد: این جشنواره به صورت مجازی برگزار می‌شود که علاقه‌مندان برای دریافت محتوای منابع می‌توانند به پایگاه اینترنتی آجا، کانال تلگرامی خانواده بزرگ ارتش به نشانی family_artesh@ و کانال مصباح قرآن quraniyan20_40@ مراجعه کنند.

میدانی اضافه کرد: کتابچه 14 حدیث به تفکیک ویژه مقطع تحصیلی مهدکودک و پیش‌دبستانی و ویژه مقطع تحصلیی اول تا سوم ابتدایی، کتابچه 30 حدیث به تفکیک ویژه مقطع تحصیلی چهارم تا ششم دبستان و مقطع تحصیلی هفتم تا نهم تدوین و چاپ شده است تا خردسالان و نوجوانان از احادیث متناسب با مقطع تحصیلی و سن خود بهره‌مند شوند.

رئیس اداره قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش بیان کرد: شرکت‌کنندگان تا 15 مردادماه فرصت دارند نسبت به ارسال آثار خود در قالب کلیپ‌های حداکثر پنج دقیقه‌ای به دبیرخانه جشنواره اقدام کنند. کلیپ‌ها باید به صورت افقی ضبط شود و شرکت‌کنندگان در پایان مشخصات فردی و محل سکونت و یگان خود را ذکر کنند.

وی تصریح کرد: لازم است شرکت‌کنندگان در بخش حفظ و حدیث‌خوانی ترجمه و متن عربی را حفظ کرده و نسبت به تهیه فیلم اقدام کنند. همچنین شعر، نمایش و نقاشی متناسب با موضوع احادیث را طراحی و اجرا کنند.

انتهای پیام
captcha