آیت‌الله مکارم شیرازی: ارتباط حوزه با اهل سنت بیشتر شود
کد خبر: 4066716
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲

آیت‌الله مکارم شیرازی: ارتباط حوزه با اهل سنت بیشتر شود

آیت‌الله مکارم شیرازی، سکوت در مقابل سمپاشی‌ها را علت گسترش اختلافات برشمرد و گفت: اگر ارتباط با علمای اهل سنت بیشتر شود، می‌توانیم سم‌پاشی‌ها را خنثی کنیم.

ناصر مکارم شیرازیبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی 5 تیر در دیدار آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به نتایج پربار سفر وی به واتیکان و کشورهای اروپایی، گفت: با توجه به ویژگی‌های علمی، نواندیشی و دیدگاه همگرایی که در شما سراغ داریم، جنابعالی صالح‌ترین شخص برای این سفر بودید و بحمدالله این سفر دارای آثار و نتایج خوبی بوده که من از شما تشکر می‌کنم.
 
ایشان افزود: یکی از مشکلات میان ادیان، تفاوت اندیشه‌ها و اختلاف فکرها است که با این گونه رفت و آمدها و دیدارها، می‌توان کمرنگ و مرتفع ساخت. باید بر مشترکات تکیه کرده و و از موارد اختلافی دوری کنیم.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی، آشنایی دیگران با اندیشه‌های شیعی را از نتایج مهم این سفر برشمرده و افزود: سفر شما به نمایندگی از حوزه‌های علمی شیعی برای برطرف کردن بعضی نسبت‌های خلاف که به شیعیان داده می‌شد، اثرگذار بود.
 
ایشان برقراری ارتباط میان عالمان شیعه و اهل سنت را نیز ضروری دانسته و افزود: اگر ارتباط با علمای اهل سنت بیشتر شود، می‌توانیم سمپاشی‌ها را خنثی کنیم.
 
این مرجع تقلید سکوت در مقابل سمپاشی‌ها را علت گسترش اختلافات برشمرده و یادآوری کرد: ما سالیان سال در مقابل گفته‌های آنان سکوت کردیم و دفاع جانانه نکردیم، اما این سفرها سبب می‌شود که بخشی از این سمپاشی‌ها، برچیده شود.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی، تصریح کرد: البته به برخی از وهابیان هر چه بگوییم فایده ندارد، چرا که آنها قصد و غرض خاصی دارند و می‌خواهند که این شکاف همیشگی باشد، اما می‌توان شکاف میان تشیع و اهل سنت و همچنین میان اسلام و مسیحیت را از میان برداشت و باید این شکاف‌ها را پر کرد.
 
ایشان در پایان این دیدار، برای موفقیت هر چه بیشتر آیت‌الله اعرافی دعا و آرزوی توفیق کرد.
 
در ابتدای این دیدار آیت‌الله اعرافی گزارش مبسوطی از سفر خود به واتیکان و بعضی کشورهای اروپایی ارائه کرد.
انتهای پیام
captcha