آموزش قرآن به بیش از ۲ هزار زندانی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4066843
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۴

آموزش قرآن به بیش از ۲ هزار زندانی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌شرقی از آموزش و تربیت ۲۳٠٠ زندانی ویژه طرح حفظ و قرائت قرآن در زندان‌های استان خبر داد و گفت: علاوه بر تربیت حافظان و قاریان قرآن در زندان‌ها، ۷۶۰ زندانی نیز در حفظ نهج‌البلاغه با عنوان طرح الغدیر آموزش و شرکت کردند.

محمدجوادی، مدیرکل زندان های آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمد جوادی، مدیرکل زندان‌های استان، روز گذشته، پنجم تیرماه، در جشن گلریزان ویژه اشتغال زندانیان شهرستان اهر از آموزش و تربیت ۲۳٠٠ زندانی ویژه طرح حفظ و قرائت قرآن در زندان‌های استان خبر داد و گفت: علاوه بر تربیت حافظان و قاریان قرآن در زندان‌ها، ۷۶۰ زندانی نیز در حفظ نهج‌البلاغه با عنوان طرح الغدیر آموزش و شرکت کردند. 

وی همچنین از کسب رتبه دوم اداره‌کل زندان‌های آذربایجان‌شرقی در بحث اجرای کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کشور نیز خبر داد و افزود: زندان‌های این استان رویکرد اصلاح، آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و تربیتی زندانیان را دنبال می‌کند.

جوادی، حرفه‌آموزی برای زندانیان را در جهت اشتغال و کسب درآمد برای تأمین معاش خانواده مددجویان بعد از بازگشت دوباره به کانون گرم خانواده بیان کرد.

حجت‌الاسلام محمدعلی نظری، رئیس دادگستری اهر نیز در این مراسم از صدور گواهی مهارت‌آموزی فنی و حرفه‌ای به ۴۳۰ زندانی غیرعمد در این شهرستان خبر داد.

 وی علاوه بر اعلام آزادی ۱۱۱ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد توسط خیرین گفت: هم اکنون ۵۷ درصد زندانیان جرایم غیرعمد زندان اهر نیز مشمول رأی باز هستند.

نظری، اولویت دستگاه قضایی برای زندانیان را ایجاد فرصت‌های شغلی و کارآفرینی با حمایت معادن این شهرستان عنوان کرد و از قضات خواستار در صدور رای بیشتر از مجازات جایگزینی به جای حبس در زندان استفاده کنند.   

انتهای پیام
captcha