نمازخانه‌های زندان‌ها تبدیل به قطب فرهنگی شوند
کد خبر: 4067617
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۶

نمازخانه‌های زندان‌ها تبدیل به قطب فرهنگی شوند

مدیرکل زندان‌های فارس بر ضرورت توجه بیش از پیش به ترویج فرهنگ نماز در زندان‌های این استان تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم روزی برسد که مانند زمان حضرت رسول(ص) که بسیاری از امور مؤمنان در مسجد حل و فصل می‌شد، مساجد و نمازخانه‌های ما در زندان‌ها نیز به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

نشست شورای اقامه نماز زندان های فارس به گزارش ایکنا از فارس، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس، هشتم تیرماه در نشست شورای اقامه نماز این اداره‌کل که با حضور قائم‌مقام ستاد اقامه نماز استان برگزار شد، ضمن قدردانی از اقدامات روحانیان در راستای اصلاح و تربیت زندانیان و اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی گفت: کار فرهنگی و اصلاحی در زندان برای گروه‌های هدفی که در اختیار روحانیون قرار دارد بسیار دشوار است.

وی به آیه 32 سوره مائده در این راستا اشاره کرد و افزود: طبق آیات قرآن کریم اگر کسی حتی یک نفر را زنده کند، گویا همه انسان‌ها را زنده کرده است، لذا لازم است که به این دستور خداوند در قرآن کریم عمل کنیم که کار بسیار بزرگی خواهد بود.

ابراهیمی بر ضرورت توجه بیش از پیش به ترویج فرهنگ نماز در زندان‌های استان فارس تأکید کرد و افزود: قطعاً روحانیان نسبت به این مهم توجه و اهتمام دارند، اما امیدوارم این مهم بهتر از گذشته با جدیت دنبال شود.

مدیرکل زندان‌های فارس همچنین از روحانیان مستقر در زندان‌ها خواست تا ساعاتی را برای پرسش و پاسخ نماز به زندانیان اختصاص دهند و بیشترین فعالیت آن‌ها در نمازخانه‌ها باشد.

وی تأکید کرد: باید تلاش کنیم و امید داشته باشیم روزی برسد که مانند زمان حضرت رسول(ص) که بسیاری از امور مؤمنان در مسجد حل و فصل می‌شد، مساجد و نمازخانه‌های ما در زندان‌ها نیز به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

در ادامه این نشست عملکرد برنامه‌های انجام شده شورای اقامه نماز زندان‌های استان فارس در سال ۱۴۰۰ در سامانه سجاده ستاد اقامه نماز کشور از سوی ستاد اقامه نماز استان فارس مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت و به‌عنوان دستگاه برتر شناخته شد و از اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های استان فارس به دلیل کسب رتبه دستگاه شایسته تقدیر از سوی قائم‌مقام ستاد اقامه نماز تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha