موزه شهدای ورزشکار لرستان احداث شود
کد خبر: 4067850
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹

موزه شهدای ورزشکار لرستان احداث شود

سرپرست ورزش و جوانان لرستان از برگزاری چهار رویداد مهم ورزشی در راستای برنامه‌های کنگره ملی شش هزار و ۵۴۴ شهید لرستان خبر داد و بر لزوم احداث موزه شهدای ورزشکار لرستان تأکید کرد.

سیدآرش قیاسیان، مدیرکل ورزش و جوانان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدآرش قیاسیان، سرپرست ورزش و جوانان لرستان، پنج‌شنبه، ۱۹ تیر در جلسه کمیته ورزش کنگره شهدای لرستان با اشاره به ایثار، فداکاری‌ها و جانفشانی‌های شهدا در هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: همه ما امنیتی که امروز داریم مرهون جانفشانی و ایثار شهدا در همه عرصه‌ها هستیم و شهادت شهدای سلامت، شهدای آتشنشانی همه به تأسی از شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه کنگره ملی شهدای استان به عنوان یادمان و معرفی بهترین ارزش‌ها به مردم برگزار می‌شود، گفت: وظیفه داریم که از این فرصت برای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

قیاسان با بیان اینکه طی سنوات قبل با همکاری ستاد برگزاری کنگره شهدا، سپاه و بسیج ورزشکاران استان اتفاقات خوبی در بخش ورزش رقم خورد، خاطرنشان کرد: لازم است که اقدامات و تلاش‌های حوزه ورزش برای برگزاری کنگره شهدای استان مستندسازی شود.

سرپرست ورزش و جوانان لرستان با اشاره به برگزاری چهار رویداد مهم در راستای برنامه‌های کنگره شهدای استان، گفت: چهار هیئت جودو، بدن‌سازی، کاراته و شنا به کمک فدراسیون‌های خود برنامه‌هایی را در استان اجرا می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ها باید در شأن شهدا و در خور جایگاه استان اجرا شود، یادآور شد: همچنین فعالیت‌های حوزه فرهنگی و جوانان در راستای برگزاری کنگره شهدای استان باید مستندسازی شود.

قیاسیان بر لزوم احداث موزه شهدای ورزشکار در استان تأکید کرد و گفت: می‌توانیم با کمک شهرداری موزه شهدای ورزشکار استان را به عنوان یادمان شهدا احداث کنیم.

سرپرست ورزش و جوانان لرستان با تأکید بر اینکه ۳۰ پروژه عمرانی _ ورزشی در استان فعال هستند که با احداث آنها هشت سانتیمتر به سرانه ورزشی استان اضافه می‌شود، گفت: این پروژه‌ها نیاز به نامگذاری دارند که با همکاری ستاد برگزاری کنگره شهدای استان به نام شهدای گرانقدر نامگذاری خواهند شد.

انتهای پیام
captcha