آدم‌سازی؛ از اهداف غایی حضور در مسیر کسب و نشر معارف الهی
کد خبر: 4069134
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷
معاون پژوهشی جامعةالمصطفی(ص) بیان کرد:

آدم‌سازی؛ از اهداف غایی حضور در مسیر کسب و نشر معارف الهی

معاون پژوهشی جامعةالمصطفی(ص) با بیان اینکه آدم‌سازی از اهداف غایی حضور در مسیر کسب و نشر معارف ناب الهی است، گفت: همواره باید توجه داشته باشیم که خودسازی نخستین و مهم‌ترین گام در مسیر آدم‌سازی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید عبادی، معاون پژوهشی جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید عبادی، معاون پژوهشی جامعةالمصطفی(ص) العالمیه، ۱۵ تیرماه در آیین رونمایی از مجله کارورزی و پژوهشی مدرسه علوم و معارف اسلامی المصطفی(ص) در سخنانی ضمن تقدیر از تلاش پژوهشی تمام المصطفائیان به ویژگی‌های معلم خوب اشاره و اظهار کرد: معلم و مدرس خوب در عین تدریس، هیچگاه از جایگاه والای مربی‌گری و پرورش غفلت نمی‌کند.

استاد جامعةالمصطفی(ص) العالمیه به روایت «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ» اشاره کرد و با بیان اینکه در ارائه آموزش باید مسیر پژوهش را در پیش بگیریم، گفت: پژوهشگری از مباحث تخصصی زمانه به شمار می‌رود و میدان‌داری در آن نیازمند دریافت مهارت‌های کاربردی فنون پژوهش است.

معاون پژوهش جامعةالمصطفی(ص) به گستره وصف‌ناپذیر قلم‌فرسایی در حوزه پژوهش اشاره کرد و افزود: قله‌های علم، معرفت و دانشمندانِ بنام حوزه‌های مختلف دانشی نیز در نخستین گام‌های ورود خود با خطا و اشتباهات پژوهشی روبرو بودند؛ اصرار بر استمرار مسیر و بهره‌گیری از تجربیات، ایشان را به قله‌های دانشی رهنمون ساخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی بر اهمیت پشتوانه پژوهشی تمام فعالیت‌های آموزشی، تربیتی و پژوهشی و تأثیر آن بر اتقان رویکرد‌ها تأکید کرد و افزود: آراستگی به خلاقیت و نوآوری در ساحت‌های مختلف آموزشی، نیازمند توجه به مهارت‌ها و بهره‌گیری از پشتوانه‌های پژوهشی است.

وی، حضور در عرصه تحصیل علوم و معارف الهی را موهبتی بزرگ دانست و تأکید کرد: آدم‌سازی، به عنوان ارزشمندترین رویکرد یک فعالیت جهان که بر تمام ابعاد تأثیرات پایدار و بسزایی دارد، از اهداف غایی حضور در مسیر کسب و نشر معارف ناب الهی است لذا همواره باید توجه داشته باشیم که خودسازی نخستین و مهم‌ترین گام در مسیر آدم‌سازی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی در بخش دیگری از سخنان خود، به حکایتی از رسول خدا(ص) در باب سیره انبیاء الهی اشاره کرد و گفت: سنگ‌اندازی‌های مسیر کسب و نشر معارف الهی از مهم‌ترین مؤلفه‌های رشد انبیاء و اولیاء الهی است چرا که در هر مسیری قرار می‌گیریم، باید همت بلند را در پیش گرفته و گام‌های استوار و بزرگی را برای رسیدن به هدف برداریم.

انتهای پیام
captcha