مردم باید حافظ مفاخر و هنرمندان خود باشند
کد خبر: 4069434
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷

مردم باید حافظ مفاخر و هنرمندان خود باشند

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اینکه مردم باید خود حافظ مفاخر و هنرمندان خود باشند، گفت: امروزه یکی از بزرگترین سرمایه‌های بشری، داشته‌های فرهنگی و هنری است که اگر در شناساندن چنین سرمایه‌هایی کوتاهی شود، در آینده آثاری از فرهنگ و تمدن کهن منطقه باقی نخواهد ماند.

سیدقاسم ناظمی، مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سیدقاسم ناظمی، مدیرکل ارشاد استان، امروز،  تیرماه، در جشنواره فرهنگی هنری حیدربابای شهریار که در روستای خشکناب از توابع شهرستان بستان آباد زادگاه استاد شهریار برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری چنین رویدادهایی با هدف پاسداشت شأن و جایگاه مقام ادبی استاد ملک سخن شهریار ایران، و همچنین ارج نهادن به تلاش مستمر و تاثیرگذار هنرمندان و فعالان فرهنگی منطقه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ملت‌ها با تاریخ، فرهنگ، هنر و تمدن خود شناخته می‌شوند، خاطرنشان کرد: اگر یک هنرمند و شاعر توانسته با خلق یک اثر همچون منظومه حیدربابا نام آذربایجان و خشکناب را جهانی کند، نشان از ظرفیت بالای هنر و ادب در شناساندن داشته‌های یک ملت است.

ناظمی با تاکید بر اینکه مردم باید خود حافظ مفاخر و هنرمندان خود باشند، افزود: امروزه یکی از بزرگترین سرمایه‌های بشری، داشته‌های فرهنگی و هنری است که اگر در شناساندن چنین سرمایه‌هایی کوتاهی شود، در آینده آثاری از فرهنگ و تمدن کهن منطقه باقی نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بزرگداشت مفاخر و اندیشمندان هر منطقه است، خاطرنشان کرد: حمایت خواهیم کرد، تا هر ساله شاهد برگزاری جشنواره حیدربابای شهریار در این منطقه باشیم.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: امیدواریم با حمایت مسئولان و همراهی مردم، سال آینده این جشنواره نه تنها در یک روز بلکه در طول یک هفته برگزار شود.

انتهای پیام
captcha