شرکت‌های دانش‌بنیان ارتباط بین دانش و اقتصاد را برقرار کنند
کد خبر: 4069593
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

شرکت‌های دانش‌بنیان ارتباط بین دانش و اقتصاد را برقرار کنند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: ارتباط منطقی بین دانش و حوزه صنعت، کشاورزی، علوم پایه و حتی علوم انسانی ما وجود ندارد و ضرورت دارد شرکت‌های دانش‌بنیان این نقیصه را رفع کنند.

محمدفرشکاران، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، محمد فرشکاران، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، امروز، 18 تیرماه، در نشست تخصصی با تعدادی از نخبگان علمی و مسئولان کارگروه‌های امداد صنعت گفت: ارتباط منطقی بین دانش و حوزه صنعت، کشاورزی، علوم پایه و حتی علوم انسانی ما وجود ندارد و لازم است شرکت‌های دانش‌بنیان این نقیصه را رفع کنند.

وی با بیان اینکه لازمه توسعه و پیشرفت در هر مدلی فراهم آوری ابواب آن است، افزود: باید هم افزایی‌های مقتضی برای برطرف کردن مشکلات و ایجاد موقعیت‌های برتر که بتواند به خروجی‌های متقن بیانجامد، ایجاد شود.

فرشکاران بیان کرد: ضرورت دارد در درک وضع فعلی و مسائل پیرامونی آن عمیق‌تر باشیم؛ به نظر می‌رسد ارتباط منطقی بین دانش و حوزه صنعت، کشاورزی، علوم پایه و حتی علوم انسانی ما وجود ندارد و انتظار می‌رود شرکت‌های دانش‌بنیان این نقیصه را رفع کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: سرانه دانشجویی در کشور ما بالا است؛ اما در کنار آن باید همگرایی فرهنگی لازم نیز ایجاد شود و دانش آموختگان ما در هر موقعیتی که باشند با انگیزه از دانش و مهارت خود در جهت توسعه و پیشرفت کشور بهره برند.

وی با اشاره به فعالیت 208 شرکت دانش‌بنیان در استان ادامه داد: تعداد مهم نیست؛ بلکه ایجاد بستر مناسب برای حضور در بازار و مدیریت چرخه عرضه و تقاضای محصولات دانش‌بنیان مهم است و اگر این شرکت‌ها نتوانند واسط منطقی را با حوزه اقتصاد برقرار کنند ناموفق خواهند بود.

وی تاکید کرد: صاحبان اندیشه آینده را تکوین و تشریح می‌کنند ما نیز تلاش داریم وحدت عملی را بین حوزه آموزش، مهارت‌های ایجادی و ایجابی و تولید برقرار کنیم.

فرشکاران با اشاره به ظرفیت‌های مختلف صنعتی و اقتصادی آذربایجان شرقی، بر لزوم ایجاد همگرایی فرهنگی بیشتر در بخش‌های مختلف برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای استان تاکید کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی بیان کرد: رسالت ما در قدم اول حفظ وضع موجود، در مرحله بعدی تغییر این وضعیت و در نهایت گام برداشتن به سمت تعالی است که بدون ایجاد اسلوب و فضای همدلی و همگرایی رخ نمی‌دهد.

انتهای پیام
captcha