ضرورت بهره‌گیری از پتانسیل جهاددانشگاهی در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان
کد خبر: 4070273
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
فرماندار بیرجند مطرح کرد؛

ضرورت بهره‌گیری از پتانسیل جهاددانشگاهی در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان

فرماندار بیرجند بیان کرد: جهاددانشگاهی پتانسیلی دارد که برای توسعه اقتصادی دانش‌بنیان به‌عنوان یک محور اصلی باید مورد توجه قرار گیرد.

دیدار سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با فرماندار بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی فاضلی‌فرد، فرماندار بیرجند، 21 تیرماه در دیدار با سرپرست جهاددانشگاهی استان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه جهاد‌دانشگاهی در استان پیشینه درخشانی دارد با اشاره به لزوم توجه به محصولات استراتژیک استان، بیان کرد: متأسفانه کشاورز ما با سال‌ها کار در حوزه کشاورزی، شاید هنوز فرآیند داشت، کاشت و برداشت زرشک را نمی‌داند و جهاددانشگاهی پتانسیلی دارد که برای توسعه اقتصادی دانش‌بنیان به‌عنوان یک محور اصلی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: جهاددانشگاهی ظرفیت‌ مناسبی برای توسعه استان دارد که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد. پیوند بین این مجموعه و دستگاه‌های اجرایی باید با قدرت و جدیت بیش از پیش برقرار شود و از این ارتباط به نفع استان بهره‌مند شد.

فاضلی‌فرد با اشاره به اینکه تعطیل شدن کارخانه‌ها عموما ریشه در عدم بهره‌گیری از مبانی علمی در راه‌اندازی آن دارد، اظهار کرد: تولید محصول قبل از انجام تحقیقات بازاریابی و در نتیجه انبار شدن حجم زیادی از محصولات بدون بازار و مشتری مصداقی از اقدامات غیر علمی است و این چالش از مواردی است که جهاددانشگاهی می‌تواند براساس دانش و نیروی تخصصی که در اختیار دارد به آن ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت جهاددانشگاهی در زمینه رونق تولید استفاده کنیم، یادآور شد: آمادگی خود را جهت حمایت از جهاددانشگاهی در حوزه‌های صنعت و کشاورزی به‌ویژه سه محصول استراتژیک استان اعلام می‌کنیم.

فرماندار بیرجند بیان کرد: شکلات عناب از نمونه‌ اقدامات ارزشمند جهاددانشگاهی است و در صورت تجاری‌سازی این فراورده فراسودمند فرصت قابل توجهی را برای توسعه اقتصادی عناب در استان فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه رفع بسیاری از مشکلات نیازمند هم‌افزایی و مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی است، گفت: باید از توان و اندیشه جهاددانشگاهی در توسعه استان استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha