اولویت‌های جهاددانشگاهی برای توسعه خراسان جنوبی
کد خبر: 4070308
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی مطرح کرد:

اولویت‌های جهاددانشگاهی برای توسعه خراسان جنوبی

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با تأکید بر آمادگی جهاددانشگاهی در زمینه توسعه و کمک به استان، گفت: تمام ابزارها برای تحقق «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» در جهاد دانشگاهی وجود دارد و می توانیم عملکرد موثر و درخشانی داشته باشیم.

مهدی ابراهیمی، سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی،به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، مهدی ابراهیمی، سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، 21 تیرماه در دیدار با فرماندار بیرجند با اشاره به فعالیت این نهاد در سه حوزه پژوهش، فرهنگ و آموزش گفت: زمینه فعالیت های جهاددانشگاهی بر اساس ظرفیت ها، چالش ها و استعداد های هر منطقه تببین می شود و اولین اولویت ما در استان پرداختن به مساله گیاهان دارویی به ویژه محصولات استراتژیک عناب، زرشک و زعفران است.
 
وی بیان کرد: در حوزه گیاهان دارویی با راه اندازی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی از سال 95 تاکنون توانستیم بیش از 17 ثبت اختراع در حوزه فرآورده های عناب و زرشک داشته باشیم.
 
سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به ثبت اختراع شکلات عناب، بیان کرد: در حال حاضر موضوع تجاری سازی این محصول در دست اقدام است که حمایت دستگاه های اجرایی استان را می طلبد.
 
ابراهیمی با اشاره به فعالیت های حوزه پزشکی این نهاد گفت: پژوهشگاه رویان، ابن سینا و پژوهشگاه معتمد پشتوانه فعالیت های پزشکی جهاددانشگاهی در خراسان جنوبی است که تاکنون توانسته ایم با حمایت مسئولان و خیران قاینات آزمایشگاه تشخیص طبی را در قائنات راه اندازی نماییم و آمادگی خود را جهت ورود به حوزه درمان ناباروری و سرطان پستان نیز اعلام می کنیم.
 
وی ادامه داد: در حوزه آسیب های اجتماعی با فعالیت دبیرخانه علمی آسیب های اجتماعی در استان موفق شدیم موافقت اصولی مرکز خدمات تخصصی روانشناسی «به روان» را دریافت کنیم.
 
سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: اولویت های کاری ما در زمینه آسیب های اجتماعی بانوان هستند، با تمرکز بر گروه بانوان خانه دار و با موضوع توسعه نشاط اجتماعی و تقویت مهارت های فرزند پروری.
 
ابراهیمی زمینه فعالیت سوم حوزه پژوهشی را مطالعات شهری و روستایی عنوان کرد و گفت: هم اکنون فاز دوم طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی استان در حال اتمام است.
 
وی با اشاره به فعالیت حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، فرهنگسرای ابن حسام، سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، سازمان دانشجویان، مرکز گردشگری علمی و فرهنگی، مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، و دبیرخانه گام دوم انقلاب از مراکز فعال حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی است.
 
سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در خصوص نقش ایسپا در رفع نیازهای سازمان و نهادهای تصمیم‌گیر تأکید کرد: در واقع نظرسنجی که کار تخصصی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران است این کارکرد را دارد که افکار عمومی را در خصوص مسائل مختلف برای نهادهای مربوطه منعکس کند و اطلاعات لازم را برای تصمیم‌گیری در اختیار آن‌ها قرار دهد.
 
وی با اشاره به انجام طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان افزود: این طرح به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان توسط جهاددانشگاهی اجرا شد که حدود 1200 نفر در این طرح ثبت نام کرده و 900 نفر واجد شرایط، ارزیابی و استعداد سنجی شدند و سپس به آن ها آموزش های عمومی و تخصصی هر رشته ارائه شد.
 
سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی افزود: در این طرح بیش از 50 پیشران شناسایی شدند نتیجه آن 11 شبکه در 11 رشته فعال تشکیل شد.
 
ابراهیمی یادآور شد: تولیدی که به واسطه فعالیت‌های دانش بنیان جهاددانشگاهی صورت گیرد، تولید اشتغال زا خواهد بود و با حمایت‌های نهادها، پتانسیل‌های جهاددانشگاهی بروز خواهد یافت.
 
ابراهیمی با تأکید بر آمادگی جهاددانشگاهی در زمینه توسعه و کمک به استان، یادآور شد: تمام ابزارها برای تحقق «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» در جهاد دانشگاهی وجود دارد و می توانیم عملکرد موثر و درخشانی داشته باشیم.
انتهای پیام
captcha