نشست علمی پژوهشی دومین کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر برگزار شد
کد خبر: 4070807
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲

نشست علمی پژوهشی دومین کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر برگزار شد

نخستین مرحله از سلسله نشست‌های علمی پژوهشی دومین کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در تبریز برگزار شد.

نشست تخصصی، شعر غدیر، کنگره بین المللیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از حوزه هنری استان، نخستین مرحله از سلسله نشست‌های علمی پژوهشی دومین کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر با حضور اساتید حوزه و دانشگاه به میزبانی حوزه هنری استان روز چهارشنبه، 22 تیرماه در تبریز برگزار شد

میکائیل جمال‌پور، رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی، در این نشست، اظهار کرد: مبحث سخنرانی امروز در دو محور انسان شناسی و غدیر است که اتصال و ارتباط بین این دو را تشریح می‌کند.

وی با بیان اینکه انسان شناسی مهم‌ترین موضوع به شمار می‌رود، ادامه داد: ما انسان‌ها علاقمند به شناخت هر چیزی غیر از خودمان هستیم و به همین دلیل است سایر موارد را به خوبی تشریح می‌کنیم.

جمال‌پور افزود: انسان شناسی مقدم‌ترین دانش‌ بر دانش‌ها است اما ما در این حیطه دست پر نیستیم، در این دنیا همه چیز قابل پیش بینی است تنها موجودی که قابل پیش بینی نیست ما انسان‌ها هستیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور تبریز، بیان کرد: انسان موجود پیچیده‌ای است و مانند کتاب ۱۰۰۰ صفحه‌ای است، انسان شناسی یعنی اینکه خودمان را بهتر بشناسیم؛ لذا شناخت خود کاری سخت است و بسیاری ها جرات این امر را ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: یکی از سنت‌های حسنه در روز غدیر احسان دادن است که بر این مهم تاکید شده است.

جمال پور، در بخشی هم بیان کرد: ما یک نگاه مثبت هم در خصوص انشان شناسی داریم که می‌گوید انسان ارزشمند بوده و ارزش آدمی ذاتی است.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: راز و رمز بزرگ شدن درک محضر انسان‌های بزرگ است، پیام غدیر به ما می‌رساند که انسان می‌توانند بزرگ شده و به درجات والاتری نائل شود.

حجت‌الاسلام داود داداش‌زاده، مدرس حوزه و دانشگاه نیز در این نشست، اظهار کرد: اگر حجت الهی شناخته نمی‌شد، طبیعتاً هدف خلقت ابتر می‌ماند، همچنین اگر امام شناخته نمی‌شد هیچ یک از وحی‌های الهی قابل شناخت نبود.

وی بیان کرد: لازم است امام شناسی با رویکرد خاصی مد نظر قرار گرفته و به همگان شناسانده شود تا تمامی موهبات الهی به همگان شناسانده شود.

داداش زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امامت نقش بسزایی در شناخت خداوند دارد، اسلام بدون حضرت علی(ع) و غدیر معنی ندارد و جهان اسلام باید قدردان غدیر و امیر المومنین(ع) باشد.

گفتنی است؛ آیین اختتامیه دومین کنگره شعر ترکی غدیر با حضور شاعران ایران و پنج کشور جهان ۲۵ تیرماه در محوطه تاریخی مسجد کبود تبریز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha