«پانگاری» هنرمند نگارگر تبریزی از واقعه غدیرخم
کد خبر: 4070960
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

«پانگاری» هنرمند نگارگر تبریزی از واقعه غدیرخم

رحیم عظیمی، هنرمند نگارگر تبریزی با اشاره به اثر پانگاری خود از واقعه غدیر، گفت: این اثر همان صحنه‌ای است که پیامبر اکرم(ص) دست حضرت علی(ع) را بالا می‌برد و ایشان را مولای مؤمنان خطاب می‌کند.

واقعه غدیر، نگارگری، تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، رحیم عظیمی، هنرمند نگارگر تبریزی، به‌مناسبت عید غدیرخم واقعه غدیر را پانگاری کرد.

این هنرمند نگارگری در خصوص خلق این اثر با بیان اینکه غدیر یکی از مهم‌‌ترین واقعه‌های تاریخ بشریت بوده که در میان ما مسلمانان جایگاه والایی دارد، گفت: این اثر همان صحنه‌ای است که پیامبر اکرم(ص) دست حضرت علی(ع) را بالا می‌برد و ایشان را مولای مؤمنان خطاب می‌کند.

وی در رابطه با زمان شروع و اتمام این اثر بیان کرد: تقریباً یک هفته‌ای بر روی این اثر وقت گذاشته‌ام و نیاز است بیشتر از این هم برایش وقت بگذارم چراکه نگارگری جزو هنرهایی است که ریزکاری بیشتری دارد و نیازمند زمان بیشتر است.

رحیم عظیمی، هنرمند نگارگر تبریزی متولد ۱۳۷۰ اهل روستای عیش‌آباد مرند و ساکن تبریز در ۱۰ سالگی طی حادثه برق‌گرفتگی هر دو دست خود را از دست می‌دهد، ولی با عشق و علاقه به نگارگری تمام هنر خود را از پاهایش به روی کاغذ منتقل کرده و عاشقانه در وادی هنر قدم گذاشته است.

انتهای پیام
captcha