نقد در کالبد رسانه باید اخلاق مدارانه و منصفانه باشد
کد خبر: 4071560
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰

نقد در کالبد رسانه باید اخلاق مدارانه و منصفانه باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه رسانه باید منصفانه و بر اساس وظیفه انتقاد کند، بیان‌ کرد: البته نقد باید اخلاق مدارانه و همراه با دیدن نقاط مثبت و منفی به صورت همزمان باشد چرا که یک قلم گاه جامعه‌ای را ناامید کرده و یا از طرف دیگر به آنان انگیزه برای رشد و تعالی می‌دهد.

علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز ۲۶ تیرماه در دورهمی عیدانه خبرنگاران و مدیران رسانه‌های استان که به مناسبت عید سعید غدیر برگزار شد، اظهار کرد: اصحاب رسانه در جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری وظیفه سنگین و مهمی برعهده دارند و در عصر حاضر پشیمان‌سازی مردم از انقلاب اسلامی و ایجاد یاس و ناامیدی در بین آحاد جامعه مهمترین راهبرد رسانه‌های غرب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ترویج گفتمان جهاد تبیین نیاز به کار جهادی دارد، گفت: در یک کلام کوتاه، قدرت عظیم انقلاب با استفاده از ظرفیت جوانان مومن، انقلابی و متخصص وقتی به نمایش در می‌آید که رسالت خود را در تبیین وقایع به‌درستی انجام دهند.

وی ادامه داد: یکی از نقاط ضعف در شرایط فعلی فراموش کردن آرمان‌های اصلی انقلاب از سوی برخی افراد است که با تبیین درست شرایط می‌توان شاهد شکست محاصره تبلیغاتی دشمن باشیم.

فرخنده گفت: هر رسانه‌ای در زمینه انعکاس دستاوردهای انقلاب و نظام تلاش کند و نگذارد شعارهای انقلاب فراموش شود که در زمینه جهاد تببین گام برداشته است.

وی با بیان اینکه رسانه‌های غرب در حال تزریق ناامیدی در جامعه هستند، بیان کرد: در چنین شرایطی باید اقدامات پدافندی به آفندی تبدیل شود ضمن گسترش افق دید با تحقیق و پژوهش صحیح، مردم را متوجه حقایق کرد.

وی افزود: نظام سلطه رو به افول است، اما ذهن جوان آن قدر دچار هجمه‌های مختلف شده که باید آن را با جدال احسن یعنی منطقی، ارائه آمار و ارقام صحیح و البته با زیربنای اخلاقی و دینی حل کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی افول نظام سلطه را مهمترین فرصت انقلاب دانست و افزود: برای تقویت جریانی که کادرسازی آن برای انقلاب باشد، باید تلاش و مطالبه‌گری شود.

فرخنده با اشاره به اینکه رسانه باید منصفانه و بر اساس وظیفه انتقاد کند، بیان‌ کرد: البته نقد باید اخلاق مدارانه و همراه با دیدن نقاط مثبت و منفی به صورت همزمان باشد چرا که یک قلم گاه جامعه‌ای را ناامید کرده و یا از طرف دیگر به آنان انگیزه برای رشد و تعالی می‌دهد.

سجاد رضایی، مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی نیز گفت: امروز فعالان رسانه‌ای و مجازی در میدان جنگ اراده‌ها و تصمیم‌سازی‌ها قرار دارند و باید عَلَم مطالبه‌گری در دست فعالان رسانه‌ای انقلاب و نظام باشد.

وی ادامه داد: هدف دشمن از طرح مطالبه‌گری و انتشار مطالبه‌های اجتماعی، ایجاد یاس و ناامید کردن مردم و مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران است و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، رسانه‌ها باید در مطالبه‌گری مراقبت کنند تا با دشمن مخرج مشترک پیدا نکنند.

انتهای پیام
captcha