ضرورت آغاز فعالیت‌های دانش‌بنیان و دانش‌محور در مساجد
کد خبر: 4071878
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹

ضرورت آغاز فعالیت‌های دانش‌بنیان و دانش‌محور در مساجد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اکنون باید فعالیت‌های دانش‌بنیان و دانش‌محور در مساجد آغاز شود، اظهار کرد: طرح دشمن با جنگ، فتنه، تبلیغ و تحریم این است که فرصت تفکر نداشته باشیم، اما همان‌گونه که انقلاب با معجزه پیروز شد، تحریم‌های دشمن نیز اکنون توفیق‌های بسیار به نظام اسلامی داده است.

حجت‌الاسلام والسملمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والسملمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز، 28 تیرماه در دیدار با دبیران مراکز رسیدگی به امور مساجد استان با تبریک دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: اگر انسان خارج از مسائل ایمانی و الهی و در چارچوب زندگی مادی همانند حیوانات زندگی کند، آسیب‌هایی چون قتل و کشتارها را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه انسان خلقتا موجودی فرهنگی آفریده شده و عالم فکری، روحی و ذهنی انسان بالاترین عالم است، تصریح کرد: اگر ذکر خدا و ایمان همراه انسان باشد و انسان نسبت به شناخت خود و جهان هستی و معاد از لحاظ ذهنی در چنین وسعتی قرار گیرد، دیگر شاهد این آسیب‌ها نخواهیم بود، چراکه می‌داند همه موارد در نزد خداوند حفظ می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی به سعه صدر امام حسین(ع) در روز عاشورا و ماجرای به آتش انداختن حضرت ابراهیم(ع) اشاره کرد و افزود: این سعه صدر با ایمان، ذکر خدا، سعه فکری و شناخت واقعی انسان حاصل می‌شود.

عبادی با بیان اینکه مسجد طراز اسلامی همه زوایای انسان را می‌سازد، تصریح کرد: طرح دشمن در طول تاریخ همواره برای از بین بردن اسلام است، اما با پیروزی انقلاب ایران، اسلام به‌صورت ریشه‌ای ظاهر شد و همه دشمنان غافلگیر شدند.

وی با بیان اینکه اکنون باید فعالیت‌های دانش‌بنیان و دانش‌محور در مساجد آغاز شود، اظهار کرد: طرح دشمن با جنگ، فتنه، تبلیغ و تحریم این است که فرصت تفکر نداشته باشیم، اما همان‌گونه که انقلاب با معجزه پیروز شد، تحریم‌های دشمن نیز اکنون توفیق‌های بسیار به نظام اسلامی داده است.

امام‌جمعه بیرجند با اشاره به اینکه ساختن انسان به‌عنوان یک مسلمان جامع در محیط مسجد باید صورت گیرد، یادآور شد: ظرفیت مساجد بسیار بالاست و باید از این ظرفیت برای تربیت نیروی انسانی جامع در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha