تقویت فعالیت‌های جهاددانشگاهی؛ با ایجاد یک زنجیره منعطف
کد خبر: 4071961
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹

تقویت فعالیت‌های جهاددانشگاهی؛ با ایجاد یک زنجیره منعطف

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان گفت: ساماندهی و تقویت فعالیت‌های جهاددانشگاهی با ایجاد یک زنجیره منعطف، سازمان یافته و ایجاد تعامل بیشتر با سایر بازیگران فعال در این حوزه میسر است.

دکتر حامد قادرزاده، رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان

دکتر حامد قادرزاده، رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با اشاره ارزیابی تنوع و گستردگی فعالیت‌های جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی به عنوان نهادی عمومی و ملی با دامنه‌ فعالیتی وسیع از دو منظر وسعت جغرافیایی و تنوع در فعالیت قابل بررسی است.

وی افزود: وسعت جغرافیایی باعث می شود تا فعالیت در اذهان عموم نهادینه و شناخت عمومی افزایش یابد و این موجب جذب حداکثری از دو منظر می‌شود؛ اول دسترسی به کل جامعه هدف و دوم امکان انجام فعالیت‌های مکملی در راستای کاهش هزینه‌های اجرا و افزایش انعطاف در عرضه فعالیت.

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان بیان کرد: از منظر تنوع می‌توان به افزایش امکان سرویس‌دهی هر یک از فعالیت‌ها به همدیگر، تامین سازمانی جامع در ارایه خدمات، پوشش حداکثری طرف‌های فراگیر، آموزشگر یا پژوهشگر و جامعه اشاره کرد.

وی در رابطه با نقش جهاددانشگاهی به عنوان نهادی دانش بنیان آورد در تحقق شعار سال ادامه داد: از آن جا که عنوان و فعالیت این نهاد با جامعه نخبگی و فعال علمی سر و کار دارد، اساسا ماهیت دانشی داشته و این ساختار در حین انجام فعالیت‌های اجرایی حوزه آموزش، فرصت دسترسی مستقیم به داده‌های لازم جهت انجام پژوهش و توسعه را به مجری می‌دهد.

قادرزاده بیان کرد: به عبارت ساده‌تر وسعت جغرافیایی و تنوع فعالیت، امکان ایجاد بانک داده و تحلیل داده‌کاوی و خلق دانش را از آن، جهت ادامه مسیر فراهم کرده است.

وی افزود: بنابراین، نهاد فعال امکان تولید اطلاعات مبتنی بر داده‌های دسته‌بندی شده و خلق دانش را به دست آورده و ذاتا دانش‌بنیان عمل می‌نماید و شغل‌های ناشی از آن قابلیت تعدیل و روزآوری را دارا خواهد بود. بر این اساس می‌توان در تحقق شعار سال مؤثر باشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان، در رابطه با نحوه تقویت فعالیت‌های این نهاد برخاسته از انقلاب اسلامی بیان کرد: ارتباط با این نهاد بر مبنای مسایل تخصصی بوده و تا حد قابل توجهی دوسویه است، به طوری که هم در ایجاد و هم در دریافت دانش بهره‌مندی حاصل می‌شود.

وی افزود: ساماندهی و تقویت فعالیت‌های جهاددانشگاهی با ایجاد یک زنجیره منعطف و سازمان یافته، با ایجاد تعامل بیشتر با سایر بازیگران فعال در این حوزه میسر است.

قادرزاده تأکید کرد: البته توجه به جبران خدمات جامعه خدمت گیرنده و خدمت دهنده شرط بقای عرضه و تقاضای فعالیت‌های در حال اجرا در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و اجرایی به ویژه در بخش رسانه است.

انتهای پیام
captcha