هژمونی آمریکا در منطقه خاورمیانه شکسته شده است
کد خبر: 4072505
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

هژمونی آمریکا در منطقه خاورمیانه شکسته شده است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: امروز آمریکا و غرب ضعیف‌تر از قبل شده•اند و با وجود هزینه های زیاد، سیاست‌های آنها در سوریه، عراق، لبنان و سایر کشورها به شکست انجامیده است.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 31 تیرماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، گفت: امروز آمریکا و غرب ضعیف‌تر از قبل شده‌اند و با وجود هزینه های زیاد، سیاست‌های آنها در سوریه، عراق، لبنان و سایر کشورها به شکست انجامیده است.

وی افزود: اشغال مناطق حاصل خیز و نفت خیز سوریه به وسیله آمریکایی ها باید با راندن آنها علاج شود.

وی اظهار کرد: اگر راه در مقابل ناتو باز باشد، حد و مرزی نمی شناسد و منشا جنگ می‌شود چرا که آمریکایی‌ها هم زورگو هستند و هم حیله‌گر و دولتهای منطقه نباید به دولت آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی تکیه کنند؛ یکی از عوامل فروپاشی شوروی سابق فریب خوردن از آمریکایی‌ها بود البته پوتین استقلال خود را همواره حفظ کرده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به مذاکرات روسای جمهوری روسیه و ترکیه با رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران هر اقدامی را که منجر به مسدود سازی مرز ایران و ارمنستان شود، هرگز تحمل نخواهد کرد و به مقابله با آن خواهد پرداخت چون این راه ارتباطی چند هزار ساله است.

وی اضافه کرد: با وجود اقبال برخی دولتها به دوستی با اسرايیل، ملت های منطقه و دنیا مخالف اشغالگری ها و ظلم های رژیم صهیونیستی در فلسطین و اراضی اشغالی هستند.

خطیب نماز جمعه تبریز به دیگر دستاوردهای سفر روسای جمهور روسیه و ترکیه به تهران و حاضر شدن در محضر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ترکیه امنیت سوریه را امنیت خود بداند، مسائل سوریه را باید مذاکره حل کرد؛ حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه به ضرر سوریه، ترکیه و منطقه خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به محورها و تاکیدات رهبری در این دیدار ها، گفت: باید با تروریسم مقابله کرد؛ البته حمله به سوریه حمایت از تروریسم است چون تروریسم ابعاد مختلفی در منطقه دارد.

وی همچنین با بیان چهار موضع مهم رهبر انقلاب در دیدار روسای جمهوری روسیه و ترکیه با ایشان گفت: هشدار به تهاجم نظامی ترکیه به شمال سوریه، هشدار به مسدود سازی مرز ایران و ارمنستان، لزوم خارج کردن آمریکایی‌ها از شرق فرات در سوریه و کنار گذاشته شدن دلار در تجارت جهانی و منطقه‌ای به مرور زمان از اهم تاکیدات رهبر معظم انقلاب است.

آل‌هاشم، در بخش دیگری از خطبه‌ها با بیان اینکه اگر کار را به مردم بسپاریم مردم می‌دانند چه کار کنند گفت: مشکل ما این است که سعی می‌کنیم کار‌ها را دولتی برگزار کنیم در حالی که سپردن کار به مردم، خردمندانه و راهکار عبور از مشکلات است.

امام جمعه تبریز، با اشاره به سرود سلام فرمانده و و فراگیر شدن آن در ایران و منطقه حتی در جهان تصریح کرد: فراگیر شدن این سرود نشان داد که برخی نهاد‌ها به بلوغ رسیدند و نوجوانان و جوانان توانستند مردم را به میدان آورده و موجب شادابی در جامعه شوند.

وی خاطرنشان کرد: سرود سلام فرمانده ثابت کرد جبهه فرهنگی انقلاب در کنار مراسم تجمع‌های انسان ساز محرم، صفر، فاطمیه و اربعین توانایی آن را دارد که هزاران نفر را برای چندین ساعت با عشق و علاقه به خیابان‌ها آورده و این سرود را همخوانی کنند؛ سرود سلام فرمانده خط بطلانی بر افکار کسانی بود که معتقد بودند مردم در صحنه نیستند.

وی بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: واقعه تاریخی مباهله اگر هم سطح با واقعه غدیر نباشد از واقعه غدیر کم اهمیت‌تر نیست و نشان دهنده جایگاه اهل بیت (علیهم السلام) به ویژه حضرت امیرالمؤمنین (ع) است.

آل‌هاشم، افزود: مباهله و غدیر دو واقعه مهم تاریخ اسلام هر دو در ماه ذی الحجه رخ داده اند، اما متأسفانه به مباهله آن گونه که انتظار می‌رود توجه نشده است. این واقع به اندازه‌ای دارای اهمیت است که لازم است این روز را با تبیین جوانب مختلف آن بزرگ داشت و معرفی کرد.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: پاسداشت این روز بزرگ و ماندگار تاریخ اسلام و شیعه که سند روشن حقانیت ولایت و نبوت است باید نسل به نسل و سینه به سینه به نسل جوان مومن و انقلابی منتقل شود.

انتهای پیام
captcha