جامعه بستر مودت و مهرورزی بین مؤمنان باشد
کد خبر: 4073046
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰

جامعه بستر مودت و مهرورزی بین مؤمنان باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه جامعه باید بستر مودت و مهرورزی بین مؤمنان باشد، گفت: هر چقدر نسبت به مردم عشق بورزیم در نزدیک شدن به ولایت الهی موفق‌تر خواهیم بود.

نشست امام جمعه همدان با اصحاب رسانه

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، امروز، دوم مردادماه در نشست با اصحاب رسانه همدان، اظهار کرد: برگزاری نشست‌های مستمر با خبرنگاران با توجه به اینکه اصحاب رسانه افرادی هستند که در بطن جامعه بوده و در کشف واقعیت‌های اجتماعی مثمر هستند می‌تواند گره‌هایی از جامعه باز کند.

وی افزود: در پرداختن به مسائل اخلاقی گاهی اساتید اخلاق مانند برخی از پزشکان که صریح مشکل بیمار را می‌گویند ضعف‌های اخلاقی را صریح و مشخص می‌گویند که این خاصیت علم اخلاق است.

امام‌جمعه همدان با بیان اینکه اخلاق یک مرز فضیلت دارد و یک مرد رذیلت، تصریح کرد: شناخت رذیلت‌هایی که گاهی ممکن است در رسانه رخ بدهد باید شناسایی شود، چراکه رسانه در اصل می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی در جامعه باشد.

شعبانی بیان کرد: اگر رسانه‌ای ملتزم به اخلاق نباشد نمی‌تواند توسعه‌دهنده آن باشد و در این صورت محتوای آن در مخاطب اثر نخواهد گذاشت. حرفی که از وجود و جان بر بیاید بر فطرت شنونده می‌نشیند، اگر رسانه‌ای چنین نباشد شاید هیاهویی ایجاد کند اما سخنش ماندگار نخواهد بود. رسانه‌ای می‌تواند حرکت‌دهنده جامعه به سمت اصلاحات به معنای عام باشد که خود مصلح باشد.

وی با اشاره به اینکه آنچه مهم است چگونگی عرضه و توسعه اخلاق در جامعه است، گفت: گشت ارشاد یک قاعده اجتماعی نیست بلکه یک مورد استثنایی است، اما برای توسعه ارزشی مثل حجاب با توجه به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که می‌فرماید جامعه ایمانی یک جامعه اهل مودت و ترحم به یکدیگر است، این امر باید با اصل مودت و محبت همراه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان بیان کرد: بهترین روش برای توسعه اخلاق در جامعه روش محبت است، هیچ چیز به اندازه محبت‌ورزی به دیگران ما را از نظر معنوی و اخلاقی ارتقا نمی‌دهد.

شعبانی با بیان اینکه جامعه باید بستر مودت و مهرورزی بین مؤمنان باشد، توضیح داد: منظور از مؤمن همه ۸۵ میلیون مردم مسلمان و شیعه کشورمان است، هر چقدر نسبت به مردم عشق بورزیم در نزدیک شدن به ولایت الهی موفق‌تر خواهیم بود.

وی یادآور شد: خداوند نیز به کسی این ولایت را می‌دهد که بیشترین محبت را به مردم دارد. یکی از علت‌هایی که پیامبر از منظر خدا بالاترین ارزش را دارد این است که هیچ کس به اندازه ایشان به مردم محبت و مودت نداشت.

امام‌جمعه همدان گفت: اگر می‌خواهیم جامعه‌مان پیشرفت و توسعه داشته باشد محبت بین مردم باید افزایش پیدا کند. در درون ولایت محبت وجود دارد و در امر به معروف نیز این ولایت(محبت) باید باشد، اگر طرف مقابل ما حس بکند به او نگاه مجرمانه وجود ندارد معروف را می‌پذیرد.

شعبانی در پایان اظهار کرد: ولایت و محبت هیچ منافاتی با اشداء علی‌الکفار ندارد و این شدت در مواردی است که از ولایت خداوند خارج شده و تحت ولایت شیطان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha