همایش خادمان عاشورای حسینی در رشت برگزار شد
کد خبر: 4073936
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸

همایش خادمان عاشورای حسینی در رشت برگزار شد

همایش خادمان عاشورای حسینی با هدف تاکید بر ترویج فرهنگ عاشورایی و توجه به آموزه‌های دینی با شعار «ما خانوادگی دل به حسین بستیم» در رشت برگزار شد.

همایش خادمان عاشورای حسینی در رشت برگزار شد

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان، عصر امروز، پنجم مردادماه در همایش خادمان عاشورای حسینی که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: همایش خادمان عاشورای حسینی با هدف تاکید بر ترویج فرهنگ عاشورایی و توجه به آموزه‌های دینی امروز با حضور متولیان هیئات مذهبی و روضه‌های خانگی، مداحان و خادمان اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شده است.

وی افزود: برای اینکه در ایام ماه محرم عزاداری‌ها با ظرفیت‌ مردمی و تکیه بر آموزه‌های دینی انجام بگیرد، این همایش با شعار «ما خانوادگی دل به حسین بستیم» برگزار می‌شود.

مهدوی گفت: خادمان عاشورای حسینی رسالت دارند تا یاد اباعبدالله(ع) را زنده نگهدارند و در این راستا تمام دغدغه و ذوق هنری خود را به کار می‌گیرند و از همه طرفیت‌ها استفاده می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه ذکر روضه‌های خانگی دفع بلای منکر ساز است، تصریح کرد: در طول مراسم‌های عزاداری سیدالشهدا حریم الهی را مدنظر قرار دهیم؛ نباید به ابزارها دل بست بلکه اصل، روضه و مداحی است.

وی با تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در طول برگزاری مراسم‌های اباعبدالله(ع) گفت: امسال اگر چنانچه موج هفتم کرونا هم باشد، تمامی مساجد و تکایا، مراسم سینه زنی و محافل روضه برگزار می‌شود. برای سلامت جامعه حتما در ساعت برگزاری مراسم از ماسک استفاده شود، واکسن‌ها را پیوسته تزریق کنید. برای رعایت نظم و امنیت دسته‌جات عزاداری با شهرداری و نیروی انتظامی هماهنگ باشید.

در ادامه سرهنگ مجید رسول‌زاده، معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی گیلان ضمن گرامیداشت فرارسیدن ایام سوگواره سیدالشهدا(ع)، اظهار کرد: اگر فلسفه قیام اباعبدالله را بررسی کنیم در میابیم حرکت امام حسین(ع) و افشاگری‌های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در راستای تبیین روشنگری برای احیای دین جد بزرگوارشان بوده است.

وی با بیان اینکه پلیس گیلان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با آمادگی کامل در آماده باش قرار دارد، افزود: در عزاداری‌ها از انجام کارهای خرافی نظیر قمه زنی خودداری شود، از افراد مسئله‌دار با سابقه و گرایش سیاسی استفاده نکنیم؛ همواره بر رعایت عفاف و حجاب در هیئات و تکایا تاکید شود.

رسول‌زاده گفت: از سلب آسایش مردم خودداری شود و همچنین در دهه محرم طی برگزاری نماز جماعات به ویژه در ظهر عاشورا با پلیس همکاری و هماهنگی کنید. متولین تکایا برای برپایی داربست مجوز داشته باشند و در طول مدت برگزاری مراسم همواره بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید شود.

در ادامه حمیدرضا امام‌پناهی، فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه ثمره گرامیداشت سوگواره حسینی شهدا و بزرگوارانی نظیر حاج قاسم هستند، تصریح کرد: در این فضا هر کسی که هر دیدگاهی دارد سعی می‌کند در ایام عزاداری اباعبدالله با عزاداران حسینی همدل باشد؛ وظیفه جهاد تبیین به دست مبلغین دین است.

وی افزود: دولت انقلابی با تمام نگاه و امکانات در کنار هیئتی‌های ماست تا مراسم‌های اباعبدالله با نظم و شور و شوق برگزار شود؛ نکاتی که ارائه می‌شود در جهت تقویت هیئت‌هاست. حتما به استفاده از ماسک در طول مراسم تاکید شود زیرا ما مسئول سلامت مردم و جامعه هستیم.

انتهای پیام
captcha