رسالت جهاددانشگاهی شناسایی نخبگان و رفع موانع توسعه است
کد خبر: 4074150
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰

رسالت جهاددانشگاهی شناسایی نخبگان و رفع موانع توسعه است

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی یعنی کار جهادی و علمی برای رفع موانع توسعه و دستیابی به موفقیتی تأثیرگذار در ایجاد رفاه اجتماعی که در صورت تحقق این اهداف، قطعاً پیشرفت جامعه را به دنبال خواهد داشت.

محمدرضا احمدی سنگری نماینده مجلس

محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی به مناسبت چهل و دومین سالروز تأسیس سازمان جهاددانشگاهی در گفت‌و‌گو با ایکنا از گیلان، گفت: جهاددانشگاهی پتانسیل بسیاری در حوزه‌های متنوع و رشته‌های مختلف آموزشی، پرورشی، پژوهشی، کارآفرینی و آموزش مهارت‌های تخصص‌محور در راستای اشتغال‌زایی دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس، تنوع و گستردگی فعالیت‌های جهاددانشگاهی را در مجموع مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: اما باید دقت شود که این فعالیت‌ها برنامه‌محور پیش برود و همچنین این نهاد انقلابی تلاش بیشتری نسبت به سنوات گذشته در جهت جذب استعدادهای برتر و نخبگان مبذول نماید.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتظاراتی که از جهاددانشگاهی می‌رود، تصریح کرد: به‌عنوان یک مجموعه دانش‌بنیان و نوآور انتظار می‌رود نقش مهمی در تحقق شعار سال مقام معظم رهبری داشته باشد، زیرا این نهاد با شناسایی افراد نخبه و جوانان با استعداد، ‌توان حل مشکلات و رفع موانع را داراست که موضوعی بسیار حائز اهمیت است.

احمدی سنگری ادامه داد: مثلاً فعالیت‌های پژوهشی جهاددانشگاهی در سطح استان وقتی بتواند به‌صورت متمرکز در خدمت چند موضوع اولویت‌دار و مورد تأکید نمایندگان مردم شریف و دولت انقلابی باشد، قطعاً بسیار مفید واقع خواهد شد. در حال حاضر موارد دارای اولویت در استان گیلان اعم از رفع معضل پسماند زباله سراوان، ایجاد بستر اشتغال پایدار با توجه به صنایع قابل احیای عظیم و ظرفیت زیاد و تعدد نیروی کار در استان، ساماندهی فاضلاب و نجات رودخانه‌های گوهررود و زرجوب است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس، تصریح کرد: لذا اگر جهاددانشگاهی در راستای رسالت و مبنای تأسیس خود که همان دانش‌محور بودن، عملکرد انقلابی داشتن و خدمت‌محور بودن است، عمل کند قطعا این فعالیت‌ها و عملکردها تأثیرات شگرفی بر ارتقا روحیه خدمت جهادی در سطح وسیع جامعه خواهد داشت. بنابراین فعالیت‌های جهاددانشگاهی با توجه به شرایط کنونی که هنوز نتوانسته‌ تمام حوزه صنعتی را پوشش بدهد با نقطه مطلوب خود فاصله دارد.

احمدی سنگری ضمن تشکر از خدمات ارزنده و قابل تقدیر جهاددانشگاهی، متذکر شد: جهاددانشگاهی باید در مسیر اصلی خود گام بردارد و اقدام به رفع ایرادات و نواقص در حوزه صنعت یا دانشگاه کند تا بتواند نیازمندی‌ها را احصا و شناسایی کرده و با بهره‌مندی از قابلیت‌های خود به رفع نیاز‌های سطح جامعه کمک کند و خدمت‌رسانی در راستای اهداف انقلاب را در مقیاس وسیع‌تر انجام بدهد که در این‌صورت شاهد تحولات قابل توجهی خواهیم بود.

وی در پایان افزود: با جهاددانشگاهی در مرکز و همچنین استان ارتباط خوبی دارم و برای تقویت این نهاد مقدس حتماً تلاش و کمک خواهم کرد. جهاددانشگاهی یعنی کاری جهادی و علمی برای رفع موانع توسعه و رسیدن به موفقیت بالاتر برای رفاه بیشتر مردم که در صورت تحقق این اهداف، قطعاً پیشرفت جامعه را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha