عزادرای‌ها همراه با معرفت حسینی باشد
کد خبر: 4074234
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳

عزادرای‌ها همراه با معرفت حسینی باشد

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به فرارسیدن ایام محرم، گفت: اگر عزادار باشیم اما معرفت حسینی نداشته باشیم و بینش و نگاه حسینی در وجود ما شکل نگرفته باشد ناسپاسی است.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد هفتم مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به آیه ۲۳ سوره ابراهیم، اظهار کرد: انسان همواره تحت ربوبیت خداوند است، پروردگاری که او را آفریده و در تربیت و امور زندگی او نقش دارد.

نکونام با بیان اینکه در این آیه بر اذن پروردگار تأکید شده است، افزود: این آیه یادآوری می‌کند که آنی و لحظه‌ای زندگی خود را از اراده الهی خارج ندانید، اگر این نگاه بر مؤمن حاکم شود، نتیجه آن است که هیچ‌گاه به غیر خدا دل نمی‌بندد، ظلم در وجود او راه پیدا نمی‌کند، به طاغوت، استکبار، مال و مکنت و فرزندان دل نمی‌بندد، زیرا خود را تحت اراده و مدیریت خداوند قادر و حکیم می‌داند.

وی در خطبه دوم با اشاره به آیه ۴۴ سوره اسراء، تصریح کرد: باید بیاموزیم هر آنچه در عالم وجود دارد او را تسبیح‌گوی پروردگار بدانیم و طبق دستور خداوند و دین با آن‌ تعامل داشته باشیم، زیرا هر آنچه در عالم بوده زنده است و این حیات را خداوند به موجودات عطا کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به فرارسیدن ایام محرم، گفت: خیمه‌ها بار دیگر برپا شد اما مهم این است که در این عرصه ناسپاس نباشیم، اگر عزادار باشیم اما معرفت حسینی نداشته باشیم، بینش و نگاه حسینی در وجود ما شکل نگرفته باشد ناسپاسی است، بنابراین لازم است اشک ریخته شود اما این اشک بامنطق، معرفت و همراه با انسان‌سازی و تربیت باشد.

تبیین‌کننده معارف عاشورایی باشیم

وی تأکید کرد: باید بکوشیم مبین عاشورای حسینی و تبیین‌کننده معارف عاشورایی باشیم، تا جایی که طفل شیرخواره بر روی دست اباعبدالله تیر بر گلویش می‌خورد و امام این خون را به آسمان می‌پاشد، ایثار تا جایی که به همه ستم‌هایی که بعد از خود، بر خیمه‌ها، فرزندان و اهل‌بیت او وارد می‌شود آگاه است، در حقیقت این مسائل روحیه جهادی و معرفت حسینی است.

نکونام ادامه داد: این مسائل در وجود امت اسلامی زنده است، به طوری‌که با این روحیه انقلاب اسلامی شکل گرفت، اما آنچه امروزه با آن مواجهیم، دشمنی‌ها و کینه‌ورزی‌ها و گرفتن این روحیه از امت اسلامی و القای مسائل مسموم و شبهه‌های فراوان است، دشمن متوجه شده ما هر چه داریم از عاشوراست، به همین دلیل قصد دارد جامعه را از فرهنگ حسینی دور کند، اگر امروز انقلاب اسلامی در جامعه و کشورهای مختلف ریشه دوانده به برکت خون اباعبدالله(ع) و عاشورا و درس‌گیری از مکتب امام حسین(ع) است، بنابراین با القائات مسموم قصد دارد این سرمایه و ثروت را از ما بگیرد.

امام‌جمعه شهرکرد با بیان اینکه عاشورا درس عبرت همیشه تاریخ است، اضافه کرد: عاشورا ظرفیت تربیت و پرورش انسان ناب در اسلام ناب، درس طاغوت‌زدایی و نفی استکبار است، مستکبرینی که امروزه با تمام وجود از قدرت رسانه‌ای برای القای مسائل  و مشکلات استفاده می‌کنند، این مستکبرین در زمان اباعبدالله نیز بودند و با قدرت رسانه‌ای اقدامی انجام دادند که مردم بعد از نماز ده‌ها سال امام علی(ع) را لعن می‌کردند.

جهاد تبیین در ایام محرم پررنگ‌تر شود

وی بیان کرد: امروز با این استکبار رسانه‌های پوچ، مبتذل و القائات مسموم مواجهیم، به طوری‌که قصد دارند حقایق انقلاب، ولایت، شهدا، زن، حجاب و عفت را خشونت و سخت‌گیری جلوه دهند که لازم است این مسائل در ایام محرم حیات پیدا کند و به خوبی نقش خود را ایفا کند.

نکونام با اشاره به هفتم مردادماه سال ۱۳۶۰، گفت: این روز در تقویم انقلاب اسلامی روز بسیار مهم و عبرت‌آموزی است، کسی که در جایگاه بلند و شخصیت دوم نظام اسلامی بوده اما به دلیل کم ظرفیتی و پشت پا زدن به نعمت‌های الهی با رسوایی از کشور خارج می‌شود، رجوی خائن که خون پاکان عالم را ریخته و با بدعاقبتی مجبور به فرار با بنی‌صدر می‌شود، با این حال لازم است در هر جایگاهی قرار داریم قدردان نعمت‌های الهی باشیم و از هیچ خدمتی دریغ نکنیم، زیرا اگر فردی حق مسئولیت را در نظام جمهوری اسلامی ادا نکند ساقط خواهد شد.

وی ادامه داد: هر آنچه داریم و در هر جایگاهی که هستیم باید شاکر باشیم، زیرا نظام جمهوری اسلامی روی خون شهدا، پاکان عالم و انسان‌های پاک شکل گرفته است، بنابراین باید مراقبت کرد و از ریزش و بدعاقبتی هراس داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به آغاز دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر، یادآور شد: امر به معروف امر به ولایت و نهی از منکر نهی از طاغوت، استکبار، ظلم، جفا، زشتی‌ها و پلیدی‌هاست که باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زنده باشد.

وی در پایان به شهادت شیخ فضل‌الله نوری اشاره و تأکید کرد: شخصیت بزرگی که در راه طاغوت‌زدایی به شهادت رسید. رسانه‌های طاغوت جای ظالم و مظلوم را عوض کردند و این شخصیت را عالمی خشن، مرتجع و غیردینی جلوه دادند و در روز روشن در حضور فرزند و مردم شهر این فرد مجاهد، فقیه و وارسته را بالای چوبه دار کشیدند، مردم کف زدند، بنابراین نباید اجازه داد چنین عرصه‌هایی ایجاد شود، زیرا هر کدام از ما باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم.

انتهای پیام
captcha