ایران و روسیه با همکاری دوجانبه همه خواسته‌های آمریکا را خنثی کرده‌اند
کد خبر: 4074254
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

ایران و روسیه با همکاری دوجانبه همه خواسته‌های آمریکا را خنثی کرده‌اند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه امروز با همکاریهای ایران و روسیه بر فتنه‌های دولت مستکبر آمریکا خط بطلانی کشیده شده است، گفت: در حالی که آمریکا تلاش می‌کند با تحریم و ایجاد ائتلاف منطقه‌ای بین‌المللی روسیه و ایران را در عرضه جهانی منزوی کند در مقابل تهران و مسکو با همکاری دوجانبه همه خواسته‌های آمریکا را خنثی کرده‌اند.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، هفتم مردادماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با بیان اینکه امروز با همکاریهای ایران و روسیه بر فتنه‌های دولت مستکبر آمریکا خط بطلانی کشیده شده است، گفت: در حالی که آمریکا تلاش می‌کند با تحریم و ایجاد ائتلاف منطقه‌ای بین‌المللی روسیه و ایران را در عرضه جهانی منزوی کند در مقابل تهران و مسکو با همکاری دوجانبه همه خواسته‌های آمریکا را خنثی کرده اند.

وی با بیان اینکه به دنبال این همکاری توافق اولیه برای سرمایه‌گذاری شرکت بزرگ نفتی روسیه از جمله گاز روسیه صورت گرفته است گفت: در حال حاضر چهار میلیارد دلار قرارداد با شرکت‌های مختلف روسی برای سرمایه‌گذاری در ایران انجام شده است که قطعا با توافقات جدید این میزان به چهل میلیارد دلار ـ یعنی افزایش ۱۰ برابری ـ خواهد رسید.

وی ادامه داد: با توجه به این میزان از سرمایه‌گذاری تولیدات نفت ایران با مشارکت روس‌ها افزایش خواهد یافت و این بزرگترین و بی‌سابقه‌ترین میزان سرمایه‌گذاری خارجی در تاریخ صنعت نفت است که با یکی از غول‌های انرژی جهان منعقد شده است.

آل‌هاشم، خاطرنشان کرد: انجام توافق بانکی مشترک نیز می‌تواند در مسیر دلارزدایی و مباحث ضد تحریمی باشد و باعث می‌شود تا ایران به اهداف تجاری بزرگی دست یابد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه ها به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و گفت: نهم مردادماه روز صدا و سیما است؛ این مجموعه یک دستگاه تاثیرگذار است و باید هدایتگر جامعه و امیدآفرین و ترویج کننده سبک زندگی سالم و معنویت باشد.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در حکم رئیس جدید رسانه ملی گفت: ایشان در این حکم تاکید کردند که رسانه‌ ملی، دانشگاهی برای ارتقاء آگاهی و معرفت عمومی، و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه تحریف، آسایشگاهی برای بهره‌مندی چشم و دل همگان از جلوه‌های زیبائی و هنر، و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور است.

آل‌هاشم، ادامه داد: هدایت فرهنگی، تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی، ترویجِ سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و افزایش همبستگی ملی، در شمار اولویت‌هائی است که ان شاءلله صدا و سیما باید با ارتقاء سرمایه انسانی و رشد کیفی برنامه‌ها و بهره‌گیری از ابتکار و با تلاش شبانه‌روزی به آن دست یابد.

خطیب نماز جمعه تبریز با تجلیل از رویکرد رئیس جدید صدا و‌سیما که در نظر دارد تحولی در سازمان ایجاد کند گفت: با توجه به سختی‌هایی که در رسانه ملی است و کار در این سازمان استرس‌زا و پرهزینه است، از همه مسئولان اعم از شخص رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جناب آقای قالیباف می‌خواهیم تا در برنامه توسعه هفتم صدا و‌ سیما را دریابند.

وی توضیح داد: کار فیلم‌سازی هزینه‌بر است و ما خبرنگار و مجری و کارمند‌انی در این سازمان داریم که بعد از ۲۰ سال هنوز روزمزد کار می‌کنند که امیدوارم دولت و مجلس برای رفع این مشکلات اقدام کنند.

امام جمعه تبریز در ادامه خطبه ها با اشاره به اینکه برای رسیدن به تقوا باید به مسئله عدالت توجه جدی کرد و برای رسیدن به عدالت‌خواهی هم باید کار فکری کرد گفت: باید این مسئله به صورت دائمی مطرح شود و موضوع علمی درسی و حوزوی شود.

وی با بیان اینکه هفته اول ماه محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است یادآوری کرد: امر به معروف و نهی از منکر با رسالت امام حسین (ع) پیوند خورده است و علت نامگذاری این هفته در اول ماه محرم برای نشان دادن این موضوع است.

آل هاشم افزود: یکی از شیرین‌ترین و کارآمدترین شیوه‌های تعامل اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر است برخی معتقدند که این کار دخالت است در حالی که این همکاری و کمک به شروع خیر است.

امام جمعه تبریز متذکر شد: امر به معروف و نهی از منکر زبانی، بدون خشونت و باآرامی را یکی از معجزات جهان اسلام می‌دانم. یعنی باید زشتی کار خطا را با آرامش گفت و رد شد ولو اینکه شاید آن فرد ناسزا هم به شما بگوید. ولی با تکرار این تذکر لسانی با زبان نرم توسط مردم جامعه، قطعا آن فرد دیگر منکر را ادامه نخواهد داد.

انتهای پیام
captcha