استفاده از ظرفیت رسانه‌های مشهد در مسیر ابوذر پروری
کد خبر: 4075116
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱

استفاده از ظرفیت رسانه‌های مشهد در مسیر ابوذر پروری

دبیر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی گفت: ظرفیت رسانه‌ای خوبی در مشهد وجود دارد که به همین جهت تلاش داریم تا از این ظرفیت در مسیر ابوذر پروری استفاده و بستر این کار را نیز فراهم کنیم.

ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، فاطمه سهامی، دبیر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان، امروز 10 مردادماه در نشست خبری ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در خراسان رضوی که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره ابوذر و آن چیزی که در دوره‌های قبل بوده، با تلاش همه افرادی که در این حوزه فعالیت داشته‌اند توانسته است به لحاظ نام جایگاه خود را پیدا کند. در واقع ما تلاش داریم که این جشنواره نسبت خود را با نام ابوذر پیدا کند تا به گونه‌ای خبرنگارانی که در این حوزه ورود پیدا می‌کنند با منش، روش و رفتار ابوذر آشنا شوند.

وی عنوان کرد: در واقع زمانی ما می‌توانیم بگوییم که جشنواره ابوذر به قله خود رسیده است که مسیر ابوذر پروری تعریف شده باشد. البته ما مدعی نیستیم که برگزاری یک جشنواره حتما جشنواره‌ای است که این اتفاق در آن رخ دهد بلکه ما باید تلاش کنیم تا رسانه‌های استان به این سمت پیش روند.

دبیر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به ظرفیت رسانه‌ای خوبی که در مشهد وجود دارد به همین جهت تلاش داریم تا حد توان خود مسیر ابوذر پروری را چه از طریق ظرفیت‌هایی که وجود دارد و چه از طریف کشف استعدادها، در این جشنواره داشته باشیم و بستر این کار را نیز فراهم کنیم.

جزئیات جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی

سهامی با اشاره به جزئیات ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر گفت: از این‌رو علاقمندان می‌توانند برای شرکت در ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان آثار تولیدی که از اول فروردین ۱۴۰۱ تا ۱۵ آذرماه سال جاری منتشر شده و می‌شود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. البته که گفتنی است که مهلت ارسال آثار نیز 15 آذرماه سال جاری خواهد بود و پس از این تاریخ، آثار رسیده به دبیرخانه تا دی‌ماه سال جاری داوری و از برگزیدگان در مراسم اختتامیه تقدیر به‌عمل می‌آید.

اهداف ششمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی

وی با اشاره به اهداف این دوره از جشنواره بیان کرد: جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی با هدف جریان‌سازی در راستای حل مسائل بومی استان و ابوذر پروری در میان اهالی رسانه و همچنین شناسایی و پرورش استعدادهای رسانه‌ای و فراهم آوری بستر تبادل و انتقال تجربیات برگزار خواهد شد.

دبیر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی گفت: ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی شامل دو گروه برنامه در بخش‌های تعاملی و بخش‌های رقابتی است و هر یک از این دو نیز شامل بخش‌هایی است.

سهامی در خصوص بخش‌های تعاملی جشنواره نیز عنوان کرد: برنامه‌های تعاملی جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی، شامل بخش‌هایی چون تلویزیون اینترنتی، همایش‌های دو ماهانه گام و هم‌قدمان رسانه‌ای، است. در بخش تلویزیون اینترنتی، شامل تولیدات مستمر در فضای مجازی با هدف تبیین شبکه مسائل استان خراسان رضوی و نسبت ابوذر با مطالبه‌گری و حق‌خواهی برای رفع مشکلات بومی است که با حضور کارشناسان و متخصصان در قالب‌های مختلف تولید و عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: در بخش همایش‌های دو ماهانه گام نیز باید گفت که هدف از برپایی این بخش، ایجاد مفاهمه و هم‌افزایی میان متخصصین عرصه رسانه و نسل جدید است که بستری برای انتقال تجربیات خبرنگاران تخصصی در حوزه خبرنگاری تحقیقی و همچنین برگزیدگان دوره‌های قبل جشنواره رسانه‌ای ابوذر با نسل‌های جدید رسانه و نیز دغدغه‌مندان این حوزه است.

دبیر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی افزود: همچنین هدف از این برنامه حضور اعضای دبیرخانه ششمین دوره جشنواره رسانه‌ای خراسان رضوی در تحریریه رسانه‌های خراسان رضوی است که با تبادل نظر و گفت‌وگو پیرامون مسائل جشنواره علاوه بر شنیدن نکات اهالی محترم رسانه و هم‌قدمان در مسیر ششمین دوره جشنواره به سوالات آن‌ها از نزدیک پاسخ می‌دهند و پتانسیل‌های موجود در هر رسانه را برای حضور و جریان‌سازی در مسیر جشنواره شناسایی و راهنمایی می‌کنند.

سهامی با اشاره به بخش‌های رقابتی ششمین جشنواره ابوذر استان اظهار کرد: برنامه‌های رقابتی ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی شامل ۱۰ قالب و ۲ بخش ویژه است که آثار ارسالی شرکت کنندگان باید در زمینه محورهای تعریف شده در جشنواره باشند.

محورهای ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی

وی در خصوص محورهای این دوره از جشنواره ابوذر استان بیان کرد: از جمله محورهای جشنواره را می‌توان به امام رضا(ع)؛ ولی‌نعمت فکری، مادی، معنوی مردم، تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین، جهاد تبیین و الگوی حکمرانی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، رسانه، صنعت و فناوری‌های نوین؛ اشاره کرد.

دبیر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی افزود: همچنین مکتب شهید سلیمانی، بسیج و دستاوردهای انقلاب اسلامی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، خانواده و مسئله جمعیت، الگوی سوم؛ زنِ باهویت و نقش‌آفرین، بازنمایی سیمای مشهد رضوی در فضای ملی و بین‌المللی، زبان فارسی، وحدت و هویت، فرهنگ شهروندی، فردوسی، غیرت و حماسه دینی نیز از دیگر محورهای این دوره از جشنواره است.

سهامی تأکید کرد: همچنین امسال بخش ویژه‌ای را هم برای این دوره از جشنواره اختصاص داده‌ایم که شامل برنامه‌سازی فضای مجازی و پرونده ویژه رسانه‌ای(خبرنگاری تحقیقی) است.

دبیر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی یادآور شد: گفتنی است که علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره از جشنواره می‌توانند برا کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط این جشنواره به سایت www.aboozarfestival.com مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha