قلم خبرنگار باید عالمانه و مدبرانه با رویکرد مسئله‌محوری باشد
کد خبر: 4075196
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸

قلم خبرنگار باید عالمانه و مدبرانه با رویکرد مسئله‌محوری باشد

رئیس بسیج رسانه استان همدان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت: قلم خبرنگار باید عالمانه و مدبرانه با رویکرد مسئله‌محوری و امیدآفرینی باشد زیرا هجمه‌های سنگین دشمنان به‌دنبال جریان تحریف با آغاز جنگ روایت‌ها با ناامید کردن مردم نسبت به انقلاب است.

کامران کریمی فرمانده سپاه ناحیه تویسرکانبه گزارش ایکنا از همدان، کامران کریمی، فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان در مراسم تجلیل از خبرنگاران که روز گذشته، 10 مردادماه در سپاه تویسرکان برگزار شد، خبرنگاران را دیده‌بانان امین جامعه و پل ارتباطی مردم و مسئولین دانست و گفت: خبرنگاران به نوعی مروج و ترویج‌دهنده فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت‌طلبی هستند و با سختی‌های بسیار اقدام به نوشتن حقایقی می‌کنند که رشد و توسعه شهرستان را در پی خواهد داشت.

وی بیان کرد: نقش خبرنگاران چه در دوران هشت سال دفاع مقدس و چه امروز بر هیچ‌ کسی پوشیده نیست، در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی زمانی‌ که رزمندگان ما در زیر آتش سنگین و بمباران دشمن بودند این همنوعان شما بودند که خطر را به جان خریده، رفتند و وقایع را به ثبت رساندند و اگر این روحیه رشادت‌طلبی و ایثار خبرنگاران در هشت سال دفاع مقدس نبود ما امروز از رشادت‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان حرفی برای گفتن نداشتیم. لذا، نقش خبرنگاران در هشت سال دفاع مقدس از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است.

کریمی ادامه داد: امروز هم که به عصر اطلاعات و فناوری معروف است و دشمن با تمام توان علیه جوانان ما هجمه و جنگ خود را آغاز کرده نقش خبرنگار در این عرصه به جهت کنترل برنامه‌های دشمن از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است؛ از این‌رو بنده از تلاش‌های شما در انعکاس درست اخبار شهرستان تقدیر می‌کنم و از شما درخواست دارم که در اخباری که تهیه می‌کنید از آیات و روایات ائمه استفاده کنید زیرا که نورانیت خاصی به اخبار شما خواهد داد، همچنین از فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری استفاده کنید چون همه ما زیر چتر ولایت هستیم.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان گفت: موضوع بعد که یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است بحث جهاد تبیین است و از همه ما و شما که در لبه جلویی این جهاد قرار دارید انتظار می‌رود که بحث آگاه‌سازی و جهاد تبیین را در دستور کارتان قرار بدهید.

وی ادامه داد: بیاییم عملکرد 43 ساله انقلاب را نسبت به حکومت‌های گذشته مقایسه کنیم، امروز قشر جوان و نوجوان ما نمی‌دانند که این انقلاب به ‌راحتی به دست ما نرسیده پس باید بحث تبیین صورت بگیرد و بستری بهتر و مناسب‌تر از بحث رسانه و شما در این جهت در شهرستان وجود ندارد.

کریمی در پایان بیان کرد: ما قهرمانان زیادی در شهرستان داریم، سرداران عزیزی از این شهرستان را تقدیم انقلاب کرده‌ایم که واقعاً نه در استان بلکه در کشور حرف برای گفتن دارند و درخواست من از شما این است که از رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان دفاع مقدس و سردارانی که تقدیم انقلاب کردیم در اخبار شهرستان استفاده شود.

ناصر قوامی، رئیس بسیج رسانه استان همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه هر زمانه‌ای برای خود رسانه‌ای دارد، گفت: قلم‌دارانی که قلم نزدند، صاحبان نطقی که نطق نکردند، قلم‌دارانی که قلم به اجاره نظام استکبار و جریان نفوذ دادند امروز تاریخ در مورد آن‌ها قضاوت می‌کند.

ناصر قوامی، رئیس بسیج رسانه استان همدان

وی با بیان اینکه خداوند در آیات قرآن به رسالت قلم قسم می‌خورد چون رسالت و مسئولیت بسیار بزرگی برعهده خبرنگاران گذاشته شده است، اظهار کرد: حدفاصل غدیرخم تا زمان رحلت حضرت رسول(ص) ۹۰ روز بود و در این مدت جریان تحلیل با عرابه‌های رسانه‌ای که جریان نفوذی را مدیریت می‌کرد بلایی بر سر فرهنگ مردم آورد که حضرت زهرا(س) در این شب‌ها جلوی در خواص می‌رفت و می‌گفت مگر ندید پیغمبر خدا چه فرموده است اما آنانی که باید رسالت قلم را بدوش می‌گرفتند و قلم می‌زدند قلم نزدند.

قوامی ادامه داد: اگر خبرنگاران به موقع قلم نزنند باخته‌اند، قلم یک لحظه است، اگر عادلانه و به حق بود خیر دنیا و آخرت نصیب ما شده است اگر غیرمنصفانه قلم زدید و جز احزاب سیاسی بودید دنیا و آخرت را باخته‌اید.

رئیس بسیج رسانه استان همدان گفت: طبق فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی که فرمود: جهاد تبیین یک فریضه‌ قطعی و یک فریضه‌ی فوری است، چه کسی رسالت جهاد تبیین را در عاشورا بر عهده گرفت؟ حضرت زینب(س) این فریضه را برعهده گرفت وگرنه یزیدیان با عاشورا قصد تمام شدن اسلام را داشتند.

وی توضیح داد: در زیارت عاشورا مصیبت عاشورا را شکر می‌کنیم و این سؤال مطرح است اگر مصیبت است چرا آن را شکر می‌کنیم، حضرت زینب(س) جواب این سؤال را زمانی که وارد کاخ یزید شد داد، آن زمان که یزید با طعنه از اهل بیت امام حسین(ع) پرسید در سرزمین عاشورا چه دیدید و حضرت زینب(س) فرمود ما چیزی جز زیبایی ندیدیم.

رئیس بسیج رسانه استان همدان با تأکید بر اینکه آنچه عاشورا را ماندگار کرد رسالت تبیین حضرت زینب(س) بود، بیان کرد: قلم‌دارانی که در آن زمان قلم زدند و به موقع به دست ما رسید که فرمودند تا زمانی که انسان زنده است حرارت خون حسین در قلب او می‌جوشد و تا قیامت باقی خواهد ماند.

وی اظهار کرد: طبق سخنان رهبر انقلاب اسلامی جهاد تبیین جهاد فریضه قطعی و فوری است، همان‌طور که فرمود به سمت امید دادن به مردم بروید. اگر مشکلات و مسائل را شناسایی کردیم با برگزاری جلسات و پیگیری مسئولین مشکلات را حل‌وفصل کنیم چون با بزرگ کردن مسائل گاهی باعث ناامیدی مردم خواهد شد.

قوامی بیان کرد: همچنین رهبر معظم انقلاب در بیاناتی فرمودند: ورود باید عالمانه و مدبرانه با رویکرد مسئله‌محوری باشد و نسبت به یک مسئله باید آگاهی کامل وجود داشته باشد که مبادا در مسیر جریان و احزاب سیاسی قرار داشته باشد و این عالمانه است. قلمی که می‌زنیم باید انتهای کار را دید که آیا رویکرد مسئله‌محوری دارد و این همان مدبرانه است و در انتها مسئله را به نفع مردم به اتمام می‌رساند؟ زیرا هجمه‌های سنگین دشمنان به دنبال جریان تحریف با آغاز جنگ روایت‌ها با ناامید کردن مردم نسبت به انقلاب و نشان ندادن ظرفیت‌های انقلاب با رویکرد ناامید کردن مردم می‌خواهند آن‌ها را از بدنه انقلاب جدا کنند.

انتهای پیام
captcha