مشارکت یک‌ونیم میلیون واحد صنفی در طرح «کسبه حسینی» + صوت
کد خبر: 4075587
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
حسن‌پور در گفت‌وگو با ایکنا خبر داد:

مشارکت یک‌ونیم میلیون واحد صنفی در طرح «کسبه حسینی» + صوت

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور گفت: طرح «کسبه حسینی» در قالب مرحله دوم رزمایش عاشقان ثارالله از هشتم محرم تا 30 محرم با مشارکت یک‌ونیم میلیون واحد صنفی آغاز می‌شود.

رئیس سازمان بسیج اصناف

غلامرضا حسن‌پور، رئیس سازمان بسیج در گفت‌وگو با ایکنا، در تشریح جزئیات طرح جدید این سازمان با عنوان «کسبه حسینی» گفت: در راستای ادامه کمک‌‎های مؤمنانه که از زمان شیوع ویروس کرونا به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز شده، به لطف الهی اصناف در این زمینه خیلی فعالیت چشم‌گیری و قابل توجهی داشتند و مشارکت اصناف منجر به حمایت‌های ارزنده‌ای از اقشار ضعیف و محروم جامعه شده است.

وی افزود: اصناف در راستای حمایت از اقشار محروم و بیماران کرونایی، بانی تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی با ارزش‌های مختلف ریالی و نیز تهیه و توزیع دستگاه‌های اکسیژن‌ساز بوده‌اند. همچنین در شرایطی که وضعیت اجاره‌بها به‌ویژه در شرایط اوج کرونا و تعطیلی برخی واحد‌های تجاری و کسب‌وکار‌ها را شاهد بودیم، برخی از اصناف و صاحبان ملک در اقدامی خداپسندانه و حمایت‌‎گونه از بخشی یا تمامی اجاره‌های ملک خود گذشتند.

رئیس سازمان بسیج بیان کرد: در این دوره به جهت اینکه گرفتاری‌ها و مشکلات مردم به‌خاطر گرانی‌ها افزایش پیدا کرده، تصمیم گرفته شد از توان واحد‌های صنفی و کسبه محترم استفاده شود و کسبه را در راستای یاری‌ساری اقشار محروم به کار بگیریم. ماه محرم فرصت خوبی برای انجام دور جدیدی از کمک‌های مؤمنانه بود و به همین دلیل کسبه را در ماه محرم فعال کردیم تا اقدامات حمایتی از اقشار ضعیف و محروم سریع‌‎تر انجام شود.


بیشتر بخوانید:

حسن‌پور با اعلام این موضوع که طرح «کسبه حسینی» در ماه محرم مطرح شد و مورد موافقت کسبه و انجمن‌ها و فعالان صنفی قرار گرفت، گفت: طبق این طرح قرار است یک‌ونیم میلیون واحد صنفی مشارکت داشته باشند هر واحد صنفی بانی یک بسته معیشتی شود، به عبارت دیگر یک‌ونیم میلیون واحد صنفی بانی یک‌ونیم میلیون بسته معیشتی خواهد بود. البته ما سه میلیون واحد صنفی فعال داریم که حتی هر دو واحد صنفی هم می‌توانند به صورت مشترک بانی یک بسته معیشتی باشند. این موضوع در حال پیگیری است و ان‌شاءالله که سریع‌تر انجام شود.

وی درباره زمان شروع طرح «کسبه حسینی» اظهار کرد: این طرح از هشتم محرم (۱۵ مرداد) یک روز قبل از تاسوعا از استان کرمانشاه آغاز می‌شود و استان‌به‌استان ادامه پیدا می‌کند. اجرای این طرح تقریباً یک ماه به طول می‌انجامد و تا ۳۰ محرم و سالروز تأسیس بسیج اصناف ادامه دارد. دلیل اینکه کرمانشاه را به عنوان آغازکننده این طرح انتخاب کرده‌ایم به خاطر این است که شهید عباسی، شهید مدافع حرم اهل بیت (ع)، به عنوان شهید شاخص اصناف کشور معرفی شده و اهل کرمانشاه بوده است.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور، ارزش ریالی بسته‌‎های معیشتی برای این طرح را ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: برنج، ماکارونی، روغن و ... در این بسته‌ها گنجانده شده، اما امکان جایگزینی هم وجود دارد و از سوی دیگر ارزش این بسته‌ها می‌تواند افزایش پیدا کند، اما در حال حاضر پیشنهادی که ما دادیم همان ۵۰۰ هزار تومان است.

حسن‌پور تأکید کرد: مساجد بازار، انجمن‌های اسلامی، اتحادیه‌های صنفی، اتاق‌های اصناف، پاساژ‌ها و مجتمع‌های تجاری برای اجرای این طرح به میدان آمده‌اند. همچنین هیئت‌های مذهبی اصناف که جایگاه ویژه‌ای دارند هم در این طرح مشارکت خواهند داشت.

وی گفت: امیدواریم که این طرح با کمک اصناف به خوبی اجرا شود. البته افرادی که نیازمند این کمک‌ها هستند از قبل شناسایی شده‌اند و بلافاصله بعد از اینکه کمک‌ها جمع‌آوری شد، توزیع انجام می‌شود.

در پایان رئیس سازمان بسیج اصناف، عنوان این طرح را «هر واحد صنفی یک بسته معیشتی با پویش کسبه حسینی» نامید که قرار است در قالب مرحله دوم رزمایش «عاشقان ثارالله» انجام شود.

کد

گفتگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha